تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين جشنواره مديحه سرايي و چاووشي خواني دراردبيل پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سومين جشنواره مديحه سرايي و چاووشي خواني دراردبيل پايان يافت
سومين جشواره سراسري مديحه سرايي و چاووشي خواني امام رضا (ع) جمعه شب با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معرفي برترينها درمجتمع فرهنگي و هنري فدك اردبيل به كار خود پايان داد.


به گزارش خبرنگار ايرنا دربخشي ازپيام محمدحسين صفار هرندي به اين جشنواره آمده است: اقليم بلند آوازه ايران اسلامي خاستگاه مهمترين رويدادهاي تاريخي دنيا بوده و به مركز برخورد فرهنگها و تلاقي افكار و صدور آن به خارج ازمرزهاي جغرافيايي تبديل شده است.
دراين پيام اضافه شده است: ورود كاروان امام رضا (ع) از غرب ايران و عزيمت آن به شرق چنان تحولات عظيمي درمنطقه به وجود آورده و اقوام گوناگون را زيرپرچم اسلام گرد آورد كه به گواه تاريخ اقوام بدوي كه چشم به اين سرزمين داشتند، بي آنكه به اهداف خود برسند، متاثر از فرهنگ رضوي به انسانهاي درستكار تبديل شدند.
صفارهرندي دراين پيام افزوده است: تنهاه راه پاسداشت اين ميراث گرانبها درعصر سلطه رسانه اي جهان كه هدف بزرگ دين ستيزان دنياي زر و زور محو دين اسلام است، اشاعه فرهنگ رضوي مي باشد.
وي دراين پيام از اصحاب فرهنگ و انديشه، سازمانها، ادارات و نيز نهادهاي مردمي كه برنامه هاي ارزشمند ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا (ع) را تدارك ديده اند، تقدير كرده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نيز در اين آيين گفت: در بين ائمه معصومان (ع) دو نفر ازاين بزرگان براساس روايات و احاديث از جايگاه و شان بسيار بالايي برخوردارند كه امام حسين (ع) و امام رضا (ع) مي باشند.
عظيم ابراهيم پور با اشاره به اين كه به فرموده پيامبر (ص) هر فردي در اين دنيا مرقد امام رضا (ع) را زيارت كند، هيچ گناهي از او باقي نخواهد ماند، افزود: وجود بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) افتخار بزرگي براي ما ايرانيان است.
او گفت: به مناسبت اين جشنواره دوجلد كتاب شامل مجموعه اشعار درارتباط با امام رضا (ع) با عنوان سرود هشتم و نيز مجموعه مقالات جشنواره سال گذشته با عنوان قدسيان چاپ شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا مديركل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل نيز دراين آيين گفت: امام رضا (ع) آنچنان مانند نياكان بزرگوارخويش ازمقام علمي و معنوي بالايي برخوردار است كه نه تنها انديشمندان عالم اسلام بلكه دانشمندان تمام اديان سر ارادت بر آستانه اين امام همام مي سايند.
حجت الاسلام شهاب الدين حسيني افزود: حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) واسطه فيض الهي است و شخصيت بارز او در القاب آن بزرگوار نهفته مي باشد به طوري كه كرامات زيادي از اين امام مشاهده شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا 225 اثر از ايران به دبيرخانه اين جشنواره در سه بخش مداحي، چاووشي و مقالات پژوهشي ارايه شده بود كه از اين تعداد ، 80 اثر به مرحله داوري راه يافتند و در نهايت 14 اثر برگزيده شدند.
دربخش مقالات پژوهشي اين جشنواره، لوح سپاس و هديه ويژه به محمدحسين مرداني از استان گلستان، سيمين شالچي و مهرداد جليلي كيا از اردبيل، مرتضي فاطمي از مشهد، ايرج حامدي از اردبيل، گلي حجت فر از كردستان، شهزاد كتابي و مريم كتابي از كرمانشاه و صديقه حسن زاده از مشهد تعلق گرفت.
دربخش چاووشي خواني نيز لوح تقدير و جايزه ويژه به گروه چاووشي خواني ثامن الحجج از شهرستان تفرش استان مركزي شامل مرتضي و مصطفي شاه حسيني، نقي بياتي و نصرالله باباعلي به عنوان گروه برگزيده داده شد.
از اصغر تقي زده شكيبا مديركل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل و سيدجواد جعفري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي نيز دراين جشنواره با اهداي جوايز و لوح سپاس تجليل شد.
دربخش مداحي نيز به سيد طاها موسوي و نادر جوادي از اردبيل به عنوان رتبه برتر، محمدحسين دهباني از يزد و جلال اسماعيلي از مشگين شهر به عنوان رتبه دوم و شهروز حبيبي از اردبيل لوح سپاس و هديه ويژه جشنواره اعطا شد.
همچنين به لحاظ تجليل از يك عمر تلاش عاشقانه در ترويج شعائر اهل بيت (ع) و تاثيرگذاري مثبت در عزاداريهاي ائمه اطهار(ع) و وقايع كربلا ديپلم افتخار، تنديس و هديه ويژه جشنواره به مداح پير آستان امام حسين (ع) استاد سليم موذن زاده اردبيلي داده شد.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكيست: اجراي نمايش چاووشي خواني توسط گروه چاووشي خواني ثامن الحجج از شهرستان تفرش و برنامه مداحي توسط سليم موذن زاده اردبيلي و سيدمحمد عاملي از ديگربرنامه هاي اين مراسم بود. ك/3
592 / 618
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن