تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816403183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوتهاي جزيي اين پرسپوليس و پرسپوليسي كه قهرمان شد؛ جنتلمن ها هم عوض مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: تفاوتهاي جزيي اين پرسپوليس و پرسپوليسي كه قهرمان شد؛ جنتلمن ها هم عوض مي شوند
* امير جاملو

حميد استيلي رفت و ماركوكوسا از برزيل جايگزين او شد، اين يكي از شرطهاي افشين قطبي براي بازگشت بود. سرمربي پرسپوليس بارها در مصاحبه هايش «ماركو» را يك دستيار عالي توصيف كرد و ناخوش ترين احوال او را زماني ديديم كه مرد برزيلي از كنار زمين اخراج شد يا خبرنگاران، دلالي و جا به جايي بازيكن در فوتبال ايران را به پيشاني او چسباندند. جنتلمن محبوب جنتلمن پسندهاي فوتبال ما ناگهان از كاراكتر هميشگي اش فاصله گرفت و با ادبياتي جديد به جنگ منتقدان رفت.
هواداران او به اين مي انديشيدند كه رفتار تازه قطبي را چطور بايد توجيه كنند، زيرا آن قدر دلباخته و شيفته آقاي جنتلمن بودند و هستند كه اولين توجيهاتش را پذيرفتند و به اين نتيجه رسيدند كه ما بايد خودمان را اصلاح كنيم. اگر قطبي مي گويد: «crazy» شايد هستيم و اگر مي گويد فلان اتهام را حيوان به حيوان نمي زند خب لابد ما بدجوري از انسانيت فاصله گرفته ايم و خودمان حواسمان نيست.
داشتيم سعي مي كرديم خودمان را درست كنيم و آن طور كه قطبي مي خواهد باشيم كه اتفاقهاي جديدي رخ داد. «ماركو» رفت، «دي كارمو» آمد، پرسپوليس افت كرد و اوضاع به هم ريخت. رزومه دي كارمو را در آوردند و داستان به اينجا رسيد كه جناب ماركو از باشگاه ناشناخته برزيلي كه مالك كره اي دارد يك مهاجم براي پرسپوليس آورده. بعد كاشف به عمل آمد كه ماركو براي دستياري در پرسپوليس قرارداد. 300 هزار دلاري بسته و ركورد بسياري از سرمربيان ليگ برتر ايران را شكسته .
اينجاي ماجرا اما از تمام فصلهاي ملال آور آن دردناك تر است. افشين قطبي به دوربين خيره مي شود و مي گويد: «در ايران اين طوري است كه اگر تمام پولت را همان اول كار نگيري تا آخر فصل ديگر نخواهي گرفت.»
ماركو كه در مجموع بيشتر از پنج، شش بازي روي نيمكت پرسپوليس ننشسته در همان ابتداي حضورش 140 هزار دلار دريافت كرده و تمام اين قهر و اداها به اين خاطر است كه چرا كمتر از 70 درصد تمام پولش را در ابتداي كار پرداخت كرده اند.
داشتيم سعي مي كرديم مهمان نوازي را آن طور كه قطبي به آن اشاره مي كند در حق مهمان خارجي او به جاي بياوريم، اما سرمربي پرسپوليس كه از شيوه برخورد داورها و خبرنگاران با ماركو دلخور بود، خودش در ابتداي ورود اين برزيلي به ايران كنار گوش او زمزمه كرده: «همه پولت را اول كار بگير، چون ممكن است پولت را بخورند.»
قصه فوتبال ايران مشخص است و ترسيم كردن يك ملكه خوبي ها كه عليه ديو بدي ها مبارزه مي كند به خيالپردازي هاي كودكانه مي ماند. پول خوبي در ميان است و چنانچه امروز نجنبي فردا شايد دير شده باشد. چه آن آقاي جنتلمن كه دلمان ضعف مي رود براي تيپ و گويش و رفتارش و چه آن جناب لمپن كه نوچه هايش گوش به فرمان تكه و پاره كردن اين و آن هستند همه در يك مسير حركت مي كنند و تنها ظاهر قضيه متفاوت است. يكي بيشتر مي خورد و يكي كمتر، اما به هر حال همه سر اين سفره نشسته اند و تا آنجا كه دستشان مي رسد چنگ مي زنند.
افشين قطبي هنوز محبوب است، چون جديد است. چون ما آدم اين مدلي كمتر ديده ايم، اما تعداد گافهاي او كم كم دارد زياد مي شود. خودش مي گويد: « من ماركو را به عنوان يك دستيار خوب به ايران آوردم. شايد او واقعاً چنين شخصيتي دارد و در فوتبال به دنبال تجارت است، اما من واقعاً ازاين قضيه بي اطلاع هستم.»
تمام تفاوتهاي پرسپوليس فصل گذشته و اين پرسپوليس را مي توان در همين فعل و انفعالات جستجو كرد.
شايد استيلي مربي روراست و بي شيله و پيله اي نبود، اما واقعاً كار آن قدر خراب بود كه يك تاجر بازيكن را روي صندلي او بنشانيم؟ به همان دليلي كه دوست داشتن افشين قطبي كار راحتي است حمايت از يكي مثل حبيب كاشاني دشوار است. قطبي به واسطه يكسري دلايل سطحي محبوب باقي مي ماند حتي اگر اين فصل با پرسپوليس به رده هاي مياني جدول جا خوش كند و كاشاني زود فراموش مي شود، حتي اگر پرسپوليس را پس از 6 سال صاحب جام كرده باشد. كاشاني جلو چنين روابطي را مي گرفت و به طور مثال درباره الونگ بارها اعلام كرد بيش از نيمي از مبلغ پرداختي باشگاه به اين بازيكن به جيب مدير برنامه هاي او سرازير شده. اكنون اما در پرسپوليس براي دو مربي يك ميليارد تومان مي پردازند و بازيكن متوسطي مثل هادي نوروزي چون دست زياد است حدود 300 ميليون تومان براي اين تيم آب مي خورد.
درهزاره سوم جنتلمن ها هم رفتار جديدي را بروز مي دهند. چه تفاوتي است ميان آنكه با لبخند و بدون آنكه متوجه باشيد جيب شما را مي زند و آنكه با تهديد چاقو همين عمل را انجام مي دهد؟
افشين قطبي به عنوان يك مربي دنيا ديده، بين المللي و داراي سابقه همكاري با هيدينگ و ادوكات لطفاً به اين پرسش پاسخ بدهد كه كجاي دنيا مربي تمام پولش را اول كار مي گيرد و كدام مربي حرفه اي چنين درخواستي را مطرح مي كند؟
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن