تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816403606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك عضو شوراي شهر اصفهان: پژوهش و اجرا در طرح‌هاي حمل و نقل شهري هيچ تناسبي باهم ديگر ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك عضو شوراي شهر اصفهان: پژوهش و اجرا در طرح‌هاي حمل و نقل شهري هيچ تناسبي باهم ديگر ندارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: شهرستان‌ها

يك عضو شوراي شهر اصفهان:

پژوهش و اجرا در طرح‌هاي حمل و نقل شهري هر يك به راه خود مي‌روند و هيچ تناسبي باهم ديگر ندارند.

يك عضو شوراي شهر در ارتباط با طرح‌هاي جامع حمل و نقل شهري گفت: بررسي عملكرد پيشين پروژه‌هاي اجرا در شهر نشان دهنده‌ي اين واقعيت تلخ است كه ما در اصفهان كمتر از اجراي پروژه‌ها به پژوهش‌هاي قبل از اجرا توجه داريم و پس از پايان كار تازه به علت رفع نقايص كار به پروژه‌هاي پژوهشي رو مي‌آوريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، معين، عضو شوراي شهر اصفهان گفت: بايستي مطالعات و تحقيقات هماهنگ با امور اجرايي به جلو برده شوند، نه اين كه ما پلي را بسازيم و بعد از شش ماه دريابيم كه 500 متر جلوتر نيز نيازمند پلي ديگر هستيم.

وي از اهداف شوراي شهر را در امور پژوهشي حركت به سمت الكترونيكي كردن اداره‌ي شهر، هماهنگ كردن واحدهاي حمل و نقل شهري با پليس راهنمايي و رانندگي، انجام تحقيقات كامل و جامع در ارتباط با پروژه‌ي مترو و از همه مهم‌تر رفع موانع موجود بر سر حمل و نقل عمومي ‌شهر خواند و گفت: ارتقاي كمي‌ و كيفي ناوگان اتوبوسراني در حال حاضر از مهم‌ترين وظايف ما در شوراي شهر است.

دكتر شيران در ارتباط با احداث خطوط BRT، پل‌ها، خطوط جديد اتوبوس‌راني و... گفت: ما در كميسيون عمران طرح‌هاي اجمالي را در قالب كلياتي تصويب مي‌كنيم ولي از همه‌ي مسوولان خواهشمنديم به اسم كميسيون عمران و بنابر تصويب اوليه ما پروه‌ها را شروع نكنند و تا اعلام نظر شورا و اعضاي كميسيون در رابطه با جزييات، از كلنگ زدن پروژه‌ها اجتناب كنند.

محمود محمدي، از ديگر اعضاي شوراي شهر گفت: طي يك سال و اندي كه از عمر شوراي عموم مي‌گذرد، تاكنون كارهاي خوب و قابل تقديري انجام شده است اما در رابطه با طرح توسعه‌ي حمل ونقل عمومي‌ اقدام قابل توجهي انجام نگرفته است.

وي در ارتباط با طرح مطرح شده در شوراي شهر اصفهان مبني بر راه اندازي خطوط دوچرخه سواري در خيابان‌هاي شهر اصفهان گفت: متاسفانه سهم دوچرخه از حمل نقل عمومي‌ ما در شهر اصفهان در سال 63، 16 درصد بوده است و در سال 83 اين رقم علي رغم افزايش قابل توجه جمعيت تنها هشت درصد شده كه مطمئنا امروز نيز كمترين از اين مقدار شده است و همه اين‌ها به خاطر بي توجهي به بهينه سازي حمل نقل عمومي ‌است.

وي اظهار داشت: در اكثر شهرهاي بزرگ دنيا به ازاي هر اتومبيل يك دوچرخه نيز وجود دارد اما در كشور ما هيچ اقدام فرهنگي و اجرايي براي افزايش اقبال عمومي‌ به استفاده از دوچرخه انجام نگرفته است.

دكتر محمدي از لزوم ساخت پاركينگ‌هايي مخصوص نگهداري دوچرخه در سطح شهر پيش از‌ ترويج استفاده از آن سخن گفت و هماهنگي، پيش‌بيني و پژوهش در انجام پروژه‌هاي شهري را اصول اوليه و بنيادين آن دانست.

استاد دانشكده‌ي هنر اصفهان گفت: ما كارها را از جاي سخت ان شروع مي‌كنيم و خيلي زود به علت سختي كار آن را رها مي‌كنيم.

وي توسعه فرهنگ دوچرخه سواري و احياي معابر به منظور استفاده دوچرخه از آن را هم كم هزينه و هم پرسود تلقي كرد.

گلستان نژاد، عضو شوراي شهر اصفهان اظهار داشت: مشكل اصلي ما دوچرخه و يا پاركينگ براي آن نيست بلكه مشكل اصلي ما استفاده از دوچرخه و فرهنگ سازي براي آن است.

وي تصريح كرد: امروز اكثر دانش آموزان از بردن دوچرخه به مدرسه خجالت مي‌كشند و يا حتي اگر روزي براي دوچرخه در شهر بستر سازي شود كداميك از مسوولان شهر حاضرند از دوچرخه براي حاضر شدن در محل كار خود استفاده كنند؟

قرباني، نايب رييس شوراي شهر اصفهان گفت: اولويت دادن به حمل و نقل عمومي‌ با اتكا به خطوط ويژه هدفي است كه ما بايد آن را دنبال كنيم، احداث خطوط BRT و طرح‌هايي از اين دست علي رغم مشكلاتي كه در پي خواهند داشت در طول زمان نياز استفاده از وسايل نقليه شخصي را كاهش مي‌دهند.

وي اظهار داشت: ما بايد به دنبال احداث شبكه‌ي مترو باشيم نه تنها احداث چند خط مترو.

عليرضا نصراصفهاني، عضو شوراي شهر اصفهان گفت: مهم‌ترين معضل شهر رشد بي رويه خودروهاست كه هر چقدر هم كه ما اقدامات زير بنايي براي بهبود وضعيت‌ ترافيك در سطح شهر انجام دهيم همچنان اين معضل باقي خواهد ماند چرا كه تلاش براي كاهش حجم‌ ترافيكي شهر مستلزم فرهنگ سازي و تبليغات است. اين امور در كنار كارهاي زيربنايي اميد به بهبود وضعيت‌ ترافيكي شهر را به دنبال دارد.

وي اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ استفاده از دوچرخه به جاي خودرو نهادينه نشده است و حتي فرهنگ رانندگي در سطح شهر اصفهان نيز مورد انتقاد بسياري از گردشگران داخلي و خارجي قرار مي‌گيرد.

وي افزود: آنچه پيداست اين است كه فرهنگ سازي در ميان مردم نقطه ضعف كار ماست.

سردار كريم نصر پيشنهاد كرد طرح اجرايي هر خيابان تنها زماني توسط شهرداري به تصويب برسد كه لاين مخصوص دوچرخه در آن قرار داده شده باشد.

وي مشكل‌ ترافيك شهر اصفهان را گلوگاه‌هايي دانست كه در سطح شهر مانع ‌تردد آسان ماشين‌ها شده و برطرف كردن موانع اين گونه‌ي ‌ترافيكي را از الزامات حل مشكل ‌ترافيك شهر دانست.

انتهاي پيام
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن