تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

« تا شقايق هست زندگي بايد كرد» هنرمندان سينما با سازمان ملل در مبارزه جهاني با گرسنگي همراه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: « تا شقايق هست زندگي بايد كرد» هنرمندان سينما با سازمان ملل در مبارزه جهاني با گرسنگي همراه شدند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مراسم روز همبستگي هنرمندان ايراني با سازمان ملل متحد در مبارزه جهاني با گرسنگي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سينماي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه شامگاه گذشته برگزار شد، فرهاد توحيدي كه به نمايندگي از هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما در اين برنامه حضور داشت اظهار داشت: سازمان خوار و بار ملل متحد وظيفه‌اش كار كمك به پناهندگان ، فقرا و آوارگان است و در همه جاي دنيا هنرمندان به عنوان يكي از گروه‌هاي مرجع مورد توجه مردم و سازمان ملل هستند و با آنها همكاري مي‌كنند تا اين وظايف ذاتي هنرمندان به نحو احسن اجرا شود.

وي افزود: ما در ايران سنت دستگيري و مهمان‌نوازي داريم و از معدود مللي هستيم كه حدود سي سال است كه با امواج پناهندگان ناشي از بحران‌هاي انساني روبه‌رو هستيم و در طول اين دوران و در زمان‌هايي كه بلايايي طبيعي نازل مي‌شود هنرمندان ايراني در صف مقدم ياري رساني به اين آسيب‌ها بوده‌اند و در واقع اگر هنر نبود حقيقت ما را مي‌كشت.

توحيدي با بيان اينكه به نمايندگي از همكاران اعلام همبستگي مي‌كند تصريح كرد: اميدوارم بتوانيم در اين

برنامه نداي كمك هنرمندان باعث توجه بيشتر مردم به اين برنامه شود تا در آينده بهتر اجرا شود.

در ادامه دارا دربندي مدير اطلاع رساني برنامه‌ي غذايي جهان در ايران ضمن ارائه‌ي آمار و برنامه‌هايي اظهار داشت: در سال 2005 يك بازي‌ به‌ نام «امداد غذا» براي اين برنامه طراحي شد كه تا به حال به 14 زبان ترجمه شده و امروز پانزدهمين نسخه‌ي آن كه فارسي است رونمايي مي‌شود.

نگار گرامي نماينده‌ي برنامه‌ي جهاني غذا در ايران ضمن قرائت پيام «دالي بلغسمي» مدير منطقه‌اي برنامه‌ي جهاني غذا مستقر در قاهره اظهار داشت: برنامه‌ي جهاني غذا بزرگترين برنامه‌ي آژانسي سازمان ملل است كه عهده‌دار فراهم كردن غذا براي افراد نيازمند است.

وي اظهار اميدواري كرد: هنرمندان ايراني مشاركت بيشتري در اين برنامه داشته باشند و در اولين سالگرد شاهد اين اتفاق باشيم.

در ادامه مراسم كليپي با شعر سهراب سپهري « تا شقايق هست زندگي بايد كرد» كه توسط حميد فرخ‌نژاد ، حميد جبلي، عليرضا شجاع نوري، بهرام رادان ، بهاره رهنما، حامد بهداد و رضا كيانيان خواند شد پخش شد و حميد فرخ‌نژاد كه اجراي اين برنامه را بر عهده داشت گفت: با كمك خانه‌ي سينما قرار است اين كليپ‌ها در سطوح وسيعي قبل از جشنواره‌ها و فيلم‌ها پخش شود.

در جهان عده‌اي چريك مي‌شدند و مي‌خواستند بكشند، عده‌اي هم ترحم مي‌كردند و غذا مي‌انداختند كه اين هر دو بد است. هميشه فكر مي‌كردم چطور مي‌شود با فقر مبارزه كرد و كرامت انساني هم حفظ شود و هيچ وقت نتوانستم بفهمم چرا براي كمك كردن مي‌خواهند اول دل ما را مي‌سوزانند، بعد كمك كنيد.

وي گفت: آدم گرسنه فرهنگ سرش نمي‌شود و بايد آن را سير كرد تا فرهنگ اثر كند، اميدوارم روزي در جهان گرسنگي و فقر نباشد و همه سير باشند.

در پايان اين برنامه پس از اجراي قطعاتي توسط علي پهلوان؛ محسن رجب‌پور مدير شركت ترانه‌ي شرقي كه سرمايه‌گذاري اين برنامه را بر عهده داشت اظهار اميدواري كرد: اين مراسم شروعي باشد براي نبودن گرسنه در دنيا و نام ايران در كمك به گرسنگان بدرخشد.

به گزارش ايسنا، نيكي كريمي ، بهمن فرمان‌ارا، بهرام رادان، داود رشيدي، خسرو سينايي، لاله اسكندري، الهام حميدي، گوهر خيرانديش، افسر اسدي از ديگر حاضران در اين مراسم بودند كه در مركز همايش‌هاي بين‌ المللي رايزن برپا شد.

انتهاي پيام
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن