تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806806420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فن آوری های جدید به کار رفته در لباس های هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به گزارش خبرگزاری برق، الکترونیک و کامپیوتر ایران (الکترونیوز) و به نقل از آی سی تی ریزالتس، پارچه های هوشمند - موادی که دارای مولکول های باهوش یا الکترونیک هوشمند می باشند - در حال رونق گرفتن می باشند و تلاش های تحقیقاتی اروپا برخی از سخت ترین چالش های موجود در این بخش را بر عهده گرفته است. لباس هایی که بر عملکرد قلب شما نظارت کرده، ترکیب شیمیایی مایعات بدن شما (خون و ...) را اندازه گیری کرده یا شما و محل محیطی شما را ردیابی کرده، امکان ارائه ی خدمات سلامتی اضطراری را مهیا می سازد، منتها چالش های تحقیقاتی سختی نیز پیش می آورد.
پارچه های هوشمند باید راحت باشند، فن آوری آن ها باید بدون مزاحمت باشد، باید شرایط محیطی سخت و متغیر را تحمل کنند و به ویژه برای کاربردهای پزشکی و اضطراری باید کاملا قابل اطمینان باشند.
چالش های سختی در پیش روست اما باید بر آن ها چیره شوند تا مزایای قابل توجه آن و پتانسیل بازار پر سود پارچه های هوشمند و لباس های باهوش (SFIT) به خوبی درک شود. تصور می شود بازار کنونی به ارزش 300 میلیون یورو باشد و رشد سالانه آن در حال حاضر برابر با 20 درصد می باشد.
مد 2.0
اتحادیه ی اروپا در مورد مد 2.0 چندان کند عمل نکرده و در بسیاری از پروژه هایی که منجر به توسعه ی کاربردهای جدید و راه حل های مبتکرانه ای برای مشکلات قدیمی می شود، سرمایه گذاری کرده است. اتحادیه ی اروپا حتی یک خوشه ی تحقیقاتی برای این بخش ایجاد کرده است.
جین لوپرانو، هماهنگ کننده ی خوشه ی SFIT، گفت: "ما خوشه ی SFIT را ایجاد کردیم چرا که بسیاری از پروژه های اروپایی در حال تحقیق روی انواع جدید پارچه های هوشمند می باشند. ما می خواهیم تجربه خود را به اشتراک گذارده و راهی برای اجتناب از اختراع دوباره ی چرخ بیابیم. اغلب، کار یک پروژه به دیگری کمک می کند حتی اگر در یک زمینه ی مشترک کار نکنند."
این خوشه روابط خوبی بین پروژه ها ایجاد کرد. "برای مثال، الکترود پارچه ای استفاده شده در Wealthy، در سه پروژه ی دیگر MyHeart، Proetex و Biotex تعمیم داده شد. برای مثال در Biotex، ما تمایل نداشتم که دوباره یک الکترود پارچه ای خشک توسعه دهیم، بنابراین این کمک به عنوان پاداشی بود."
خوشه ی SFIT در حال حاضر پروژه های Context، Proetex، Sweet، Stella، Ofseth، Biotex و Clevertex را در یکجا گرد آورده است. درس هایی از Wealthy، که کار خود را با توسعه ی سیستم های هوشمند برای نظارت بر سلامتی پیش از آغاز خوشه به اتمام رساند، و MyHeart، که یک حسگر پارچه ای برای نظارت پیوسته بر قلب توسعه داد، گرفته شد.
DisasterWear، لباسی برای موارد اضطراری
در پروژه ی SFIT سعی شد حسگرهای بدون تماسی توسعه داده شود تا از درد پشت و سندرم درد مضمن جلوگیری نماید.
Proetex با هدف پوشش نجات دهندگانی مانند آتش نشان ها بوجود آمده است و سیستمی را جهت نظارت بر فرد پوشنده و محیط بیرون توسعه می دهد.
پروژه Sweet، الکترونیک قابل کشش و قابل شستشو را جهت تعبیه در پارچه ها توسعه می دهد که در نتیجه لباس های هوشمند می توانند در برابر شستشوی روزانه، پوشش و پارگی دوام آورند.
پروژه ی Stella بر روی توسعه ی الکترونیک قابل کشش برای کاربردهای گسترده کار می کند. در حال حاضر، هیچ الکترونیک قابل کششی در بازار موجود نیست در حالی که می توانند کاربردهای بسیاری به ویژه در نظارت بر سلامتی داشته باشند. این گروه امیدوار است که زیرلایه های هادی ای را درون الیاف نازک پارچه توسعه دهد که به حسگرها این امکان را می دهد تا به همراه بدن حرکت نمایند.
همچنین، الیاف نوری راه نویدبخشی را برای لباس های هوشمند جدید ارائه می دهد که این امر به علت قابلیت انعطاف نهفته در آن ها و ظرفیت شان برای استفاده از نور - هم به عنوان حامل اطلاعات و هم به عنوان حسگر - می باشد. گروه مسئول پروژه ی Ofseth روی زمینه ی اکسیمتری (oximetry) - یک روش هوشمند برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون - کار می کند.
در یک محیط بیمارستانی، یک لایه ای به انگشت بیمار متصل می شود که نسبت جذب نور سرخ و فروسرخ گذر کرده از انگشت بیمار را اندازه گیری می کند، که بسته به حالت اکسیژن زیاد - خون با رنگ قرمز روشن - و اکسیژن کم - خون با رنگ تیره - تغییر می کند. محققین Ofseth امیدوارند عمل اندازه گیری در لباس را (بدون نیاز به لایه ی انگشتی استفاده شده در بیمارستان ها) بوسیله ی قرار دادن الیاف نوری، دور یقه ی لباس هوشمند انجام دهند.
در یکی دیگر از فعالیت های مرتبط با سلامتی، پروژه ی Mermoth بر روی یکپارچه سازی حسگرهای هوشمند، روش های پردازش سیگنال پیشرفته و سامانه های ارتباطات راه دور جدید روی یک مجموعه ی پارچه ای کار می کند.
الکترونیک نم دار
پروژه ی Biotex روی نظارت شیمیایی بر پارچه ها، یک افق جدید در زمینه ی رو به گسترش پارچه های هوشمند، توجه دارد. اغلب کاربردهای پارچه ی هوشمند تمایل دارند که خشک باقی بمانند، اما Biotex امیدوار است حسگرهایی توسعه دهد که بتوانند مایعات درون بدن مانند عرق را نیز اندازه گیری نمایند. اگر آن ها موفق شوند، دریچه های جدیدی رو به کاربردهای هوشمند خواهد گشود.
لوپرانو در این باره توضیح می دهد: "در حال حاضر نیز ما به کاربردهای ورزشی توجه داریم، چرا که کاربردهای پزشکی جهت ورود به بازار بسیار مشکل می باشند و نیازمند تائید اعتبارهای بسیار زیادی برای تضمین قابلیت اطمینان آن در یک محیط پزشکی می باشند."
سامانه ی Biotex اندازه گیری میزان هدایت، سطح الکترولیت، دما و pH کاربران را مورد هدف قرار داده است که تمامی آن ها نشانه های بسیار مفیدی برای کاربردهای ورزشی می باشند. همچنین این پروژه، نظارت بر بهبود زخم ها را با استفاده از قرار دادن بیوحسگرها در تماس با مواد مترشح از زخم ها مورد هدف قرار داده است.
پروژه های خوشه ی SFIT سود دو برابری را عاید بخش لباس هوشمند اروپا می نماید. این خوشه و پروژه های مربوط به آن سرمایه گذاری هایی را از طرف اتحادیه ی اروپا دریافت می نمایند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن