تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804642694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ام ام اس همراه اول آذر مي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ام ام اس همراه اول آذر مي آيد


بهناز رازي : هنگامي كه پيام كوتاه تلفن همراه ارسال مي شود تنها توانايي ارسال يك متن ساده وجود دارد اما خدمات مولتي مديا به كاربران تلفن هايي كه با يكديگر همسازي دارند، اجازه مي دهد كه پيام هاي چندرسانه اي را بين يكديگر مبادله كنند؛ پيام هايي همانند كارت پستال هاي گرافيكي، انيميشن ها، كليپ هاي ويدئويي، نقشه ها و كارت هاي ويزيت تجاري و غيره.

اين خدمات در كشور نخستين بار
به مشتركان اپراتور دوم تلفن همراه ارائه شد اما در اواخر ارديبهشت ماه سال 86 بحث توقف ارائه اين خدمات در كشور توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه اي از سوي سازمان تنظيم مقررات مطرح و از ايرانسل خواسته شد تا زمان تدوين مقررات مربوط به استفاده از اين خدمات در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اين خدمات به مشتركان ارائه نشود.
اينك پس از توقف 17 ماهه ارائه خدمات MMS اپراتور دوم تلفن همراه، آيين نامه ارائه خدمات پيام چندرسانه اي در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات سازمان تنظيم مقررات تدوين شده و به تاييد همه مراجع ذي صلاح رسيده است و با ابلاغ مصوبه به شركت ارتباطات سيار ايران سقف هزينه ارسال هر MMS مبلغ يك هزار ريال براي هر بار ارسال تصويب شده است.
طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مقرر شد اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت افزار، نرم افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و كارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبكه هاي اطلاع رساني را به شركت هاي طرف قرارداد اعلام كند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، خدمات MMS ايجاد و فعال شود.
آيين نامه مربوطه حدود سه ماه پيش به تصويب كميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد و براي طي مراحل بعدي در دستور كار قرار گرفت.

همراه اول و وعده هاي بر باد رفته

از نظر فني ارائه سرويس MMS امكانپذير است. اين گفته محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است. وي در اين باره گفته بود: «طبق ابلاغيه كميته تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ارائه خدمات ارسال صوت و تصوير توسط تلفن همراه از فروردين ماه سال جاري با رعايت شرايط مجاز خواهد بود.»
اما وعده مذكور براي چندمين بار بعد از اعلام وزير به تعويق افتاد تا اينكه بار ديگر وي در مهر ماه درباره زمان استفاده از سرويس MMS تلفن همراه اعلام كرد: «از نظر فني ارائه سرويس MMS امكانپذير است و طي مهر ماه از اين خدمات به طور آزمايشي استفاده شده است اما براي فراگير كردن آن بايد با ساير دستگاه هاي اجرايي هماهنگي هايي صورت پذيرد و مجوزهايي گرفته شود.»
او تصريح كرد: «ما قابليت فني اين را داريم كه كار را از فردا شروع كنيم اما از نظر اجرايي به ما قول داده اند كه بتوانيم از نيمه اول آبان ماه خدمات را به طور عموم ارائه دهيم.»
اما اين وعده نيز بار ديگر به تعويق افتاد تا اينكه وحيد صدوقي مدير عامل شركت ارتباطات سيار در نشست خبري از ارائه خدمات پيام چند رسانه اي MMS همراه اول در آذرماه سال جاري خبر داد؛ و عده اي كه گذشت زمان درست بودن آن را تاييد خواهد كرد.

ثبت پيام هاي ام ام اس در دوره سه ماهه

رمضانعلي صادق زاده رئيس سابق كميسيون مخابرات مجلس در مورد شروع به كار خدمات MMS در گفت وگو با «سرمايه» مي گويد: «در آيين نامه جديد با توجه به ثبت نام كامل مشترك براي دريافت اين سرويس مزاحمت از سوي مشتركان دائمي و اعتباري قابل پيگيري است.»
او ادامه مي دهد: «اعلام كرده اند طي دوره هاي سه ماهه كليه پيام هايي كه از طريقMMS ارسال مي شود توسط ايرانسل در جايي ثبت شود تا در صورت اعلام شكايت بتوان به آن استناد كرد. بعد از سه ماه كليه پيام هاي ثبت شده حذف و دوره سه ماهه بعدي ثبت
مي شود. انجام اين كار مستلزم ابلاغ سازمان تنظيم مقررات است كه ايرانسل را ملزم به تمكين خواهد كرد.»
وي به تصويب نشدن جرائم رايانه اي اشاره و اظهار مي كند: «اگر قانون جرائم رايانه اي تصويب شود در برگيرنده تخلفات مربوط به استفاده از سرويس MMS نيز است. اما در حال حاضر از قوانين جاري كشوري در برخورد با متخلفان استفاده مي شود.» تاكنون تنها الزامات استفاده از خدمات ارسال از سوي مشتركان تلفن همراه اپراتور دوم منتشر شده است و مشتركان براي استفاده از اين خدمات، متعهد مي شوند كه در زمان درخواست استفاده از خدمات MMS مشخصات دقيق فردي و نشاني كامل خود را ارائه كرده و هر گونه تغيير آدرس خود را حداكثر ظرف مدت 10 روز به ايرانسل اطلاع دهند و نيز در ارائه اطلاعات از اسم مستعار يا غير واقعي استفاده نكنند.
همچنين درصورت انتقال، فروش و سرقت تلفن همراه يا سيم كارت بايد نسبت به انجام مراحل قانوني بر اساس مقررات مربوطه اقدام كنند. در غير اين صورت، عواقب ناشي از هرگونه سوء استفاده از سيم كارت و سرويس هاي مرتبط برعهده خود مشترك خواهد بود.
براين اساس، مشتركان بايد مطلع باشند كه ارسال MMS حاوي اطلاعات طبقه بندي شده، اطلاعات منافي امنيت ملي، اطلاعات مربوط به حريم خصوصي افراد يا پيام هايي كه به هر نحو موجب تخريب يا هتك حرمت افراد حقيقي يا حقوقي شود، پيام هاي حاوي ويروس، نرم افزارهاي مخرب، بازي هاي حاوي ويروس، پيام هاي مستهجن و خلاف شئون ايراني- اسلامي، پيام هاي تهديد آميز يا ارسال هرگونه پيام حاوي اطلاعاتي كه موجب خدشه دار شدن امنيت رواني، اقتصادي و اجتماعي افراد حقيقي و حقوقي شود به لحاظ قانوني اكيداً ممنوع است و بايد متعهد به رعايت محدوديت هاي مذكور شوند و تشخيص اين موارد مطابق با قوانين و مقررات جاري كشور بر عهده مراجع ذي صلاح قانوني است.
با اين اوصاف، درست است كه متقاضي با امضاي اين تعهدنامه به رعايت محدوديت هاي مذكور متعهد مي شود و بديهي است تشخيص اين موارد مطابق با قوانين و مقررات جاري كشور برعهده مراجع ذي صلاح قانوني خواهد بود، اما اين پرسش به وجود مي آيد كه به راستي ضمانت اجرايي آيين نامه پيام هاي چندرسانه اي و عمل به اين تعهدات در شرايطي كه خريد سيم كارت هاي اعتباري با هزينه ارزان و نقل و انتقال آسان آن در بازار رواج داشته و پيگيري مزاحمت هاي احتمالي را دشوار مي كند، چيست؟
طبق اعلام، تمامي مشتركان ايرانسل كه مي خواهند از سرويس MMS استفاده كنند بايد بالاتر از 18 سال سن داشته باشند اما والدين افراد زير 18 سال مي توانند اين درخواست را اعلام كنند كه در اين صورت اينگونه مشتركان نيز مي توانند با اجازه والدين خود و پذيرش قوانين از سرويس مربوطه استفاده كنند.
اما با وجود عدم اعلام كامل آيين نامه خدمات MMS والدين چگونه
مي توانند در مورد استفاده اين سرويس يا عدم آن از سوي فرزندان خود تصميم گيري كنند.
وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار در اين خصوص مي گويد: « آيين نامه خدمات MMS به ما ابلاغ شده كه اميدواريم بتوانيم تاييديه كتبي را تا پايان ماه جاري از رگولاتوري دريافت كرده و خدمات دهي خود را با آگاهي رساني به مردم در اين زمينه به مشتركان آغاز كنيم.»
معاون فني و مهندسي اپراتور دوم تلفن همراه، مي گويد: «فراهم كننده شبكه بر اساس آيين نامه رسيدگي به مزاحمت هاي تلفني با متخلفان در استفاده از پيام چندرسانه اي برخورد كرده و متخلف را بر حسب مورد به دادگاه ذي صلاح معرفي خواهد كرد.»
علي اصغرعيني پور در ادامه با تاكيد بر اينكه مشترك ظرف 48 ساعت از دريافت پيام نادرست فرصت دارد پيام را به شماره 2117 ارسال كند، خاطر نشان مي كند: «مشخصات برگرداننده و دريافت كننده پيام و ساعت ارسال پيام بايد در شبكه ذخيره و قابل پيگيري باشد و اپراتور بايد زيرساخت هاي فني لازم براي اجراي كليه مفاد پروانه را آماده كند. كليه مسووليت هاي حقوقي استفاده از اين خدمات به عهده مشترك است.»
¦
بر اساس آخرين آمار، شركت ارتباطات سيار ايران از نظر تعداد مشتركان دائمي در خاورميانه رتبه اول و در دنيا رتبه دوازدهم و از نظر مشتركان در خاورميانه رتبه دوم و در دنيا رتبه سي ام را دارد و روند رشد از 68 به 38 ارتقا يافته است در حالي كه برنامه سال جاري اين شركت جذب شش ميليون مشترك جديد است كه تا به حال حدود 5/3 ميليون در اين زمينه محقق شده است و طراحي توسعه شبكه براي 38 ميليون مشترك در حال انجام است بايد MMS,SMS,GPRS به عنوان يك ظرفيت مورد استفاده صحيح باشند نه يك تهديد. نبايد حواشي ناشي از عدم فرهنگسازي قبل از ورود تكنولوژي به كشور فوايد سرويس را خدشه دار كند.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن