تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش ادارات يتيم است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ورزش ادارات يتيم است
هنگامي كه صحبت از ورزش، ورزشكار و تيم هاي ورزشي به ميان مي آيد، كمتر كسي به اين فكر مي افتد كه شايد سازمان، اداره كل و اداره اي هم تيم ورزش داشته و يا قهرماني را به دنياي استعدادهاي ورزشي معرفي كرده باشد.

به نوشته روزنامه خراسان، اين در حالي است كه فوايد ورزش و نشاطي كه انسان پس از ورزش كردن پيدا مي كند بر كسي پوشيده نيست و اين مهم به خصوص براي كارمندان ادارات كه ساعت ها پشت ميزهاي خود در حالتي ثابت مي نشينند ضروري تر است و به قول معروف غذاي روح انسان 2 چيز است، هنر و ورزش و روح سالم در بدن سالم است.

صفايي كارمند يكي از ادارات مي گويد: ساعت ها نشستن پشت ميز موجب شد كه احساس درد عجيبي در گردن داشته باشم.

وي مي افزايد: با تجويز پزشك 30 دقيقه از وقت روزانه ام را به ورزش و انجام حركات ورزش اختصاص دادم و پس از مدتي متوجه شدم با اين كه دردي در شانه ام حس نمي كنم اما به ورزش و به خصوص نرمش هاي ساده اي كه در روز انجام مي دهم علاقه مند شده ام.

وي تأكيد مي كند: با پيگيري هايي كه انجام دادم و تشويق عده ديگري از همكاران به طور مرتب ورزش مي كنم ولي به علت امكانات كمي كه در محيط كار داريم نمي توانيم تيمي داشته باشيم و يا به ورزش هاي ديگري مانند فوتسال، واليبال و ... بپردازيم.كارمند يك اداره ديگر كه عضو يك تيم ورزشي هم است مي گويد: رئيس اداره ام گمان مي كند ورزش باعث كم كاري كارمندان مي شود.

وي مي افزايد: با وجود اين كه رئيس سازمان بارها دستور داده است تا در زمينه ورزش در محل كارمان، توجه بيشتر شود اما من كه عضو تيم ... هستم براي شركت در مسابقات به سختي مي توانم حتي از مرخصي هاي مجازم نيز استفاده كنم.

وي تأكيد مي كند: هر مسئولي نسبت به ورزش اگر مثبت باشد در همان اداره امكانات ورزش نيز مهيا مي شود و در غير اين صورت، امكان ورزش كردن براي كارمندان به سختي فراهم است.

رئيس يك اداره مي گويد: كارمندان تمام روز در اداره نيستند و در وقت آزاد خود مي توانند به هر ورزش كه دلخواه آن هاست بپردازند.

وي مي گويد: هنگامي كه بسياري از ادارات با كمبود بودجه روبرو هستند دليلي ندارد كه يك درصد از اعتبارات سازمان ها به ورزش اختصاص داده شود، آن هم هنگامي كه اگر اين يك درصد خرد شود، رقم آن چناني نخواهد شد.

محمدي نيز مي گويد: سال هاست كه مسئولان و كارمندان اداره اي كه در آن جا كار مي كنم، به ورزش اهميت مي دهند و من نيز از هنگام ورود به جمع آنان به طور مداوم از امكانات ورزش اداره استفاده مي كنم.

وي تأكيد مي كند: ورزش كارمندان باعث شده است كه روحيه همكاري و تعاون در آنان شكل گيرد و نشاط و سر زندگي به زندگي خانوادگي نيز سرايت كند.

وي مي افزايد: كارمندان به وسيله ورزش توانسته اند خانواده اي را تشكيل دهند كه روحيه همكاري در بين آن ها بالاست.

مسئول ورزش سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي مي گويد: از ابتداي راه اندازي سازمان شوراي ورزش نيز راه اندازي شد كه در رابطه با ورزش كارمندان اين سازمان سياست گذاري مي كند.سرگزي عنوان مي كند: يكي از اساسي ترين كارها براي ايجاد روحيه شادابي و نشاط ورزش است كه به خصوص براي كارمنداني كه نمي توانند تحرك لازم را داشته باشند.

وي تصريح مي كند: شوراي ورزش سازمان مسكن و شهرسازي دست آوردهاي خوبي داشته است كه يكي از آن ها شركت در جشنواره فرهنگي ورزشي است.وي مي افزايد: سازمان مسكن و شهرسازي در اين جشنواره در بين همه سازمان هاي ديگر استان ها در رشته تخصصي واليبال موفق به كسب مقام اول شد و هم چنين در فوتسال نيز تيم سازمان مسكن و شهرسازي در بين تيم هاي كشور جزو 6 تيم برتر كشوري اين سازمان و شركت هاي تابعه شناخته شده است.

به گفته سرگزي بانوان ورزشكار اين سازمان نيز توانستند در رشته شنا به مقام اول و سوم برسند و هم چنين در سال گذشته نيز شاهد صعود موفق تيم كوهنوردي استان به شير كوه يزد بوديم.

وي تأكيد مي كند: براي اوقات فراغت كارمندان نيز ساعاتي در استخر شهروند بجنورد به شناي كارمندان اختصاص يافته است و براي تمرينات تيم فوتسال، واليبال و آمادگي جسماني نيز امكاناتي مانند سالن ورزشي فراهم شده است.

وي بيان مي كند: 2 نفر از اعضاي تيم فوتسال وزارت هم چنين بانوان شناگر ما نيز براي عضويت در تيم مركزي وزارت سازمان مسكن و شهر سازي دعوت شده اند و اين بانوان هم چنين براي شركت در مسابقات كشوري نيز دعوت شده اند.

به گفته سرگزي اعتبارات ورزشي اين سازمان با توجه به يك درصد از بودجه سازمان هر سال تأمين مي شود و هزينه هاي اردو به شركت در مسابقات مختلف پياده روي و اردو هاي خانوادگي، تأمين و تجهيزات ورزشي نيز در قالب اين بودجه ديده مي شود.

عضو كميته سياست گذاري ورزش شركت برق خراسان شمالي نيز مي گويد: تيم فوتسال شركت برق در استان فعاليت زيادي دارد و هم چنين تيم واليبال ما در مسابقات كارگران حضور ويژه اي داشته است. فتاحي نيز مي گويد: تيم تنيس روي ميز كارگران اين شركت نيز تاكنون 2 بار در مسابقات كشور شركت داشته و يك مرتبه نيز موفق به دريافت كاپ اخلاق شده است.

وي مي گويد: مسابقات ورزشي ويژه اي نيز در دهه فجر در 5 رشته شامل فوتسال، واليبال، تنيس روي ميز، شطرنج و دارت برگزار شد و در تورنمتي كه هر سال بين شركت هاي برق به صورت جشنواره برگزار مي شود اين تيم ها فعالانه شركت مي كنند.وي تصريح مي كند: در جام رمضان نيز اين تيم ها فعالانه شركت كرده و مي كنند حتي تيم هايي با حضور پرسنل پيمانكار و فرزندان آن ها نيز وجود دارند ورزشكاران اين شركت در تيم هاي استان نيز عضو هستند.

به گفته فتاحي، اعتبارات ورزش شركت برق از منابع داخلي تأمين مي شود و شوراي سياست گذاري نيز با هدف بالا بردن انگيزه در كاركنان و ايجاد محيط سالم براي رقابت، مشاركت و ارتقاي روحيه تيمي بر گسترش ورزش در بين كارمندان تأكيد دارد.

وي مي گويد: تقويت جسم روح انسان را نيز تقويت كرده و باعث تعالي كل مجموعه اي مي شود كه در آن روحيه ورزشي، تعاون و همكاري است.

مسئول كميته ورزش شركت گاز خراسان شمالي نيز مي گويد: ورزش در شركت گاز به دليل نوپا بودن اين شركت از يك سال پيش شروع شده است ولي پيشرفت سريع و خوبي داشته است.

محمد رضاوحدت مي گويد: با تشكيل كميته ورزش در سال 86، ورزش كاركنان اين شركت ساماندهي شد و اهداف كميته نيز فراهم كردن امكان ورزش براي همه كاركنان اين شركت است.

وي با تأكيد بر اين كه در شكل گيري كميته ورزشي، علاقه مندي و توجه مدير عامل شركت گاز و كاركنان اين شركت نيز بسيار مؤثر بوده است مي گويد: در بسياري از برنامه ريزي هاي كميته ورزش، توجه و مشاركت مدير عامل و حمايت خبري او در ارائه امكانات مناسب ورزشي بسيار تأثير گذار بوده است.

وي مي گويد: ايجاد محيط شاداب و پر نشاط، توجه جدي به سلامت كاركنان و كارمنداني كه براي ساعت هاي متوالي از انجام حركات مناسب ورزشي باز مي مانند و پيشگيري از بروز بيماري هايي كه علت آن ها نداشتن تحرك لازم است از اهداف كميته ورزش شركت گاز است.

وي مي افزايد: براي پيشبرد فعاليت هاي ورزشي اين شركت از يكي از استادان اين فن به عنوان مشاور ورزشي بهره مي گيريم و با توجه به علاقه مندي كاركنان به رشته هايي خاص براي آن رشته ها هيئت نيز تشكيل داده شده است.

وي عنوان مي كند: رؤساي هيئت ها توسط كميته ورزش و از بين علاقه مندان و صاحبان فن انتخاب و به تشخيص خود اين هيئت ها، اعضاي علاقه مند نيز انتخاب و به طور دائم به تمرين مي پردازند. وي تأكيد مي كند: كميته ورزش، بستر امكاناتي را كه اين افراد به آن نياز دارند فراهم مي كند و تاكنون هيئت فوتسال، واليبال، كشتي، آمادگي جسماني، شطرنج تشكيل شده و فعاليت مي كند.وي مي گويد: هيئت ورزش بانوان نيز با 2 رشته كوهنوردي و آمادگي جسماني فعال است و امكان استفاده از استخر شهروند براي كاركنان شركت گاز نيز فراهم شده است.

وي بيان مي كند: در هفته 3 تمرين گروهي براي آمادگي و حضور در مسابقات به طور مستمر انجام مي شود و 2 دوره مسابقه فوتسال استاني و واليبال به همت شركت گاز در بين شركت ها و ادارات تابعه برگزار شده است.

به گفته محمد رضا وحدت، در المپياد ورزشي كاركنان شركت گاز كه در محمود آباد برگزار شد نيز تيم هاي شركت، حضور فعال داشتند و در رشته شطرنج نيز موفق به كسب مقام دوم شدند.

وي با اشاره به صعود سراسري كاركنان شركت گازهاي استان كشور به قله يامان داغي مي گويد: اين صعود موفقيت آميز، باعث شد تا قابليت هاي ورزشي كوهنوردان استان در بين ديگر استان شناخته شود.

وي مي گويد: براي اين كه همكاران از حركات ورزشي غافل نباشند به آن ها تأكيد شده است كه در هنگام كار نيز به يك سري از حركات ورزشي كه انجام آن در محيط كار امكان پذير است انجام دهند.

وي مي گويد: بودجه و اعتبار پروژه هاي ورزشي كاركنان از سوي ستاد شركت ملي گاز تأمين مي شود و يكي از مشكلاتي كه كاركنان ورزشكار با آن مواجهند نبود فضاهاي مناسب براي ورزش در خراسان شمالي است.

وي مي گويد: شركت گاز خراسان شمالي شاخص هايي براي ارزيابي و تقدير از هيئت هاي ورزشي كاركنان در استان دارد كه با توجه به آن از كار آن ها تقدير مي شود.

وي مي افزايد: هيئت هاي ورزشي در رابطه با فعاليت هايي كه داشته اند از سوي ستاد مركزي شركت ملي گاز نيز تقدير شده اند.

رئيس هيئت ورزش همگاني اداره كل تربيت بدني خراسان شمالي مي گويد: نه تنها ادارات حتي تربيت بدني نيز در رابطه با اشاعه ورزش در ادارات همكاري خوبي نمي كنند.

بازخانه اي مي افزايد: در حالي كه بايد ادارات يك درصد از درآمدهاي خود را به ورزش اختصاص دهند و از اين يك درصد 30 درصد سهم تربيت بدني است متأسفانه ورزش كاركنان ادارات مورد بي مهري قرار گرفته است و با توجه به علاقه مندي هر مدير، ورزش در ادارات شكل مي گيرد. وي مي گويد: دستورالعمل هاي خوبي در رابطه با ورزش ادارات وجود دارد كه متأسفانه بر روي ميز رؤساي برخي ادارات خاك مي خورد و توجهي به آن ها نمي شود.

وي مي افزايد: تمرينات مداوم و مسترم براي ورزشكاران ادارات لازم است تا اين كه براي برگزاري هر نوع مسابقه اي آماده شوند اما تنها چند روز به مسابقه مانده، ورزشكاران مي توانند تمرين كنند و حتي بعضي از مديران كل و روسا به ورزشكاران مرخصي ورزشي هم براي حضور در مسابقات نمي دهند و يا به سختي حاضر به اين كار مي شوند.

وي مي گويد: هر سال هيئت همگاني با قرض كردن پيگيري بسيار موفق به تأمين بودجه و اعزام تيم ها به مسابقات مي شود كه اين امر خود لطمه زيادي به استمرار ورزش در ادارات خواهد زد.

وي مي گويد: شهرداري بجنورد، بانك هاي استان و سازمان جهاد كشاورزي از ارگان هايي هستند كه عملكرد مطلوبي در رابطه با ورزش داشته اند.

مدير كل تربيت و عضو شوراي ورزش ادارات استان مي گويد: براي توسعه ورزش در دستگاه هاي دولتي، در بند ب ماده 117 قانون برنامه چهارم توسعه، اختصاص يك درصد از كل اعتبارات به مشمولان ماده 160، به ورزش لحاظ شده است ولي غالب ادارات به آن نمي پردازند.

داورزني مي گويد: به ادارات توصيه مي كنم كه 7 درصد اين يك درصد را كه به ورزش اختصاص دادند هزينه كنند و 30 درصد سهم تربيت بدني را نيز بپردازند.وي با اشاره به اين كه فوايد ورزش در عصر كنوني بر كسي پوشيده نيست مي گويد: تعامل بيشتر با سازمان تربيت بدني مي تواند راهگشاي بسيار خوبي براي گسترش ورزش در ادارات كه تاكنون به اين امر نپرداخته اند و ارتقاي ورزش در ادارات كه به ورزش مي پردازند باشد.

به گفته داورزني 30 درصد از اين اعتبار نيز مختص به ورزش بانوان كارمند است كه بايد لحاظ شود.

وي با تأكيد بر اين كه ورزش در دستگاه هاي دولتي به علاقه مديران بستگي دارد مي گويد: با اين ديد كه نگاه غالب ادارات استان به ورزش مطلوب است، اميدواريم به اين مهم بيشتر پرداخته شود.

وي تأكيد مي كند: حضور ورزشكاران كارمند به جام هاي رمضان، بسيج ادارات و دهه فجر بيانگر علاقه مندي غالب كارمندان به ورزش است و فعال ترين هاي اين حيطه پس از سازمان آموزش و پرورش، پتروشيمي، آب منطقه اي و سازمان مسكن و شهرسازي، راه و ترابري و برخي ديگر از شركت هاي صنعتي استان است.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن