تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819210579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
فرماندار رباط كريم :
مكتب اسلام مكتب ايثار است كه باعث وحشت استكبار جهاني شده است

رباط كريم - خبرنگار روزنامه آفرينش : فرماندار رباط كريم در جلسه كميته ايثار گران اين شهرستان گفت: مكتب اسلام مكتب ايثار و شهادت است و همين نكته باعث وحشت استكبار جهاني شده است .
مهندس علي جهانبخشي در جمع مسوولان محلي شهرستان رباط كريم افزود :ايثار كلمه ايست كه وقتي بر زبان جاري مي شود تمامي خاطرات دوران هشت سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام از اب و خاك ميهن اسلامي در اذهان تدايي ميشود.
به گفته وي تجلي وتبلور موجود در امواج هشت سال دفاع مقدس بر گرفته از ايثار گريهاي سردمداران وطلايه داران ايثار در جنگ تحميلي بود كه ريشه در فرهنگ عاشورايي امام حسين (ع)داشت .جهانبخشي اظهار داشت :براي برجسته شدن كلمه ايثار و بهره مندي از مزاياي معنوي آن بايد درارائه خدمت رساني به جامعه تلاش وسعي مضاعفي را نماييم .
وي تاكيد كرد: يكي از نكاتي كه باعث نمايان و آشكارتر شدن تابلوي ايثار گري ايران و ايراني در جهان مي شود زنده نگاه داشتن جريان ايثار در هشت سال جنگ تحميلي است . جهان بخشي ،گفت: ايثار همواره با سپاس همراه بوده است لذا اگر اين دو كلمه در كنار يكديگر بكار برده نشوند به گونه اي عقيم خواهد ماند كه دراين راستا سپاس از ايثار گريهاي رزمندگان ،جانبازان و خانواده هاي شهدا بايد در اولويت فعاليت هاي ادارات و مسوولان قرار گيرد .
وي در ادامه به ناعدالتي نظام سياسي در جهان اشاره كرد و گفت: ايرا ن كانون توجهات در دنيا است كه دليل اين توجهات ايثار گريهاي صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس و نمايش آنها در مجامع عمومي است .
جهان بخشي تاكيد كرد :در جهان امروز هيچ قدرتي وجود ندارد كه منكر عظمت ايران و ايراني در عرصه ها ي مختلف باشد و در واقع با توجه به رويدادهاي مختلف همگان به نوعي معترف به حقانيت و عظمت ايران هستند .فرماندارخطاب به مسوولان حاضردر جمع گفت :تمامي هجمه هاي دشمن در شرايط كنوني ايجاد بي هويتي در بين قشر جوان وتخريب بسياري از ارزشها دراذهان نسل سوم انقلاب است كه لازم است در اين راستا باهوشياري بيشتري عمل كرد تا بتوان موفقيت بيشتري را دراعتلاي ارزشها به دست آورد .وي ايران را پرچم دارتحولات جامعه بشري عنوان نمود و گفت : شهدا در اين راستا تلاش بيشماري را انجام داده اند و اكنون وظيفه ما است كه به حفظ اين پرچم بپردازيم.جهانبخشي تاكيد كرد: متاسفانه به دليل سردادن شعارهاي مختلف ارزشي دراين راستا ،برزبان آوردن برخي از كلمات و صحبت ها حالت تكراري و لوس به خود يافته است در صورتي كه بايد همواره يادمان باشد به راحتي از كنار ايثارگريها گذر نكنيم.

خانگيران ،دومين سايت توسعه صنايع نفت وگازكشور

مشهد- خبرنگارآفرينش
استاندار خراسان رضوي گفت : منطقه خانگيران سرخس بعد از عسلويه ظرفيت تبديل شدن به دومين سايت فرآوري و توسعه صنايع نفت و گاز كشور را داراست.
محمد جواد محمدي در زمينه ايجاد كريدور انرژي شرق كشور در مشهد افزود : از جمله مزيت هاي با ارزش خراسان رضوي ذخاير گاز منطقه خانگيران سرخس است كه هم اكنون تامين كننده نياز گازي خراسان رضوي و شش استان ديگر كشور است.
وي با بيان اينكه اين منطقه ظرفيت تبديل شدن به كريدور انرژي شرق كشور را داراست , اظهار داشت : ذخاير گازي اين منطقه با تركمنستان مشترك است و طي سال هاي گذشته هيچ اقدام جديدي براي اكتشاف و توسعه آن انجام نشده است.
وي گفت : با توجه به اين ذخاير در جريان سفر نخست رييس جمهور به استان با تصويب دولت، وزارت نفت مامور شد براي اكتشاف در اين منطقه اقدام كند و بر اين مبنا طي يك سال و نيم گذشته در حوزه هايي چون قوچان ، درگز و سرخس كار اكتشافي شروع شده كه در برخي از آنها به نتايج اطمينان بخشي دست يافته ايم و در مواردي هم نتيجه رضايت بخش نبوده است.
وي اظهار داشت : همزمان با اين اقدامات اكتشافي، براي اتصال استان به شبكه گاز كشور خط 48 اينچ پارچين از مسير تهران به مشهد با سرعت در حال انجام است كه اين خط امكان دريافت گاز عسلويه را هم به ما خواهد داد.
وي ابراز اميدواري كرد : تا اواخر سال 88 و حداكثر نيمه اول سال 89 اين طرح به انجام برسد.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد : همچنين خط هفتم گاز عسلويه هم از جنوب به شرق كشور در حال اجراست كه گاز را به بيرجند و از آنجا به جنوب خراسان رضوي منتقل و به شبكه گاز موجود استان وصل خواهد كرد .
به گفته وي ، با اجراي اين دو خط ، ايمني و قدرت استان در تامين گاز بيشتر و نيز امنيت شبكه افزايش مي يابد.وي اظهار داشت : تعاملاتي هم با كشورهاي همسايه به ويژه تركمنستان و قزاقستان براي بهره گيري از ظرفيت هاي گاز ، گاز مايع و گازوئيل و نيز بنزين صورت گرفته كه در برخي فرآورده ها از جمله گاز مايع اين پيگيري ها به خوبي پيش رفته و اميدواريم در ساير موارد هم دامنه اين ارتباطات و مبادلات گسترده شود.
وي گفت : با اجراي اين طرح ها و نيز برنامه هاي توسعه اي منطقه خانگيران زمينه ايجاد يك كريدور انرژ«ي و شهرك بزرگ فرآوري انرژي در سرخس كه ماموريت انتقال انرژي از كشورهاي همسايه و مصرف آن در نوار شمالي كشور و يا انتقال آن به جنوب كشور را براي سوآپ داشته باشد ، فراهم مي شود.
محمدي زاده بيان كرد : در عين حال زمينه ايجاد و توسعه صنايع تبديلي در صنايع پايين دستي نفت و گاز هم مهيا خواهد شد چنانكه هم اكنون چند مورد از اين صنايع و طرح هاي توسعه اي در منطقه ويژه سرخس شكل گرفته و در كمتر از يك ماه آينده كلنگ آن به زمين زده مي شود.
وي ادامه داد : در اين راستا مطالعات چند طرح ديگر هم در حوزه نفت و گاز توسط دانشگاه فردوسي انجام شده و در سطح آزمايشي نتايج خوبي در بر داشته كه در صورت وجود سرمايه گذار مناسب در منطقه انجام مي شود.
وي منطقه ويژه سرخس را در حوزه صنايع نفت و گاز و صنايع آلومينيوم و نيز احداث نيروگاه برق آبي براي تامين برق مورد نياز كشورهاي همسايه از جمله افغانستان و صادرات آن بسيار مناسب خواند.
استاندار خراسان رضوي ابراز اميدواري كرد كه به سرعت اقدامات لازم در جهت تحقق اين امر انجام شود.

ساختمان تئاتر مهر كاشان احداث مي شود
كاشان - خبرنگارآفرينش
سعيد زين ساز با اشاره به لزوم وجود ساختمان تئاتر شهر در اين شهرستان افزود : با توجه به استعداد هاي قابل توجه در هنر تئاتر در اين شهرستان و نبود مركز تخصصي براي اين هنر، احداث ساختمان تئاتر شهر به عنوان يك ضرورت و نياز اين هنرمندان احساس شد.
وي تصريح كرد : در قدم نخست براي تحقق اين امر زميني به مساحت دوهزارو 400 مترمربع جنب پارك آيت الله مدني از طرف شهرداري كاشان جانمايي شده است.
وي افزود: براي احداث تئاترشهركاشان هم اكنون مشاور طرح در شهرستان حضوردارد و تا پايان سال جاري طرح مجموعه تئاترشهركاشان توسط مشاور آماده و در سال آينده آينده اعتبارات احداث آن از سوي شهرداري كاشان تامين خواهد شد.
شهردار كاشان با اشاره به تاثير هنر نمايش در انتقال ارزشهاي اخلاقي و انساني به جامعه، خاطرنشان كرد: هنرتئاتر سهم بسزايي در رفتار، كردارو پندار انسانها در جامعه دارد.
وي يادآور شد: با استفاده از زبان هنر مي توان بهترين بهره برداري را در ترويج فرهنگ شهروندي و ارتقا» آگاهي شهروندان با وظايف و حقوقشان داشت.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن