تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه‌هاي وزير مسكن به اهالي ساخت‌و ساز:ساخت مسكن مهر به روش سنتي غيرممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توصيه‌هاي وزير مسكن به اهالي ساخت‌و ساز:ساخت مسكن مهر به روش سنتي غيرممكن است
سياست ساخت 5/1ميليون واحد مسكوني پارسال محقق نشد، امسال محقق مي‌شود؟گروه مسكن – ميترا يافتيان: روند كند و شايد طبيعي حاكم بر پيشرفت عمليات ساخت مسكن مهر از يك سو و عملكرد توليد مسكن در سال 86 از سوي ديگر، باعث شده هدفگذاري دولت براي ساخت سالانه 5/1ميليون واحد مسكوني به نوعي مشمول تغييراتي شود.


وزير مسكن و شهرسازي روز گذشته در جريان برگزاري اولين همايش ملي فناوري‌هاي نوين صنعت ساختمان در مشهد گفت:«ساخت 5/1ميليون واحد مسكوني در سال به شيوه سنتي قابل‌حصول نيست و اگر هم باشد، به مصلحت نيست، چراكه ساخت اين تعداد مسكن با روش‌هاي قديمي هزينه‌هاي زيادي را براي كشور ايجاد مي‌كند.»
وزير مسكن اكنون معتقد است: «ساخت انبوه فقط با روش‌هاي صنعتي محقق مي‌شود»؛ اين در حالي است كه فعلا فقط 2 تا 3درصد ساختمان‌هاي فعلي در كشور به روش‌هاي نوين ساخته مي‌شود، بنابراين در شرايط فعلي توليد 5/1ميليون مسكن طي يك سال عملا غيرممكن است. اعلام ناتواني براي ساخت مسكن به اندازه نياز موثر آن هم در حالي كه پيشتر وعده‌هايي براي ساخت دقيقا 5/1ميليون واحد مسكوني طي يك‌سال داده شده بود، غيرقابل باور است. چرا كه در مقابل، اين پرسش مطرح مي‌شود كه چگونه بازار بايد به تقاضاي موثر كه سال به سال به حجم آن افزوده مي‌شود، پاسخ دهد؟
مركز پژوهش‌ها و اسناد رياست‌جمهوري فروردين ماه امسال گزارش داد بازار مسكن كشور در پنج سال منتهي به سال 1391 با تقاضاي فزاينده مسكن مواجه خواهد بود كه ميزان اين تقاضا براي سال 87 معادل 3/1ميليون واحد، سال 88 معادل 4/1ميليون واحد، سال 89 معادل 5/1ميليون واحد، سال 90 معادل 6/1ميليون واحد و براي سال 91 معادل 7/1ميليون واحد خواهد بود.اين درحالي است كه سياست ساخت 5/1ميليون واحد مسكوني به‌رغم عدم تحقق آن در سال 86 امسال و احتمالا سال آينده نيز به مرحله عمل نمي‌رسد، چون به گفته وزير با شيوه فعلي ساخت‌و‌ساز نمي‌توان اين ميزان مسكن ساخت. به گزارش دنياي اقتصاد، محمد سعيدي‌كيا، وزير مسكن در همايش مشهد از اتمام بررسي و تدوين آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد مسكن تا سه هفته آينده در دولت خبر داد. وي افزود: در‌حال‌حاضر تامين مسكن كم‌در‌آمدها، برنامه مسكن مهر و اجاره‌اي 5ساله در دستور كار دولت قرار دارد.وي تحقق برنامه‌هاي ساخت مسكن به روش‌هاي گذشته و سنتي را غير قابل حصول خواند و افزود: در شرايط كنوني بايد به فناوري‌هاي جديد و صنعتي‌سازي به عنوان يك وظيفه مهم پرداخته شود و وزارت مسكن و شهرسازي در اين راستا حمايت‌هاي لازم را به عمل مي‌آورد.
سعيدي‌كيا با بيان اينكه هم اكنون در كشور برخي فناوري‌هاي نوين مورد استفاده متداول قرار نگرفته است، تصريح كرد: بايد ارتباط مناسب ميان سازندگان و كساني كه فناوري‌هاي نوين را دارند، برقرار شود.وزير مسكن و شهرسازي در ادامه تاكيد كرد: در بازارهاي رقابتي دنيا بايد مصرف‌كنندگان ترغيب به استفاده از فناوري‌هاي نوين بخش ساختمان كشور شوند.
سعيدي‌كيا همچنين از كاهش نرخ مالكيت مسكن خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ مالكيت در بخش مسكن كشور حدود 63 تا 64درصد است كه نسبت به سال 75 معادل 8 تا 9درصد كاهش يافته است. سعيدي‌كيا درباره بحث نظارت بر ساخت وساز نيز گفت: نظارت بر امور ساخت بر عهده سازمان نظام مهندسي است و البته قبول دارم كار نقص دارد، اگرچه نظارت‌ها بهتر از قبل شده است.
وزير مسكن در حاشيه همايش به خبرنگار دنياي‌اقتصاد درباره بحران اقتصادي در غرب و اثر آن بر بازار مسكن كشورمان گفت: در آمريكا بانك‌ها بين 95 تا 100درصد ارزش خريد مسكن را به مردم وام مي‌دهند و در دو سال گذشته به دليل افزايش نرخ بهره بانك‌ها در آمريكا، بازپرداخت وام‌ها دچار مشكل شد.
وي افزود: اتفاقي كه در بازار مسكن آمريكا موجب بحران شد، در مسكن مهر نمي‌افتد، چون متقاضيان مسكن مهر بعد از اتمام مراحل ساخت، با ارزش افزوده قابل توجهي نسبت به وامي كه در ابتدا دريافت كرده‌اند، روبه‌رو مي‌شوند و لذا تشويق مي‌شوند اقساط وام را بپردازند. سعيد‌ي‌كيا تصريح كرد: بحران اقتصادي غرب تاثير ناچيزي
بر بخش مسكن كشور دارد. وزير مسكن درباره اظهارنظرهايي مبني بر كندي عمليات ساخت مسكن مهر گفت: كدام پروژه ساختماني است كه كمتر از سه سال انجام آن طول بكشد؟
وي تصريح كرد: عمليات ساخت اين پروژه ملي بر اساس هدف‌گذاري پيش مي‌رود و هيچ مشكلي در تامين مصالح ساختماني جز آهن‌آلات نداريم.
هدف‌گذاري براي توليد در برنامه پنجم
در اين همايش معاون امور ساختمان و مسكن وزارت مسكن نيز با بيان اينكه براي رشد توليد بايد به سمت توليد صنعتي برويم، گفت: در حال حاضر در حدود 5/2 تا سه‌درصد واحدهاي مسكوني به شكل صنعتي توليد مي‌شوند كه سهم مناسبي نيست و نشان مي‌دهد با بخش توليد صنعتي فاصله‌ بسياري داريم.
منوچهر خواجه‌دلويي درباره‌ راهكار دولت براي افزايش توليد در بخش مسكن اظهار كرد: درحال حاضر توليد در اين بخش افزايش يافته است و اين را مجوزهاي پروانه ساختماني نشان مي‌دهد. وي افزود: در سال 85 و 86 رشد صدور پروانه داشته‌ايم كه يك تا دو سال آينده اثر خود را در بازار نشان مي‌دهند. خواجه‌دلويي با اشاره به اينكه در سال گذشته براي اولين بار مجوزهاي پروانه‌هاي ساختماني در مجموعه‌ پروانه‌هاي شهر و روستايي به يك ميليون پروانه رسيد، گفت: امسال نيز نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط 18‌درصد رشد داريم و اميدوار هستيم اين رشد نسبت به سال گذشته تا پايان سال حفظ شود.
وي اظهار كرد: آمار واحدهايي كه ساخت آنها به پايان رسيده نيز گوياي اين امر و اين آمار نيز نشان‌دهنده رشد توليد در بخش مسكن است.
معاون امور ساختمان و مسكن وزارت مسكن تصريح كرد: با روش‌هاي سنتي نمي‌توان به حجم انبوه تقاضا پاسخ داد و بايد به سمت حمايت از توليد صنعتي برويم. در اين راستا دولت نيز حمايت‌هاي لازم را از اين بخش آغاز كرده است و هدف‌گذاري كرده‌ايم در برنامه‌ پنجم توسعه حجم توليد صنعتي در كشور به 20‌درصد برسد. وي افزود: اگر مي‌خواهيم اين امر محقق شود، بايد دولت بسترسازي كند و بخش خصوصي در اين بخش فعال شود. اميدواريم با توجه به كارهايي كه مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در اين زمينه انجام مي‌دهد، به اين هدف دست پيدا كنيم.
30 فن‌آوري نوين در بخش مسكن
رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن كشور نيز در اين همايش گفت: در سال جاري بالغ بر 30 فن‌آوري نوين در بخش ساخت و ساز مسكن تاييد شده و هم اكنون جهت اجرا در اختيار مهندسان ساختمان كشور قرار گرفته است. محمود فاطمي عقدا امروز در اولين همايش ملي فن‌آوري‌هاي نوين صنعت ساختمان در مشهد، گذر از سنتي‌سازي به صنعتي‌سازي ساختمان را نيازمند ايجاد زيرساخت‌هاي لازم خواند و گفت: امروزه اجراي سنت‌هاي فن‌آوري‌هاي نوين در صنعت ساختمان كشور از دغدغه‌هاي دست‌اندركاران بخش مسكن است، ضمن اينكه ساخت صنعتي به روش‌هاي سنتي پاسخگوي نيازهاي بخش مسكن نخواهد بود.
رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن كشور با بيان اينكه در روش‌هاي سنتي سالانه 30‌درصد انرژي به كار گرفته شده، هزينه‌اي بالغ بر 6‌ميليارد دلار در بر دارد و به هدر مي رود، افزود: تحقق اهداف سند چشم انداز بخش مسكن، اجراي ماده 30 برنامه چهارم و قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن از جمله الزامات قانوني حركت به سمت صنعتي‌سازي ساختمان است.
وي با اشاره به وضعيت موجود بخش مسكن عنوان كرد: توليد كمتر از 3‌درصد از كل ساخت و سازهاي كشور به روش صنعتي، وجود نياز انباشته بالغ بر 2‌ميليون واحد مسكوني، وجود تقاضاي موثر براي بيش از يك و نيم‌ميليون واحد، وجود 80‌درصد نيروي غير ماهر در بين شاغلان بخش مسكن و طولاني بودن زمان ساخت و ساز وضعيتي است كه بايد راهكارهاي برون رفت از آن پيش‌بيني شود.
فاطمي عقدا با بيان اينكه امكان صنعتي كردن تمام فرآيند ساختمان‌سازي در كشور وجود دارد، افزود: شناسايي واحدهاي توليدي صنعتي اجزاي مسكن، تشكيل بانك اطلاعاتي، اولويت بندي مناطق كشور و استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين از راهكارهاي پيشنهادي براي صنعتي كردن فرآيند توليد ساختمان است.
رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن كشور با اعلام اينكه تاكنون 30 فن‌آوري نوين در بخش مسكن مورد تاييد قرار گرفته است، گفت: هم اكنون اين تعداد فن‌آوري نوين در قالب گزارش‌هاي فني تهيه و در اختيار مهندسان ساختمان كشور قرار گرفته است.

سعيد‌ي‌كيا: بحران اقتصادي غرب تاثير ناچيزي بر بخش مسكن كشور دارد
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن