تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان استان سمنان: سفر حج فرصتي براي تحكيم وحدت مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان استان سمنان: سفر حج فرصتي براي تحكيم وحدت مسلمانان است
داخلي. اجتماعي. حج‪. ۸۷‬
سمنان - مسوولان و صاحبنظران در استان سمنان سفر حج را فرصتي گرانبها براي تحكيم وحدت بين مسلمانان و كشورهاي اسلامي مي‌دانند و معتقدند زايران ايراني بايد در حج، منادي وحدت باشند.

اين افراد همچنين حج را سفري استثنايي و همراه با معنويت خاص دانستند و بر ضرورت بهره‌گيري حجاج ايراني از اين فرصت براي ارتقاي ايمان و معنويت خود تاكيد كردند.

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه سمنان حج را تنها فروع دين ذكر كرد كه در قرآن داراي سوره است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سيدمحمد شاهچراغي" از زائران استان سمنان در حج امسال خواست تا قدر و ارزش اين سفر معنوي را بدانند و از آن براي پاك شدن استفاده كنند.

وي گفت: سفر پاك شدن نياز به پول پاك دارد و اين پول بايد از راه درست و عمل صالح به دست آيد.

وي با تاكيد بر حفظ طهارت در حج گفت: زائراني كه به خانه خدا مشرف مي شوند بايد تلاش كنند اين پاكي را در بازگشت از خانه خدا حفظ نمايند.

امام جمعه سمنان وحدت و حفظ آن را براي مسلمانان بسيار مهم خواند و خطاب به زائران گفت: مراقب باشيد اين وحدت خدشه‌دار نشود.

وي حفظ و تقويت وحدت تشيع و تسنن را امري واجب خواند و گفت: نبايد خدشه‌اي به اين وحدت ايجاد شود.

استاندار سمنان نيز حج را سفري بي‌نظير خواند و بر توجه حجاج به فلسفه حج كه وحدت بين مسلمانان و كشورهاي اسلامي است تاكيد كرد.

"علي عبدالهي" فضاي حج را فرصتي براي ارائه الگوهاي رفتاري و ديني و بيان واقعيتهاي‌اجتماعي و فلسفي دانست و افزود: زايران ايراني بايد بدانند كه نماينده كشوري انقلابي،اسلامي و سفيران كشوري هستند كه در برابر استكبار جهاني ايستاده است.

وي گفت: انتظار ما از حجاج ارائه تصويري نمونه است كه الگوي ديگر مسلمانان قرار گيرد.

استاندار سمنان گفت: به‌همين دليل دولت تمام تلاش خود را به كار گرفته تا با فراهم كردن تمامي امكانات خدمت رساني به حجاج تا زائران بدون دغدغه خاطري از اين سفر توشه معنوي بگيرند.

وي افزود: مسوولان كاروان‌هاي حج وظيفه بيدارسازي زائران به فلسفه حج را بر عهده دارند تا زمينه استفاده اين فضاي معنوي براي حجاج فراهم شود.

استاندار سمنان با اشاره به‌باورهاي عميق ديني و مذهبي مردم استان سمنان گفت: مردم اين‌استان از جمله مردماني هستند كه اموال خود را در مسيرارتقاي معنوي هزينه مي‌كنند.

وي با اشاره به آمار اعزام زايران استان سمنان به خانه خدا در سالجاري گفت: اين آمار نشان‌دهنده اين است كه مردم اين استان اندوخته‌هاي خود را در راه عمل به حج واجب هزينه مي‌كنند.

استاندار سمنان خواستار خدمت‌رساني مطلوب به زائران خانه خدا شد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان سمنان نيز رويكرد ايران در حج را مبتني بر وحدت جهان اسلام دانست.

"بهزاد بهرامي نسب" گفت: زايران حج تمتع بايد در موسم حج بر ضرورت حفظ و تقويت وحدت تاكيد كنند و از طرح مسايل تفرقه‌انگيز پرهيز نمايند.

فرماندار سمنان نيز زايران ايراني در ايام حج تمتع را نمايندگان انقلاب اسلامي در سرزمين وحي دانست و گفت: اين زائران بايد به‌رسالت خود عمل كنند.

"محمد همتيان" بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان تاكيد كرد و گفت: ايام حج بهترين فرصت براي تقويت و تحكيم وحدت مسلمانان و كشورهاي اسلامي است.

وي حج را تبلور تمام‌عيار ارزش‌هاي مكتب انسان‌ساز اسلام دانست و بر ضرورت توجه به امور زائران توسط مسوولان حج تاكيد كرد.

مدير حج و زيارت استان سمنان از اعزام بيش از يك هزار و ‪ ۴۰۰‬زاير در سالجاري از اين استان به حج تمتع خبر داد و گفت: از اين تعداد يك هزار و ‪ ۳۲۵‬نفر زاير و بقيه از عوامل اجرايي هستند.

"عباس اسمعيلي" افزود: اين تعداد زاير نسبت به سال قبل ‪ ۱۲‬درصد رشد دارد كه در قالب هشت كاروان به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اعزام كاروان‌هاي حج استان سمنان از بيست و پنجم آبانماه جاري آغاز مي‌شود گفت: اين استان داراي سه كاروان مدينه قبل و پنج كاروان مدينه بعد است.

اسمعيلي يادآور شد: از اين تعداد زاير ‪ ۵۲۵‬نفر در قالب سه كاروان از سمنان، ‪ ۴۸۰‬نفر در قالب سه كاروان از شاهرود، ‪ ۱۴۵‬زايردر قالب يك كاروان از گرمسار و ‪ ۱۷۵‬نفر توسط يك كاروان از دامغان به خانه خدا اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اينكه ‪ ۶۹۷‬نفر از زايران را بانوان و بقيه از آقايان هستند گفت: امسال براي حضور موثر همراه با برنامه‌هاي معنوي مناسب برنامه‌هاي آموزشي، فرهنگي و اجرايي گسترده‌اي تدارك و اجرا شده است.

وي تشكيل گروهاي ارشاد و فرهنگي با هدف توسعه برنامه‌هاي فرهنگي در كاروان‌ها را از جمله اين اقدامات برشمرد و گفت: امسال هر زاير سه ريال سعودي سرانه فرهنگي دارد و اگر كاروانها برنامه‌هاي فرهنگي مناسبي داشته باشند با تاييد سازمان حج و زيارت محدوديتي در تامين اعتبارات فرهنگي ندارند.

مدير حج و زيارت استان سمنان ايجاد سايت توسط بيشتر كاروانها و راه- اندازي نشريات داخلي را از ديگر اقدامات دانست و گفت: براي آموزش زائران و عوامل اجرايي بين ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬كلاس آموزشي نيز در استان سمنان برگزار شده است.

به مناسبت هفته حج ده‌ها برنامه شامل نشست‌هاي تخصصي حج ، نشست كارگزاران حج، تجليل از كارگزاران برتر و نيز نمايشگاه حج در استان سمنان برگزار شد. ك/‪۴‬
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن