تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816461201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماليات بيشتر براي حمايت بيشتر


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ماليات بيشتر براي حمايت بيشتر
اكنون كه انتخابات رياست جمهوري امريكا به پايان رسيده، نگاهي به ديدگاه‌هاي اقتصادي باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد كه در واقع مواضع اقتصادي دموكرات‌هاي آمريكا را نشان مي‌دهد، خالي از لطف نيست.
معمولا رسم بر آن است كه كانديداهاي رياست‌جمهوري در هر كشوري عمده‌ترين برنامه‌هاي خود را در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و... با انتشار بولتن‌هاي مدون يا در لابه‌لاي سخنراني‌هاي خود به اطلاع عموم مردم مي‌رسانند، چرا كه اين حركت موجب مي‌شود مردم با آگاهي بيشتري نامزد مورد نظر خود را انتخاب ‌كنند.
اكنون كه انتخابات رياست جمهوري امريكا به پايان رسيده، نگاهي به ديدگاه‌هاي اقتصادي باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد كه در واقع مواضع اقتصادي دموكرات‌هاي آمريكا را نشان مي‌دهد، خالي از لطف نيست. شايد اگر اقتصاد را وجه غالب سياست‌هاي دموكرات‌ها بدانيم اطلاع از سياست‌هاي اقتصادي اوباما اهميتي مضاعف مي‌يابد.
پيروزي باراك اوباما نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اكنون تمام نگاه‌ها را متوجه سياست‌ هاي اقتصادي رئيس‌جمهور منتخب آمريكا ساخته است. برخي از كارشناسان بر اين باورند كه رويكردهاي اقتصادي اوباما مي‌تواند تا حدودي در تلطيف بحراني كه آمريكا خود به وجودآورنده آن بود، موثر واقع شود. اما برخي ديگر از تحليلگران اين نگاه را خوشبينانه مي‌دانند و بر اين باورند كه بحران مالي امروز آمريكا و جهان بسيار ريشه‌دارتر از آن است كه به اين زودي‌ها رفع شود. از همين روي نگاهي به برنامه‌هاي اقتصادي اوباما خالي از لطف نيست.

اوباما و ماليات‌
باراك اوباما نرخ بيشتر ماليات‌هاي بردرآمد را حفظ خواهد كرد و به قطع امور مالياتي اكثر افراد ماليات‌دهنده كه بوش انجام داده، ادامه خواهد يافت. با پايان اين كاهش‌ها در سال 2011، اوباما اجازه خواهد داد نرخ ماليات براي خانواده ‌هايي با بيش از 250 هزار دلار درآمد (يا افرادي با بيش از 200 هزار دلار)‌ به ميزان سابق (پيش از كاهش بوش)‌ بازگردد. ماليات‌دهندگاني كه نرخ حداكثر 35 درصد كنوني را مي‌پردازند شاهد افزايش ماليات خود به 9/36 درصد، يعني ميزان ماليات سال‌هاي بيل كلينتون خواهند بود.
ماليات بر مستغلات: اوباما پيشنهاد كرده است نرخ ماليات بر ارث براي مستغلات به قيمت بيش از 5/3 ميليون دلار 45 درصد باشد.
ماليات فروش مستغلات و املاك: اوباما بار ديگر هر نوع افزايش در نرخ ماليات فروش مستغلات و همچنين ماليات بر سود سهام را براي خانواده‌هايي با بيش از 250هزار دلار درآمد يا افراد با بيش از 200هزار دلار درآمد محدود خواهد كرد. او براي اين افراد افزايش نرخ حداكثر را به چيزي بين 20 درصد و 25 درصد پيشنهاد مي‌كند.
كاهش‌هاي جديد مالياتي: اوباما پيشنهاد كرده است براي كمك به خانواده‌ها، دانشجويان و ديگر افراد كم بضاعت و دچار مشكلات مالي، اقدامات تازه‌اي در زمينه ماليات و تسهيلات انجام شود؛ براي مثال اعتبار مالياتي (نوعي مزاياي دولتي است كه از طريق سيستم مالياتي به كاركنان پرداخت و موجب افزايش درآمد آنان مي‌شود)‌ قابل برگشت از 2/6 درصد درآمدها تا حداكثر 8100 دلار همراه با اعتبار رهني قابل برگشت معادل 10 درصد پرداخت‌هاي وام براي صاحبان خانه‌هايي كه كسري‌هاي خود را قلم به قلم شرح نمي‌دهند، تشكيل خواهد داد. دانشجويان حق برخورداري از اعتبار سالانه 4 هزار دلار براي كمك به پرداخت هزينه‌هاي كالج را خواهند داشت و اوباما ماليات‌هاي درآمد را براي افراد با درآمد كمتر از 50 هزار دلار حذف خواهد كرد.
مشوق‌هاي اقتصادي: اوباما پيشنهاد كرده است براي كمك به خروج اقتصاد از بحران، امسال و سال آينده براي ايجاد هر شغل جديدي 3 هزار دلار اعتبار مالياتي بدهد. او همچنين ماليات‌هاي مزاياي بيكاري را به طور موقت لغو و خواهان وضع قوانيني است كه به افراد دچار مشكلات مالي اجازه دهد تا امسال و سال آينده بدون پرداخت جريمه مالياتي عادي براي برداشت زودهنگام، حداكثر تا 10 هزار دلار از حساب پس‌انداز مخصوص پس از بازنشستگي خود بردارند.
ماليات اصناف و كسب و كار: اوباما پيشنهاد كرده است همه ماليات‌هاي فروش مستغلات و املاك براي سرمايه‌گذاري در كسب و كارهاي كوچك حذف شود. او همچنين اعتبار مالياتي براي فعاليت‌هاي مربوط به پژوهش و توسعه و اعتبارها به منظور توليد انرژي قابل تجديد را دائمي خواهد كرد. از طرف ديگر او مي‌خواهد درآمدهاي مالياتي بيشتري از بخش شركت‌هاي بزرگ به دست آورد. او مايل است راه‌هاي گريزي را كه مي‌گويد به نفع شركت‌هاي نفت و گاز است، حذف كند و طرفدار تغيير قوانين مالياتي به سود شركت‌هايي است كه در آمريكا شغل ايجاد مي‌كنند و ماليات شركت‌هايي را اضافه خواهد كرد كه مشاغل را از آمريكا به خارج مي‌برند.

اوباما و مشاغل
ايجاد شغل: اوباما مي‌خواهد 50 ميليارد دلار صرف مشوق‌هاي اقتصادي كند. او پيشنهاد مي‌كند 25 ميليارد دلار براي جلوگيري از كاهش بودجه مرمت و نگهداري جاده و پل‌ها و تعمير مدارس به صندوق مشاغل و رشد اختصاص داده شود. او مي‌گويد به اين ترتيب بيش از يك ميليون شغل نجات خواهد يافت.
مشاغل سبز: اوباما مي‌خواهد 5 ميليون شغل سبز جديد ايجاد كند و 150 ميليارد دلار طي 10 سال براي زير ساختار سوخت و سوخت‌هايي كه از مواد ارگانيك مشتق مي‌شوند، توليد ابزارهاي با سوخت برق و باتري، انرژي قابل تجديد در مقياس تجاري، كارخانه‌هايي با سوخت زغال‌سنگ با آلودگي كمتر و شبكه برقي ديجيتالي سرمايه‌گذاري كند. او همچنين مي‌خواهد سرمايه‌گذاري‌هاي فدرال در زمينه حمل و نقل را طي 10 سال 60 ميليارد دلار گسترش دهد كه به عقيده او 2 ميليون شغل ايجاد خواهد كرد.
مبارزه با بيكاري: اوباما خواهان تمديد موقت‌ برنامه بيمه بيكاري براي كساني است كه اعتبار مزاياي بيكاري كنوني آنان تمام شده است.
او همچنين استفاده از بيمه بيكاري را براي طيف گسترده‌تري از كارگران از جمله بعضي از كارگران پاره وقت امكان‌پذير خواهد كرد.
تجارت: اوباما مي‌گويد مخالف قراردادهاي جديد است كه فاقد اصول حفاظتي از كارگران و محيط زيست باشند. اوباما مي‌خواهد با كانادا و مكزيك بار ديگر درباره قرارداد تجارت آزاد آمريكاي شمالي مذاكره كند تا شرايط آن را به سود كارگران آمريكايي تغيير دهد. او در نظر دارد برنامه كمك به تطبيق كارگران با شرايط تجاري را كه به كارگراني كه كار خود را به دليل انتقال كارخانه به كشوري ديگر از دست مي‌دهند، تعليم مي‌دهد، تمديد شود.
حقوق كارگران: يكي از برنامه‌هاي اوباما آن است كه توانايي كارگران را براي تشكيل اتحاديه‌ها از طريق آنچه به عنوان «قانون انتخاب آزاد كاركنان»‌ شناخته مي‌شود، تقويت كند. اين قانون به كارگران امكان مي‌دهد به يك اتحاديه ملحق شوند اگر اكثريتي ساده كارت‌‌هاي عضويت اتحاديه را به جاي برگزاري انتخابات، امضا كنند او حمايت
2 فدراسيون كارگري عمده آمريكا يعني‌ CIO - AFL و تغيير براي پيروزي، را به دست آورده است كه رهبران آنها مي‌گويند قانون انتخاب آزاد كاركنان، اولويت اصلي آنها در زمينه وضع قانون است.
مهاجرت: اوباما از تقويت امنيت مرز با افراد، فناوري و تاسيسات بيشتر حمايت مي‌كند. او همچنين مي‌خواهد جريمه‌هاي سخت‌تري عليه كارفرماياني اعمال شود كه مهاجران فاقد اسناد كافي را استخدام مي‌كنند. وي در عين حال مي‌خواهد تعداد مهاجران قانوني افزايش يابد تا اعضاي خانواده‌هاي(مهاجران)‌ دور هم جمع شوند و تقاضا براي مشاغلي كه كارفرمايان مي‌گويند نمي‌‌توانند كارگران كافي براي آنها پيدا كنند، تامين شود. كارگران فاقد اسناد لازم كه مشكل قانوني نداشته باشند، در مسير كسب شهروندي آمريكا قرار خواهند گرفت.
تعادل ميان كار و خانواده: اوباما در نظر دارد بودجه برنامه‌هاي پس از مدرسه را 2 برابر كند و براي كمك به هزينه‌هاي مربوط به مراقبت از بچه‌ها و تشويق برنامه‌هاي كاري قابل انعطاف، اعتبار مالياتي قابل برگشت در اختيار خانواده‌هاي كم درآمد قرار داده شود. اوباما مي‌خواهد قانون مرخصي پزشكي خانوادگي كه به كارگران اجازه مي‌دهد 3 ماه مرخصي بدون حقوق بگيرند، گسترش يابد و شامل حال مراقبت از سالخوردگان و موارد خشونت خانوادگي نيز بشود.
حداقل دستمزد: اوباما برنامه‌ريزي كرده است كه حداقل دستمزد را تا سال 2011 به ساعتي 50/9 دلار (از 25/7 دلار در ساعت سال 2009)‌ افزايش و آن را با تورم پيوند دهد. وي مي‌گويد اين تدبير كمك خواهد كرد كارگران تمام وقت «مزد لازم را براي تامين نيازهاي خود بگيرند».

اوباما و آموزش و پرورش
آموزش و پرورش كودكان: اوباما براي برنامه آموزش و پرورش همگاني كودكان در خانه، مهد و كودكستان تا پايان دوره ابتدايي پيشنهاد 10 ميليارد دلار بودجه كرده است.
وي گفته است شوراي آموزش كودكان را براي ايجاد هماهنگي بين برنامه‌‌هاي آموزشي دولت فدرال و ايالات تشكيل خواهد داد.
آموزش از كودكستان تا دبيرستان: اوباما از هدف‌هاي برنامه «هيچ كودكي نبايد عقب بماند» حمايت مي‌كند، اما مي‌گويد اين قانون نواقص بسياري از جمله فقدان بودجه كافي دارد. او مي‌گويد: ارزيابي‌ها و پاسخگويي اين برنامه را بهتر خواهد كرد. وي پيشنهاد مي‌كند بودجه‌اي براي بررسي روش‌‌هايي به منظور كاهش موارد ترك تحصيل اختصاص داده شود.
پرداخت و آموزش معلمان: اوباما از پرداخت پاداش به معلمان و حمايت و آموزش اضافي به معلمان و مديران حمايت مي‌كند. او مي‌خواهد بركناري معلمان بد از كلاس‌ها آسان‌تر شود و پيشنهاد مي‌كند همه برنامه‌هاي آموزشي مجاز و رسمي باشد.
رياضيات و علوم: اوباما مي‌گويد آموزش رياضيات و علوم بايد اولويت ملي باشد. او استخدام معلمان رياضي و علوم را بيشتر خواهد كرد و مي‌خواهد سطح آموزش و ارزشيابي علوم را بالا ببرد.
انتخاب مدرسه: اوباما مي‌خواهد بودجه فدرال را براي مدارسي كه بودجه دولتي دارند، اما از نظارت دولتي اعمال شده براي مدارس دولتي معاف هستند و در عوض بايد دستاوردهاي خاصي داشته باشند (كه در اساسنامه آنها قيد شده است)‌ از 200 ميليون دلار در سال به 400 ميليون دلار افزايش دهد؛ اما در نظر دارد تعطيل كردن آن تعداد از اين‌گونه مدارس كه عملكرد خوبي ندارند، آسان‌تر شود. وي مخالف پرداخت كمك‌هاي آموزشي به خانواده براي مدارس خصوصي و مدارس كودكان استثنايي است.
بودجه مدارس: اجراي برنامه‌هاي آموزش كودكان تا پايان دوره ابتدايي و از كودكستان تا دبيرستان هر سال نيازمند 18 ميليارد دلار بودجه اضافي است كه اوباما مي‌گويد اين پول را مي‌توان با صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري و اصلاح فرآيند مقاطعه‌كاري دولت فدرال تامين كرد.
فناوري در كلاس‌‌ها: اوباما 500 ميليون دلار براي افزايش امكانات استفاده از فناوري روز در كلاس‌ها پيشنهاد كرده است كه شامل استفاده كلاس‌هاي بيشتري از فناوري و تقويت عملكرد دانش‌آموزان در اين زمينه خواهد بود و يك برنامه درسي جديد بر مبناي تعليم فناوري ايجاد خواهد شد.
آموزش عالي: اوباما پيش‌بيني كرده با حذف كمك‌ها و يارانه‌ها به وام‌دهندگان خصوصي و الزام اين كه همه وام‌هاي دانشجويي فدرال از طريق «برنامه وام مستقيم فدرال» پرداخت شود، برنامه كنوني وام دانشجويي را تغيير دهد. او پيشنهاد مي‌كند اعتبار مالياتي قابل استرداد 4 هزار دلاري براي تامين شهريه كالج به دانشجويان متقاضي پرداخت شود. اين دانشجويان در مقابل آن بايد 100 ساعت خدمات اجتماعي انجام دهند.

,b> مراقبت‌هاي بهداشتي‌
اوباما خواهان استفاده همگان از امكانات بهداشتي از طريق گسترش برنامه‌هاي بيمه از طرف دولت و كارفرمايان است و مي‌خواهد با اجراي برنامه‌ها و ايجاد انگيزه‌هايي تورم را در زمينه مراقبت‌ها و برنامه‌هاي بهداشتي مهار كند. پوشش بيمه‌اي: به عقيده اوباما، تمام كارفرمايان بايد موظف به بيمه كردن كاركنان خود باشند يا حق بيمه آنان را به يك صندوق دولتي بپردازند و در اين زمينه يارانه‌هايي براي كارفرمايان كوچك در نظر گرفته خواهد شد. تمام كودكان بايد بيمه باشند، بيمه افراد و خانواده‌هاي بي‌بضاعت و كم درآمد گسترش خواهد يافت و سازمان ملي بيمه بهداشت ايجاد مي‌شود تا برنامه‌هايي براي افرادي كه از طريق كارفرماي خود بيمه نشده‌اند،‌ ارائه كند.
تغييرات در بيمه: اوباما بيمه نكردن افراد را به دليل شرايط خاص موجود ممنوع خواهد كرد.
اصلاح اشتباه‌هاي پزشكان و بيمارستان‌ها: اوباما مي‌خواهد با حفظ حقوق بيماران از طريق رسيدگي به اشتباه‌هاي پزشكان، اين‌گونه اشتباه‌ها را اصلاح كند.
قيمت‌داروها: يكي از برنامه‌هاي اوباما آن است كه امكان واردات مجدد داروها و عرضه سريع‌تر داروهاي ژنريك فراهم شود و ممنوعيت مذاكره مستقيم سازمان تامين اجتماعي ويژه افراد 65 ساله و بالاتر درباره قيمت داروها با شركت‌هاي داروسازي لغو شود.
فناوري‌: اوباما مي‌خواهد 50 ميليارد دلار براي ايجاد سوابق پزشكي الكترونيكي و استفاده گسترده‌تر از فناوري اطلاعات اختصاص داده شود.
كيفيت مراقبت‌هاي بهداشتي: اوباما تمايل دارد موسسه‌اي ملي براي نظارت بر كيفيت و تعيين ضوابط و پاداش دادن به ارائه‌دهندگان مراقبت‌هاي بهداشتي با كيفيت بهتر، ايجاد شود.

بحران مالي و اوباما
صاحبخانه‌هاي بدهكار: اوباما پيشنهاد كرده است موسسات مالي كه در برنامه‌هاي كمك وزارت خزانه‌داري آمريكا شركت كرده‌اند، موظف باشند مدت 90 روز از ضبط خانه‌هاي صاحبخانه‌هاي بدهكار كه در خانه‌هاي خود زندگي مي‌كنند، خودداري نمايند و براي وصول طلب خود از شيوه‌هاي كدخدامنشي استفاده كنند. او از تلاش‌هاي ديگر نيز در اين زمينه پشتيباني كرده است.
ازجمله قانوني كه تابستان امسال وضع شد تا شركت‌ها و موسسات وام‌دهنده را تشويق كند داوطلبانه با بدهكاران كنار بيايند و مقداري از طلب خود را ببخشند. پيش از بدتر شدن اين بحران در پاييز سال جاري، اوباما پيشنهاد كرده بود دقت بيشتري در كار موسسات وام‌دهنده به عمل آيد، شرايط آنها به صورت استاندارد افشا شود و به قضات اجازه داده شود در صورت ورشكستگي (بدهكار)‌ شرايط رهن را تغيير دهند، كاري كه درباره ساير بدهكاران مي‌توانند انجام دهند.
بيكاري: اوباما پيشنهاد كرده است ماليات مزايا و حقوق بيكاري به طور موقت حذف و دوره پرداخت آن بيشتر شود.
مشاغل: اوباما خواهان اعتبار مالياتي 3 هزار دلاري موقت براي هر شغل تمام وقتي است كه شركت‌ها طي 2 سال آينده در آمريكا ايجاد كنند. او پيشنهاد كرده است برنامه‌اي 50 ميليارد دلاري براي اصلاح و تعمير جاده‌ها و ساير تاسيسات زيربنايي ايجاد شود و از اختصاص 150 ميليارد دلار براي انجام اقداماتي در زمينه انرژي سبز، حمايت مي‌كند و مدعي است اين طرح‌ها به ايجاد مشاغل بيشتر كمك خواهند كرد.
از طرف ديگر اوباما پيشنهاد كرده است دولت فدرال به شهرداري‌ها، دولت‌هاي ايالتي كه به دليل بحران مسكن و بحران اقتصادي با كاهش شديد درآمدهاي مالياتي و افزايش مداوم كسري بودجه مواجه هستند، وام‌هاي كوتاه‌مدت اعطا كند.

اوباما و بازنشستگي‌
كمك موقت: اوباما پيشنهاد كرده است آمريكاييان شاغل بتوانند تا 15 درصد از حساب بازنشستگي فردي و صندوق بازنشستگي در طول سال‌هاي 2008 و 2009 به مبلغ حداكثر 10 هزار دلار بدون پرداخت 10 درصد جريمه عادي براي برداشت زودهنگام، برداشت كنند. اين برداشت‌ها مشمول ماليات بر درآمد خواهند بود.
اوباما مانند مك‌كين از تعليق موقت اجراي مقررات اجباري مربوط به برداشت حداقل مبلغ براي بازنشستگان بالاي 70 سال حمايت مي‌كند، اما او همچنين پيشنهاد مي‌كند دريافت ماليات از مبالغ برداشتي كساني كه حداقل‌ها را برداشت مي‌كنند، به طور موقت متوقف شود.
طرح‌هاي بازنشستگي: اوباما پيشنهاد كرده است براي تشويق مردم به پس‌انداز به خانواده‌هايي كه كمتر از 75 هزار دلار در سال درآمد دارند مزايايي داده شود. وي پيشنهاد كرده است كارفرماياني كه از برنامه‌هاي بازنشستگي كاركنان حمايت مالي به عمل نمي‌آورند، موظف به كمك خودكار به حساب بازنشستگي فردي كاركنان مي‌شوند.
ماليات‌ها: اوباما پيشنهاد كرده است ماليات درآمد براي سالخوردگاني كه كمتر از 50 هزار دلار درآمد دارند، حذف شود كه با برآورد نزديكان او درآمدي به طور متوسط 1400 دلاري براي 7 ميليون سالخورده خواهد شد.
تامين اجتماعي: اوباما طرفدار افزايش ماليات حقوق درآمدهاي بيش از 250 هزار دلار، شايد به ميزان 2 تا 4 درصد است تا موقعيت مالي تامين اجتماعي را بهتر كند. در حال حاضر فقط درآمدهاي كمتر از 250 هزار دلار مشمول 12.4 ماليات است كه كارفرمايان و كاركنان به طور مشترك مي‌پردازند. وي مخالف افزايش سن دريافت مزاياي تامين اجتماعي و همچنين خصوصي‌سازي مزاياي تامين اجتماعي است.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن