تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري بوشهر: پايداري فضاي سبز در بوشهر از اهداف شهرداري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري بوشهر: پايداري فضاي سبز در بوشهر از اهداف شهرداري است
خبرگزاري فارس: مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري بوشهر گفت: توسعه متوازن و پايداري فضاي سبز با اولويت احداث پارك‌هاي محله‌اي ازاهداف مهم شهرداري بوشهر در سال جاري است.


ايرج مشايخ بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پارك‌هاي محله‌اي شنبدي، ملاصدرا، قلعه ريشهر، باغ خوباني و نسترن در محله مغدر از جمله پارك‌هايي هستند كه شهرداري طي يك‌ سال گذشته نسبت به احداث آنها اقدام كرده است.
وي با بيان اينكه از سال گذشته تا كنون شهرداري براي افزايش سرانه فضاي سبز در بوشهر تلاش‌هاي گسترده‌اي را آغاز كرده است، تصريح كرد: در ادامه سياست‌هاي شهرداري در ارتباط با افزايش سرانه فضاي سبز، درخت‌كاري معابر سطح شهر و محلات بوشهر به صورت شبانه‌روزي در حال انجام است.
مشايخ ادامه داد: تا كنون كاشت گونه‌هاي بي‌نظيري از درختان همچون بنجامين، مشعل جنگل، ششم، دارايي، تكما و تي وي تيا در هيچ يك از شهرهاي جنوبي ايران انجام نشده و مي‌توان گفت كه تنوع به كار رفته در شهر بوشهر در جنوب ايران بي‌نظير است.
مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري بوشهر مشاركت و همكاري شهروندان در ايجاد فضاي سبز مطلوب شهري را بسيار مؤثر دانست و افزود: طي يك ‌سال گذشته برخي از شهروندان و NGOها همكاري بسيار صميمانه‌اي با شهرداري براي ايجاد فضاي سبز در برخي محلات داشته‌اند.
مشايخ با اشاره به رضايتمندي مردم در محله‌هاي باغ زهرا و هلالي گفت: كاشت درختان و ايجاد فضاي سبز مطلوب با همكاري و مشاركت مردم اين مناطق علاوه بر زيبايي، رضايتمندي آنها را در پي داشته است.
وي با بيان اينكه هم اكنون محله باغ زهرا يكي از محلات سرسبز بوشهر محسوب مي‌شود، اضافه كرد: اين محله مي‌تواند به عنوان الگويي براي ساير محلات و مناطق بوشهر در بخش فضاي سبز باشد.
مشايخ ادامه داد: هم اكنون برنامه‌هايي براي مشاركت مردم و NGOها در ارتباط با ايجاد فضاي سبز در ساير محلات شهر تدارك ديده شده كه در صورت تحقق آن، ظرف سه سال آينده بوشهر شهري بسيار سرسبز مي‌شود.
وي از كاشت نهال در مدرسه‌ها با همكاري مسئولان و دانش آموزان خبر داد و گفت: هر دانش‌آموز نماينده‌اي از يك خانواده است كه هدف از كاشت نهال در مدرسه‌ها توسط دانش‌آموزان نهادينه كردن فرهنگ كاشت و صيانت از فضاي سبز در جامعه به شمار مي‌رود.
مشايخ عنوان كرد: نهالستان شهرداري بوشهر از معدود نهالستان‌هاي كشور است كه در تمام فصول سال به مردم نهال رايگان هديه مي‌دهد.
وي تفكيك آب مورد نياز فضاي سبز از آب شرب را يكي از نيازهاي مهم شهر بوشهر دانست و افزود: طي چهار سال گذشته حدود 50 درصد آب مورد نياز فضاي سبز از طريق حفر چاه‌ها و اجراي سيستم آبياري قطره‌اي صورت گرفته است.
مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تصريح كرد: در سال جاري براي آبرساني مطلوب به فضاي سبز نوار ساحلي تا ميدان‌هاي نيروي انتظامي و معراج، احداث خط انتقال آب قنات خواجه‌ها را به طول 15 كيلومتر اجرا كرده‌ايم.
مشايخ انتقال آب از چاه‌هاي باغ انار به ميدان آزادي به طول 9 كيلومتر را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده توسط شهرداري در زمينه جداسازي آب مورد نياز فضاي سبز از آب شرب شهري دانست.
وي با بيان اينكه در سال جاري تعداد 12 حلقه چاه براي تأمين آب مورد نياز فضاي سبز شهر بوشهر حفر شده است، گفت: با وجود خشكسالي در سراسر كشور، تابستان را بدون استرس و دغدغه در بخش آبياري فضاي سبز پشت سر گذاشته كه در نوع خود در كشور يك ركورد محسوب مي‌شود.
مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري اظهار داشت: اين سياست را تا قطع كامل آب مورد نياز فضاي سبز از آب شرب ادامه مي‌دهيم.
مشايخ نگهداري از فضاي سبز توسط شهروندان بوشهري را خواستار شد و افزود: نيازمند مشاركت شهروندان در نگهداري از پارك‌ها و فضاي سبز شهري هستيم.
وي با بيان اينكه فضاي سبز بخشي از نيازهاي زيست محيطي شهروندان را تأمين مي‌كند، گفت: فرهنگ نگهداري از فضاي سبز به عنوان بخشي از نيازهاي زيست محيطي شهروندان بايد در جامعه نهادينه شود.
مدير پارك ها و فضاي سبز شهرداري با اشاره به اينكه نگهداري از يك نهال براي هر شهروند كار آساني است، ادامه داد: اگر هر شهروند فقط يك نهال را نگهداري كند شهري زيبا و سرسبز داريم.
وي با اشاره به اثرات زيست محيطي درختان، گفت: 65 درصد اكسيژن آزاد در طبيعت توسط درختان تهيه شده و در حقيقت درختان به عنوان تصفيه‌كننده هواي طبيعت محسوب مي‌شوند.
اين مقام مسئول در ارتباط با حفاظت از اموال و اثاثيه موجود در پارك‌ها عنوان كرد: متأسفانه آمار تخريب فضاي سبز، قطع درختان، تخريب سرويس‌هاي بهداشتي، سرقت لوازم برقي و شيرآلات و شكستن وسايل بازي در شهر بوشهر بسيار بالاست.
وي افزود: طي يكسال گذشته 100 اصله درخت چند ساله توسط شهروندان و كسبه قطع شده‌اند.
مشايخ با بيان اينكه استفاده از پارك‌ها و فضاي سبز از حقوق شهروندان بوشهري است، اظهار داشت: متأسفانه برخي از شهروندان با سهل‌انگاري و بدون در نظر گرفتن هزينه‌هاي هنگفتي كه شهرداري براي ايجاد و نگهداري پارك‌ها صرف مي‌كند، به آنها آسيب مي‌رسانند.
مدير پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تصريح كرد: طي يكسال گذشته تعداد 30 در سرويس بهداشتي، 50 مورد شكستن و تخريب پايه‌هاي روشنايي و سرقت 200 عدد شير با پايه از پارك‌ها گزارش شده است.
وي با بيان اينكه سرانه ناخالص فضاي سبز در اين شهر براي هر شهروند حدود چهار متر مربع است، گفت: اين در حالي است كه ميزان سرانه ناخالص فضاي سبز در كشور بين هفت تا 12 متر مربع و در ساير نقاط دنيا بين 15 تا 25 متر مربع است.
مشايخ در پايان با اشاره به اقليم شهر بوشهر يادآور شد: براي رسيدن به يك فضاي سبز مطلوب و آرماني در شهر بوشهر نيازمند عزم و اراده اي همگاني هستيم.
انتهاي پيام/ح20
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن