تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - اين‌سو و آن‌سو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - اين‌سو و آن‌سو
سياست - اين‌سو و آن‌سو

كلينتون پشت اتاق خواب خاتمي ماند
محسن امين‌زاده معاون وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات، طي سخناني در نشست ماهانه حزب جوانان ايران اسلامي به مقايسه كارنامه دولت‌هاي خاتمي و احمدي‌نژاد در حوزه رابطه با آمريكا پرداخته است. آنطور كه امين‌زاده توضيح داده، در زمان دولت خاتمي آمريكا درخواست كرد كه در ايران دفتر كنسولگري بزند و ايران پاسخ نداد. اما اين‌بار بدون درخواست رسمي دولت آمريكا، دولت ايران به دنبال گشايش دفتري با پرچم آمريكا به هر نام و در هر سطحي مي‌دود. به گزارش سايت نوانديش، امين‌زاده علاوه بر اين، گفته: يكي از جدي‌ترين انتقادهايي كه دوستان آقاي خاتمي به ايشان در زمينه سياست خارجي وارد مي‌كردند، پرهيز آقاي خاتمي از مواجهه با كلينتون و عكس نگرفتن با رهبران جهان در سال 2000 ميلادي در اجلاس هزاره در نيويورك بود. شايد انتقاد بجايي هم بود. اما واقعيت اين بود كه ايشان نگران از فشارهاي داخلي و مشكلاتي كه ممكن است با آن در داخل مواجه شود، از مواجهه با كلينتون و حتي يك تماس كوتاه و تشريفاتي نيز گريزان بود. بعد از سخنراني آقاي خاتمي در سازمان ملل كه با حضور كلينتون انجام شد، وقتي ايشان شنيد كه ممكن است كلينتون به طرف محل استراحت او در سازمان ملل برود، محل را ترك كرد. كلينتون راهروهاي مسير حركت آقاي خاتمي را طي كرده بود تا شايد به صورت اتفاقي با ايشان مواجه شده و گفت‌وگويي بكند. وقتي آقاي خاتمي را پيدا نكرده بود، حتي به اتاق استراحت ايشان در سازمان ملل هم سرزده بود كه به‌‌ جاي ايشان با محافظ ايشان مواجه شده بود و با وي دست داده بود. فارغ از اينكه كار آقاي خاتمي درست بوده يا نه، اما حتما هركس اين ماجرا را مي‌شنيد، در مورد عزت‌نفس و موقعيت باعزت رئيس‌جمهور ايران در برابر رئيس‌جمهور آمريكا ترديد نمي‌كرد؛ البته خيلي‌ها گريزان شدن آقاي خاتمي به‌خاطر مخالفت‌هاي داخلي تندروها را اشتباه مي‌دانستند. اين موضوع را مقايسه كنيد با رفتار آقاي احمدي‌نژاد. من واقعا وقتي مصاحبه آقاي احمدي‌نژاد را با لري كينگ ديدم، از اين منظر تكان خوردم. رئيس‌جمهور ايران در يك مصاحبه يك ساعته نه يك‌بار بلكه چهار يا پنج بار، درخواست گفت‌وگو با آمريكاييان را مطرح كرد. معاون سابق وزارت امور خارجه در عين‌حال، با بيان اينكه «من با مذاكره دولت كنوني با آمريكاييان موافق بوده و هستم و معتقدم شكستن اين تابو توسط اين دولت به هر ميزان كه وسيع‌تر باشد، بهتر است»، گفته: اگر از سفر آقاي مشايي به نيويورك هم چيزي در اين رابطه دربيايد، خوب است.

كروبي: نجفي و عارف؛ نامزدهاي بالقوه اصلاح‌طلبان
سخنگوي ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات قبل، از محمدرضا عارف و محمدعلي نجفي به‌عنوان دو نامزد بالقوه اصلاح‌طلبان ياد كرد كه در كنار آقاي كروبي در صورت نيامدن آقاي خاتمي، مطرح خواهند شد. عبدالله ناصري ديروز در اين‌باره به خبرگزاري ايسنا گفته كه تاكنون آقاي كروبي به‌طور قطع و آقايان عارف و نجفي تلويحا كانديداتوري خود را در جبهه‌ اصلاحات مطرح كرده‌اند.

درخواست نامزدي وزير كار
خبرگزاري ايسنا ديروز از طرح بحث‌هايي در محافل كارگري درباره نامزدي محمد جهرمي، وزير كار، در انتخابات آتي رياست‌جمهوري خبر داده است. بنابراين خبر، روز پنج‌شنبه گذشته در همايش سه‌جانبه روابط كار كه با حضور وزير كار و امور اجتماعي و نيز برخي نمايندگان كارگران و كارفرمايان در بندر انزلي برگزار شد، برخي به‌طور مستقيم از جهرمي درخواست كردند براي انتخابات رياست‌جمهوري آتي كانديداتوري خود را اعلام كند. اين درخواست ابتدا از سوي يكي از سخنرانان مطرح شد و با تكبير گفتن جمعي از حضار مورد تاكيد قرار گرفت. سپس يكي ديگر از نمايندگان كارگران با تاكيد بر آنچه «عملكرد مثبت وزير كار در كاهش نرخ بيكاري و نيز توجه به حقوق كارگران»، خواند، دوباره از وي تقاضا كرد در انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا شود. در واكنش به اين اتفاق، جهرمي در پايان سخنراني خود با بيان اينكه «اين درخواست براي او غيرمنتظره بوده است»، گفته: «رهبر معظم انقلاب چندي پيش در سخنراني خود خواستند از طرح زودهنگام مسائل انتخاباتي پرهيز شود، لذا بهتر است درباره موضوع انتخابات تا زمان مناسب بحثي نشود».

نگراني از فعال شدن جريان دانشجويي
در ادامه فضاسازي رسانه‌هاي وابسته به اصولگرايان عليه دفتر تحكيم وحدت، سايت تابناك مدعي تلاش دانشجويان منتقد براي «تشنج در دانشگاه‌ها» شد. اين سايت اصولگرا با طرح اين ادعا كه «همزمان با نزديك شدن به شانزدهم آذر روز دانشجو، تحركات بسياري در ميان برخي گروه‌هاي داخلي افراطي براي به انحراف كشاندن حركت‌هاي دانشجويي و غائله‌آفريني در دانشگاه‌ها به چشم مي‌خورد»، نوشته: اين جريان افراطي با طرح اين ادعا كه بايد تابستان سردي كه گذشت، به زمستان گرم تبديل شود، اظهار داشته‌اند كه برنامه‌هايي را براي ماه‌هاي آتي تدارك ديده‌اند.

نامه انتقادي توكلي به احمدي‌نژاد
احمد توكلي در نامه‌اي به احمدي‌نژاد به بيان نقطه‌نظرات خود نسبت به نامه وي به باراك اوباما پرداخت. در بخش‌هايي از اين نامه آمده: در سال‌هاي اخير اين چندمين تلاش جنابعالي براي باز كردن باب مراوده با رئيس‌جمهور آمريكاست. نامه به بوش، اعلام آمادگي به مذاكره با اوباما و مك‌كين و اين تبريك از جمله مصاديق آشكار آن است. بگذريم از اعلام آمادگي‌هاي مكرر و سهل و آسان براي از سرگيري ارتباط با آمريكا اين تلاش يك‌جانبه كه مرتبا با بي‌اعتنايي طرف مقابل يا بدتر از آن برخوردهاي متكبرانه رايج‌شان روبه‌رو شده، ‌چگونه با شرط حفظ عزت سازگار است؟ سوال اين است كه اقداماتي مانند نامه به بوش يا پيشنهاد گفت‌وگو با اوباما و مك‌كين چه منافعي را براي كشور ما به ارمغان آورده است؟ مواضع متكبرانه آقاي اوباما حتي بعد از صدور نامه تبريك جنابعالي چه تفاوتي با اسلافش داشته است؟ اساسا اينگونه اقدامات در كنار مواضع به حق ضداستكباري شما اين سوال را برمي‌انگيزد كه سياست دولت آقاي احمدي‌نژاد در قبال دولت آمريكا چيست؟ توكلي مي‌افزايد: علت پرهيز روساي جمهور پيشين يا نخست‌وزيران بعد از جنگ، از كاري مشابه جنابعالي اين نبود كه از عرف سياسي مناسب اين مواقع غافل بودند. بلكه تاكيد امام رضوان‌الله عليه و مقام معظم رهبري بر مصلحت‌جويي‌هاي حكيمانه و عزت‌مندانه و نيز توجه به اين واقعيت بود كه دشمني مداوم آمريكا و عدم‌تفاوت سياسي بين رفتارهاي دو حزب دموكرات و جمهوريخواه، جايي براي رعايت تشريفات اخلاقي يك طرفه باقي نمي‌گذارد.

«نوسازي دولت» شعار اصولگرايان منتقد
دبير سياسي ائتلاف حزب‌الله (از گروه‌هاي اصولگراي منتقد دولت)، با اشاره به مطالب مطرح‌شده در نشست شوراي مركزي ائتلاف حزب‌الله گفت: دولت‌‏هايي پس از انقلاب بر سركار آمدند كه به نام‌‏هاي دولت سازندگي، دولت اصلاحات و دولت مهرورزي بودند. در اين جلسه تصميم‌‏گيري شد، ائتلاف حزب‌الله با شعار «نوسازي دولت» وارد صحنه انتخابات شود.

ستاد پاسداشت: فرم ثبت‌نام متعلق به ما نبوده است
به دنبال انتشار خبري در اين ستون درباره ثبت‌نام براي عضويت در حزب‌الله لبنان در تهران، ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام نسبت به اين خبر واكنش نشان داد. در متن ارسالي فروز رجايي‌فر، دبير اين ستاد كه به منبع اصلي خبر (سايت تابناك) ارسال شده، آمده است: ستاد هيچ‌گاه براي عضويت در حزب‌الله لبنان و اعزام نيرو به فلسطين اقدامي نداشته است و چنين اقداماتي را تاييد نمي‌كند. گناه آهنگر بلخي را نبايد به پاي مسگر شوشتري نوشت! و تاكيد مي‌كنم كه هيچ‌يك از ثبت‌نام‌هاي اخير ارتباطي با اين ستاد ندارد. ربط دادن ثبت‌نام‌هاي اخير به فعاليت‌هاي ستاد ـ كه خودتان هم (الحمدلله) برخي از آنها را خوب ارزيابي كرده‌ايد ـ حتما از سر بي‌اطلاعي است كه اميد است با يك پيگيري براي اطلاع‌رساني درست و متعهدانه جبران شود.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن