تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816845014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت يا كيفيت؟ گراني كالاها ، راه را براي خودنمايي كيفيت باز كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: قيمت يا كيفيت؟ گراني كالاها ، راه را براي خودنمايي كيفيت باز كرد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:با افزايش سر سام آور قيمت ها و كاهش قدرت خريد،مردم بيشتر به سراغ كالاهاي شناخته شده و با كيفيت مي روند و تلاش مي كنند تا كالاهاي بادوام را حتي به قيمت بالاتر خريداري كنند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"،
اين روزها ديگر كسي به فكر ولخرجي و خريدهاي هر روزه نيست، زندگي ها اينقدر سخت شده كه خريد از ليست تفريحات لذت بخش برخي از افراد به خصوص خانم ها خارج شده ،مخصوصا كه امروزه بيشتر بانوان نيز مشغول كار در خارج از خانه بوده و به نحوي در هزينه هاي جاري منزل آقاي خانه را ياري مي كنند؛ ديگر وقتي براي خريد كردن باقي نمي ماند، تنها هرزگاهي براي خريد وسايل ضروري و آنهم از روي اجبار به سمت بازارهاي گوناگون راهي مي شوند.
با تمام اين تفاصيل و كمبود وقت، افراد بيشتر به دنبال كالايي مي گردند كه حداقل چند وقتي رو به صورت مفيد براي آنان كارايي داشته باشد تا ديگر مجبور نباشند كه بعد از مدت اندكي دوباره وقت طلاي خود را صرف خريد كنند.
از اين روي بيشتر به سراغ كالاهاي شناخته شده و با كيفيت بالا رفته و حتي قيمت كالا نيز براي آنان چندان اهميتي ندارند.
به اعتقاد برخي از خريداران اين كفيت كالاي مصرفي است كه از اهميت ويژه اي براي مصرف كننده برخوردار است و قيمت بالاي آن به شرط عمر طولاني و مفيد كالا مانعي براي خريد محسوب نمي شود.
اين دليل در خصوص وسايل منزل و پرهزينه نيز مصداق بيشتري داشته و افراد حاضرند مبلغ گزافي را براي كالاي مورد نظر پرداخت كنند ؛ اما هرچند وقت يكبار مجبور نشوند كه به خريد آن كالاي و آنهم مبلغي نه چندان اندك بروند.
بسياري از خريداران كالاهاي مطرح و شناخته شده، كه متاسفانه بيشتر هم وارداتي هستند، معتقدند كالاهاي نامرغوب ، چه وارداتي و چه توليد داخل ، از قيمت نازلي نسبت به كالاهاي مطمئن برخوردار نيستند و اين تفاوت اندك در آينده اي نه چندان دور ضرري بيش از اين را متوجه فرد خريدار خواهد كرد.
م-د ، يكي از مصرف كنندگان كالاهاي خارجي در اين رابطه به ايسكانيوز گفت: برخي از كالاهاي داخلي از استانداردهاي جهاني برخوردار نبوده و قيمتي تقريبا هم تراز با اقلام خارجي را دارند.
وي اذعان داشت: خريد كالاهاي وارداتي به نفع مصرف كننده است، چرا كه عمري طولاني داشته و از لحاظ هزينه نيز موجب صرفه جويي مي شود.
ع-ك ، نيز ضمن ابراز رضايت از استفاده از اجناس توليد داخل مي گويد: نسبت به سال هاي گذشته كيفيت توليدات داخلي افزايش داشته ، هرچند كه قيمت ها نيز از روندي صعودي برخوردار بوده است.
وي تصريح كرد: با اين وجود نيز در برخي از موارد اقلام خارجي و وارداتي چه از لحاظ قيمت و چه از لحاظ كيفيت بر توليدات داخلي پيشي گرفته اند.
وي تبليغات موجود در اين زمينه را بي تاثير ندانسته و افزود: متاسفانه در بسياري از نقاط شهر و حتي در رسانه هاي عمومي كالاهاي خارجي از تبليغات گسترده اي بهره مند مي شوند و اين امر خود عاملي براي جذب مشتري به سمت خريد اين كالاها خواهد شد.
به گزارش ايسكانيوز؛ در علم روانشناسي صنعتي و سازماني، كه تقريبا تازه وارد ايران شده است، تبليغات از تاثيرات ويژه اي بر روي مشتري برخوردار است.
تبليغات گسترده حس خاصي را به مشتري القا كرده و بيش از پيش افراد را به سمت خريد كالاي مذكور جذب مي كند، به گونه اي كه امروزه خود نيز به وضوح تاثير تبليغات خوش رنگ و لعاب را بر بروي نظر مشتريان شاهد هستيم.
البته ناگفته نماند كه عدم اطلاعات كافي منجر شده است تا ناخواسته تبليغ كالاهايي را كنيم كه تنها براي توليد كننده خوشايند بوده و موجبات نارضايتي بسياري از مسئولين را فراهم كرده است.
به عنوان مثال كولرهاي گازي اي كه به تازگي در هر خانه ، مغازه ، شركت و حتي سازمان دولتي به چشم مي خورد، از تبليغات وسيعي در ايران بهره مي برد، در بيشتر خيابان هاي مطرح و بزرگ راه هاي پرتردد و روي بيل بردهاي عظيم اين محصول وارداتي به همگان به صورت شايسته اي معرفي مي شود.
غافل از اينكه وزارت نيرو دم از مضر بودن اين كالا مي زند، معاون وزير نيرو معتقد است كه استفاده از كولرهاي گازي در فضاهاي كوچك خانه هاي امروزي براي سلامت افراد مضر بوده چرا كه باعث برهم خوردن دماي مطلوب داخل خانه شده و رطوبت موجود و لازم را از بين مي برد و هواي خانه را بيش از پيش خشك خواهد كرد.
پرويز فتاح وزير نيرو چندي پيش با اظهار نارضايتي گفت: جالب است كه برق يارانه‌اي را براي تبليغ كولر گازي كشور خارجي هزينه مي‌كنيم.
وزير نيرو ادامه داد: در اين وضعيت سختي كه از نظر كمبود برق بر ما مي‌گذرد تابلوها با 10 پرژكتور پر مصرف كولر گازي كشورهاي خارجي را تبليغ مي‌كنند.
اين مطالب عنوان شد تا بابي شود براي آنكه بگوييم بايد نظارت بر روي محصولات وارداتي تقويت شده و دقت بيشتري به عمل آيد، برخي از كالاهاي وارداتي درست است كه از كيفت مناسبي برخوردارند وسالها عمري مفيد خواهند داشت اما بايد به اين حقيقت توجه شود كه با ورود آنها به بازارهاي داخلي بخشي از درآمدهاي موجود به جيب توليدكنندگان خارجي سرازير مي شود.
حال آنكه با اندكي مديريت و نظارت بيشتر و كاربردي تر مي توان تمام استعدادهاي بالقوه موجود درجامعه را به فعل درآورد و با استفاده از افراد متخصص در زمينه هاي گوناگون كيفيت توليدات داخلي را همپاي كيفيت توليدات خارجي بالا برده و با قيمتي متعادل به دست مصرف كننده رساند.
ايران داراي منابع طبيعي و انساني بسياري است، بهينه استفاده كنيد.../144/125
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن