تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنجال حقه.بازی در مسابقات جهانی والیبال


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: درست کردن قرعه به نفع میزبان و حالا شکست عمدی؛ جام جهانی والیبال در ایتالیا تبدیل به یک مسابقات جنجالی شده، تا حدی که خبرگزاری ورزشی آلمان (sid) از آن تحت عنوان «نمایش خنده.آور» یاد می.کند.

به گزارش ايلنا روز شنبه تیم ملی روسیه که یکی از مدعیان قهرمانی است، بازی..اش مقابل اسپانیا را در مرحله دوم در حالی که دو بر صفر جلو بود، از قصد باخت تا در مرحله سوم با برزیل، مدافع عنوان قهرمانی روبرو نشود و به حریف آسان.تری بخورد. به اعتقاد بسیاری از تیم.ها مقصر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) است که با سیستم عجیبی که برای جام جهانی انتخاب کرده، تیم.ها را به دست.کاری در نتایج تحریک می.کند. فدراسیون جهانی والیبال پیش از این هم به خاطر شبهه در مورد چیدن قرعه به نفع ایتالیای میزبان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری.ها از ایتالیا ژیژونگ وی، رییس اف.آی.وی.بی در این مورد گفت: «من نمی.توانم این را بپذیرم. اف.آی.وی.بی مقصر نیست بلکه تیم.ها مقصرند.» او که از نزدیک شاهد زنده شکست عمدي روسیه بود، با عصبانیت گفت: «این بازی جوانمردانه نبود و پیامدهایی خواهد داشت.»

پس از اینکه روسیه دو ست اول را برد، دانیله بانیولی سرمربی ایتالیایی این تیم اکثر بازیکنان اصلی.اش را بیرون کشید. این بازیکنان در ست پنجم در حالی که نتیجه 13-13 بود و هم.تیمی.هایشان در برابر حمله اسپانیایی.ها هیچ دیواره دفاعی را تشکیل ندادند، از کنار زمین پوزخند می.زدند. آنها با این شکست موفق شدند که به عنوان تیم دوم گروه از سر راه برزیل در مرحله سوم کنار روند. بانیولی غیرمستقیم اعتراف به این تقلب کرد: «پیروزی اهمیت نداشت، صعود به مرحله بعد مهم بود. من همیشه بهترین کار را برای تیم.ام انجام می.دهم.»

از این شکست عمدی، اسپانیایی.ها با مربی معروف.شان خولیو ولاسکو بیشترین منفعت را بردند. با این حال او هم از کار روس.ها حیرت.زده بود: «من هیچ گاه بازی.ای را انجام نمی.دهم که در آن ببازم. هرگز هم این کار را نخواهم کرد، حتی اگر به خاطر آن جام جهانی یا المپیک را از دست بدهم.» ولاسکو که خودش با ایتالیا سابقه قهرمانی جهان را دارد، از سوی دیگر از فدراسیون جهانی به شدت انتقاد کرد: «فدراسیون جهانی باید در مورد فرمول جام جهانی فکر کند. اشکالی ندارد که به تیم میزبان کمی کمک شود، اما برای هر چیزی حدی وجود دارد. این نامتعادل.ترین جام جهانی تاریخ است.»

در قرعه.کشی نیز به نظر می.رسد که همه چیز به درستی انجام نگرفت، چون ایتالیای میزبان که پس از سه قهرمانی پیاپی در دهه نود، در 10 سال گذشته به یک تیم متوسط در عرصه. بین.المللی تبدیل شده.، با ژاپن و ایران و مصر آسان.ترین گروه نصیب.شان شد، که تازه در این گروه هم مقابل ایران تا مرز شکست پیش رفت و قضاوت داوران بحث.برانگیز شد. در زمان قرعه.کشی گمانه.زنی.هایی در مورد استفاده از توپ.های درشت و کوچک قرعه به نفع میزبان، پیش. آمد.

ایتالیا.یی.ها در مرحله سوم نیز در راه نیمه.نهایی به طرز عجیبی حریف.های آسانی نصیب.شان شده است. در حالی که در نیمه دیگر جدول تیم.های قدرتمندی چون برزیل قهرمان دو دوره گذشته جام جهانی، روسیه، بلغارستان تیم سوم جهان، صربستان قهرمان المپیک سیدنی و کوبا حضور دارند، ایتالیا در نیمه دیگر جدول تا نیمه.نهایی به این حریفان نمی.خورد. در مرحله اول هم تیم.ها برای اینکه در مراحل بعدی در این نیمه از جدول قرار بگیرند، نتایج عجیبی را رقم زدند. مثل شکست 3 بر یک صربستان مقابل کانادا.

گروه.های سه تیمی مرحله دوم هم که از هر گروه دو تیم به جمع 12 تیم نهایی در مرحله سوم راه می.یابند، زمینه این گونه حقه.ها را فراهم می.کند. یک نکته عجیب و ناجوانمردانه دیگر در مورد سیستم پرنقص جام جهانی این است که شکست.های مراحل اول و دوم در مرحله بعدی دیگر به حساب نمی.آیند. برای همین تیم.ها می.توانند با خیال راحت به منظور این که در گروه آسان.تری قرار بگیرند، از قصد در بازی.هایی ببازند.

به همین خاطر و برای اینکه وجهه خدشه.دارشده اف.آی.وی.بی بیش از این بدتر نشود، در جام جهانی زنان در ژاپن با فرمولی کاملاً متفاوت بازی خواهد شد که شکست.ها در مراحل اول به سختی مجازات شود. وی، رییس چینی این فدراسیون اعلام کرده که حقه.بازی.های جام جهانی ایتالیا یک استثنا باقی خواهد ماند. او که کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی مفتضح روسیه با اسپانیا را به عنوان یک تماشاچی کنجکاو دنبال می.کرد گفت: «ما روی آن کار می.کنیم. در این مورد در مطبوعات بنویسید.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن