تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821285382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي بررسي آراء و انديشه هاي علامه فيض كاشاني برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش علمي بررسي آراء و انديشه هاي علامه فيض كاشاني برگزار شد
كاشان - همايش علمي بررسي آراء و انديشه هاي مولي محسن فيض كاشاني روز شنبه در سالن دانشكده علوم دانشگاه كاشان برگزار شد.


رئيس مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان گفت:دراين همايش مقاله هاي برگزيده كنگره بين المللي علمي و پژوهشي علامه فيض كاشاني ارايه شد.
دكتر"رضا شجري" در گفت و گو با ايرنا افزود:فيض شناسان در اين نشست آثار ملامحسن فيض كاشاني را در زمينه هاي مختلف فقه،حديث، عرفان، اصول و فلسفه، اخلاق و ادبيات در قالب 10 مقاله ارايه دادند.
به گفته وي،تطبيق بخش حدود لايحه قانون مجازات اسلامي با انديشه هاي ملا محسن فيض كاشاني از"عباس زراعت " ، حديث عشق در ديوان فيض كاشاني از" خدابخش اسداللهي"،منابع فقه الحديث در كتاب الوافي از "علي محمد ميرجليلي" ،بررسي ديدگاه التقادي فيض از موضع اهل حديث شيعه نسبت به اصوليان مكتب حله از"علي معموري"، نگاهي به فيض گذري بر وافي از"عبدالله موحدي محب" از جمله مقالات ارايه شده در اين همايش بود.
وي افزود:در اين نشست مقاله هاي اتحاد عقل و نقل و شهود در انديشه فيض از سعيد شفيعي،سلوك فكري فيض كاشاني از محمدصادق كاملان،دفع شبه تعارض ميان ادله"امكان فهم مستقل آيات قران"و"منع از تفسير به راي"از نگاه فيض كاشاني و علامه طباطبايي از رحمت الله عبدالله زاده، تفسير صافي و زمينه هاي اجتهاد در آن از حميدرضا فهيمي تبار،روش تربيت اخلاقي اجتماعي از منظر فيض كاشاني از علي كربلايي پازوكي ارايه شد.
اين سمينار علمي به مناسبت برگزاري كنگره بين المللي علمي پژوهشي ملا محسن فيض كاشاني و همزمان با هفته فيض در دانشگاه كاشان برگزار شد.
سخنراني پروفسور"محمد لگنهوزن"درباره ديدگاه هاي فلسفي،ارايه مقاله "حكيمه شامي"از دانشگاه رباط مراكش باعنوان"معالم الابداع في تهذيب الاحياء عندالفيض الكاشاني" زنگ فيض، محفل شعر و ادب فيض،تفسير قرآن و غباروبي آرامگاه فيض توسط جمعي از دانشجويان،ازديگر برنامه هاي دانشگاه كاشان در هفته فيض است.
ك/3 7429/554/543 شماره 960 ساعت 19:24 تمام
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن