تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820872123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش ملي كيفيت: تغييرات اوباما نبايد فقط در رنگ يا تغييرات روبنايي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: لاريجاني در همايش ملي كيفيت: تغييرات اوباما نبايد فقط در رنگ يا تغييرات روبنايي باشد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: لاريجاني عنوان كرد: اوباما بايد بدانيد تغيير تنها در رنگ و تغييرات روبنايي خلاصه نمي شود بلكه بايد تغييرات مبنايي و استراتژيكي را مد نظر داشت.

به گزارش روز شنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، علي اردشير لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي امروز در همايش ملي كيفيت كه در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، تاكيد كرد: به خاطر وجود مراكز گوناگون تصميم گيري در آمريكا، اين كشور به سادگي تغيير نمي كند.
وي تصريح كرد: باراك اوباما رييس جمهوري منتخب آمريكا بايد علامت هاي دوستي به مردم منطقه بدهد.
لاريجاني ضمن يادآوري سخنان اوباما در خصوص دستيابي جمهوري اسلامي ايران به فن آوري صلح آميز هسته اي تاكيد كرد: اين يعني گام برداشتن در جاده غلط گذشته، اگر آمريكايي ها مي خواهند شرايط آنها در منطقه تغيير كند بايد علامت هاي دوستي به مردم منطقه بدهند.
او با اشاره به اينكه تغييرات استراتژيك در سياست هاي آمريكا امري ضروري و لازم است، گفت: شرايط ناگواري كه آمريكا در طي سال هاي اخير در منطقه با آن مواجه بود، فرصتي فراهم آورد تا جمهوري اسلامي ايران بتواند منطقه را هوشيار كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: سرگشتگي هاي استراتژيكي آمريكا در ماه هاي اخير تغييراتي را در اين كشور ايجاد كرده و اوباما با تئوري خود تحت عنوان تغيير بيان كرد بنابراين با توجه به ناتواني آمريكا در داخل و خارج گرايشي به تئوري وي ايجاد شد.
رييس قوه مقننه اعلام كرد: انتخاب اوباما نشان از اين تغيير بود و اوباما بايد بفهمد كه اين تغيير تنها تغيير در رنگ و يا تغييرات روبنايي نيست بلكه بايد تغييرات مبنايي و استراتژيكي را مدنظر داشت.
لاريجاني با اشاره به سرگشتگي اعمال آمريكا كه وي را به سمت رفتار عجولانه سوق مي دهد، گفت: هر روز يك آهنگ تغيير در آمريكايي ها مشاهده مي كنيم. طي سال گذشته آمريكايي با سر و صداي زياد 50 كشور را تحت عنوان كنفرانس آناپوليس گردهم آورده و اعلام كردند، تا پايان سال 2008 مساله فلسطين را حل خواهد كرد اما آناپوليس، مرده متولد شده بود و تحرك نداشت و در نهايت هم به نقطه صفر رسيد.
رييس قوه مقننه يادآور شد: آمريكايي ها براي خلاصي از بحران 700 ميليارد دلار به موسسات ملي خود تزريق كردند اما مي دانند كه اين مساله سبب پويايي نمي شود، كشوري كه روزگاري مي خواست مديريت جهاني داشته باشد امروز لطمه خورده است.
وي با اشاره به اينكه غربي ها مي خواستند در مسير انرژي تسلط خود را حفظ كنند، اعلام كرد: در اين بين تنها ايران بود كه با يك جانبه گرايي آن ها مبارزه كرد، امروز يك دستاورد بزرگ براي بشريت به وجود آمد و يك جانبه گرايي آن ها محكوم به شكست شد، به خاطر همت و استراتژي ايران بود.
لاريجاني خاطر نشان كرد: آن ها بايد بدانند مديريت جهان با قدرت نظامي امكان پذير نيست و اين پيام ملت ايران به آن ها بود.
او ضمن تاكيد بر اثرات اصل 44 و چشم انداز بيست ساله كشور عنوان كرد: ما گام برتري به نام سند چشم انداز و اصل 44 برداشته ايم كه يك تغييرات استراتژي در كشور بود و تنها اين تغيير در كليت صنايع كشور نيست.
رييس مجلس شوراي اسلامي با يادآوري مشكلاتي كه از ابتداي انقلاب با آن مواجه بوديم، گفت: در ابتداي انقلاب يا به خاطر مشكلاتي وجود داشت يا به خاطر شيوه غلط كارها، دولت فربه شد در حالي كه شرايط اقتضاء مي كند مردم در بخش هاي اقتصادي دخالت كرده و از حاكميت دولت ها در بخش هاي اقتصادي جلوگيري كنيم.
به گزارش ايسكانيوز لاريجاني اظهار داشت: بخش دولت بايد لوازم كار را سهولت ببخشد، كسب و كار را رونق داده و درصدد حذف قوانين دست و پاگير باشد و در امور نظارت داشته باشد.
لاريجاني گفت: پيشرفت كشور بايد در پناه رقابت هاي غير سنتي باشد و چنانچه ما به عدالت اقتصادي معقتد باشيم بايد بدانيم كه يك ركن تحقق اين عدالت رقابت است. بايد ضمن فراهم آوردن شرايط كسب و كار قوانين شرايط را براي ايجاد رقابت از حالت دست و پا گير بودن رها كنيم و اين قوانين را حذف كنيم، مجلس نيز آماده كمك در اين زمينه است
رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان عنوان كرد: چنانچه مي خواهيد اقتصاد متكي بر نفت نباشد بايد اقتصادي برونگرا داشته باشيم و به كيفيت در فضاي رقابتي كه يك اصل بسيار مهم و اساسي است، توجه كنيم.
وي تاكيد كرد: بايد بر روي قوانين سرمايه گذاري خارجي تجديد نظر شود و شرايطي مهيا شود كه سرمايه گذاري خارجي وارد كشور شده و دولت و مجلس نيز به امر توجه كنند./05/198/120
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن