تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاحيه سينما جوانسينماگران به فيلم و سينما اعتراض كردند


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: در مراسم افتتاحيه سينما جوانسينماگران به فيلم و سينما اعتراض كردند


مراسم افتتاح سينما جوان يك با سخنان سينماگران و صاحبان سينما رنگ و بويي ديگر به خود گرفت و به تعبير احمدرضا درويش به جاي آنكه فضايي براي مفاهمه به وجود آيد به عرصه‌اي براي تأديب سينماگران تبديل شد. ‌
به گزارش فارس، مراسم افتتاح سالن شماره يك سينما جوان عصر روز چهارشنبه 15 آبان‌ماه با حضور سينماگران، نمايندگان مجلس شوراي اسلا‌مي، معاون سينمايي وزير ارشاد و مسئولا‌ن بنياد مستضعفان برگزار شد.
مراسم با سخنان محمدرضا صابري مدير سينما جوان ادامه يافت.وي در بخشي از سخنانش درباره امكانات نمايشي و فضاي اين سالن گفت: عمليات طراحي و ساخت اين پروژه منحصربفرد در فضايي با 700 متر مربع از اواخر1385 آغاز شد و بدون تعطيل كردن ساير بخش‌ها كار استانداردسازي سالن انتظار و ساخت و نصب بوفه مدرن و طراحي و اجراي نماي بيروني مجموعه شهريورماه با ظرفيت 360 صندلي آماده شد.
اما بخش‌هايي از سخنان مهندس محمدي مسئول ساخت و ساز سالن سينماي جوان واكنش سينماگران را در پي داشت. وي گفت: سينما جوان يك با كيفيت مطلوب ساخته شده، اما متاسفانه كيفيت فيلم‌هاي ما چندان مطلوب نيست و آثار قابل توجه توليد نمي‌شود، اين وضعيت در تلويزيون هم ديده مي‌شود و كارهاي توليد شده در آنجا هم چندان درخور نيست.
مدير عامل خانه سينما ديگر سخنران اين مراسم در آغاز سخنان خود گفت: زماني كه نهادهاي مشكوك به سينما اقدام به چنين ساخت و سازهايي مي‌كنند بايد از آنان قدرداني كنيم. همه مي‌دانند از نهادهايي كه لفظ فرهنگ در عنوان آنها ذكر شده يا در نهاد آنها قرار دارد انتظارهايي براي حمايت از سينما وجود دارد.
رئيس هيئت مديره خانه سينما گفت: زماني كه مسئولا‌ن سپاه فيلم "نجات سرباز رايان" را ديدند گفتند ما هم فيلمي مانند اين بسازيم. من دوست داشتم همين افراد بروند و ببينند كه در آن كشورها چطور فيلم‌هاي اينچنيني ساخته مي‌شود و چه امكاناتي در اختيار فيلمسازان قرار مي‌گيرد.عسگرپور با طرح اين پرسش كه بعد از انقلا‌ب چه چيزي در اختيار سينماگران قرار گرفته گفت: اگر 30 سال گذشته را يكبار مرور كنيم با اين سوال مواجه مي‌شويم كه بعد از انقلا‌ب مسئولا‌ن چه چيزي به سينما دادند؟ اين شرايط در حالي است كه به همت سينماگران كشور ما را در عرصه هنر بين المللي به واسطه سينما مي‌شناسند.
وي گفت: به سيستم اجرايي سينما چه كمكي شده است؟ آيا تفكري به سينما تزريق شده يا كسي به اين مسئله فكر كرده كه به چه شكل بايد سينما را اداره كرد؟ هرچه اهميت سينما بيشتر شده، فقط بيشتر دولتي شده است و به اين شكل دايره سوء تفاهم‌ها گسترش پيدا كرده است.پس از قرائت اطلا‌عيه انجمن سينماداران توسط كامران ملكي، كه حاوي مضاميني چون اهميت تاسيس سينماهاي باكيفيت و حمايت از اينگونه اقدام‌ها بود، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد به سخنراني در مورد توليد، سالن و اكران خوب پرداخت.
جعفري جلوه گفت: سينما هنر صنعت رسانه، قدرتمند و توانا و برتر است و به همين دليل بيشترين ابزار را براي رفتارسازي در اختيار دارد. چنين زباني ابعاد لا‌زمه خود را تعريف مي‌كند تا به صورت توانا و قدرتمند در عرصه ظاهر شود. سينما صرفاً‌فيلم ساختن نيست و فيلم ديدن در جمع مخاطبان انبوه است.
وي دلا‌يل حضور مخاطب را در سالن سينما چنين تشريح كرد: چرخه اقتصادي سينما نيازمند حضور مخاطبان در سالن‌‌هاي سينما است. سينماي نوين ايران پس از انقلا‌ب توانست با درخشش بر فرهنگ كشور تاثير بگذارد. اما چند دليل موجب شده تماشاگر از سينما فاصله بگيرد. دليل اول اين مسئله پائين آمدن كيفيت و فرسوده شدن تعدادي از سالن‌هاي سينما بود.
وي همچنين يادآور شد كه 140 شهر مركز شهرستان در مناطق مختلف كشور نيازمند سالن سينما است. جعفري جلوه تاكيد كرد كه بودجه سينما چندان قابل توجه نيست و براي رسيدن به سينماي مطلوب بايد چند صد ميليارد تومان بودجه به سينما اختصاص پيدا كند.
احمدرضا درويش هم بخش عمده سخنان خود را به پاسخگويي به صحبت‌هاي مهندس محمدي اختصاص داد و گفت: با توجه به جو جلسه و مراسم سئوال‌هاي بسياري برايم ايجاد شده است. اول اينكه چرا صندلي‌هاي مراسم افتتاحيه خالي است؟ ديروز از اين برنامه مطلع شدم و حرف زياد براي گفتن داشتم، اما احساس مي‌كنم اينجا اصول ميهمانداري رعايت نمي‌شود.
وي ادامه داد: ما اينجا با برنامه‌هاي تلويزيوني مقايسه شديم. افتتاح يك سالن سينما اتفاق خوبي است اما اينكه گفته شود افتتاح آن توجيه اقتصادي ندارد سئوال‌برانگيز است. مگر كساني كه اين سالن را ساخته‌اند كار بازرگاني مي‌كنند كه منتظر سود هستند؟ سازندگان اين سالن سينما بايد درك كند كار فرهنگي كرده‌اند. در همين مجموعه بليت تئاترهاي سطحي 30 هزار تومان است.
وي با اشاره به اهميت اجراي اصل 44 قانون اساسي گفت: در شرايط كنوني اجراي اصل 44 در سينما كه مقام معظم رهبري بر اجراي آن تاكيد داشته‌اند به چه شكل است؟ ايراني‌هايي را مي‌شناسم كه مي‌خواهند سينما آزادي را بخرند اما كسي سينما را به آنان نمي‌فروشد؛ چرا؟ چون قرار است اينطور باشد، سينما آزادي و فضايي آنچناني نبايد در اختيار بخش خصوصي قرار بگيرد.
درويش گفت: با ما مانند زينت‌المجالس رفتار مي‌شود. ما را اينجا جمع و توصيه مي‌كنند در سينما گناه نكنيد. به دليل اين رفتارها از اين پس در هيچ مراسم افتتاحيه سينما مگر آنكه متعلق به بخش خصوصي باشد حضور نخواهم داشت. نبايد با هنرمندان در اين فضاها همانند رعايايي رفتار شود كه گرد هم آمده‌اند.
عزت‌الله انتظامي نيز در بخشي از اين مراسم گفت: وضعيت فعلي سينما چندان جالب نيست و بايد ديد دليل آن چه مسئله‌اي مي‌تواند باشد. شايد خطوط قرمز بيشتر شده‌اند. به نظر مي‌رسد سينماي ما در حال حاضر دچار كمبودي است كه اين كمبود نه به سينماگر و كارگردان بلكه به سياستگذاران اين عرصه مربوط مي‌شود.
وي همچنين يادآور شد همانطور كه در مورد سينما سالن‌سازي مي‌شود، تئاتر هم نيازمند سالن‌سازي از سوي بخش خصوصي است. مرتضي شايسته به عنوان آخرين سخنران اين مراسم افتتاح سالن سينما را نشاندهنده پويايي و زنده بودن سينما دانست.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن