تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813733919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور سينمايي : سينماي ايران بهتر و بيشتر از هر زماني داراي برنامه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون امور سينمايي : سينماي ايران بهتر و بيشتر از هر زماني داراي برنامه است
معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز مي توانيم به جرات بيان كنيم كه سينماي ايران بيش از هر زماني و بهتر از هر زماني داراي برنامه است.


به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا ،"محمد رضا جعفري جلوه" در مراسم افتتاح "سينما جوان 3 " با تبريك ايام ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، يادآورشد: با چنين پشوانه اي در راه احياي فرهنگ و تمدن عظيمي هستيم كه البته اين احيا، كار بسيار سنگين ،ظريف و نيازمند صبر و استقامت بسيار است.
برنامه گشايش سالن شماره 3 سينما جوان با حضور معاون امور سينمايي، سينماگران، سينماداران و جمعي از هنرمندان برگزار شد.
جعفري جلوه افزود: امروز سينما بي ترديد برترين زبان ارتباط ،فرهنگ سازي و رفتار سازي است. سينما يك هنر-صنعت رسانه قدرتمند و توانا است، برترين رسانه است و به همين دليل بيشترين توان را براي رفتار سازي و افكار سازي در اختيار دارد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به تلاش هاي سينما در دهه هاي سپري شده اشاره كرد و گفت: سينما در اين دهه ها تلاش هاي زيادي كرده كه تاثيرات آن را در سراسر جهان مي بينيم و در آينده نيز خواهيم ديد.
جعفري جلوه حيات سينما را وابسته به حضور مخاطب دانست و گفت: اين نسبت اگر برقرار نباشد و انگيزه حضور مردم و مخاطبين در سالن هاي سينما مطرح نباشد طبيعتا سينما حياتش را از دست مي دهد. چه بسيار كشور هايي كه سينما داشتند و به همين دليل از سينما برخوردار نيستند و فاقد تصويراند و ناتوان از بازگو كردن اين هنر براي جامعه خود و مردم جهان هستند.
به گزارش ايرنا، معاون امور سينمايي همچنين در اين مراسم به تشويق مردم براي حضور در سينما تاكيد كرد و افزود: بايد مردم در سالن هاي سينما حضور يابند.
جعفري جلوه گفت: مردم به سينما نمي آيند مگر براي گذران اوقات فراغتي سودمند مفيد و آرام بخش كه سبب آن به دو عامل بستگي دارد فيلم خوب و سالن خوب است.
وي يادآور شد: نمي توان فيلم خوب را در سالن هاي نامطبوع ديد و اميد داشت رابطه اي بين مخاطب و فيلمساز برقرار شود كه اگر اين اتفاق بيفتد آرام آرام رنگ مي بازد و آن مي شود كه بر سر سينماي ايران در دهه هاي گذشته آمد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: سينماي نوين ايران بعد از انقلاب اسلامي به حق توانست با درخششي كه داشت به هنري تاثير گذار و تابناك تبدل شود.
وي به دلايل مختلف ركود سينما در دهه هاي گذشته اشاره كرد و گفت: اول اينكه سالن هاي سينما رفته رفته فرسوده تر و نا مطبوع ترشدند و كسي به فضاي نمايش نمي انديشيد و سالن هاي سينما نوسازي نمي شدند.
جعفري جلوه همچنين ورود رقيبان سهل الوصول به پهنه اوقات فراغت مردم را از ديگر دلايل ركود سينما خواند و گفت: به هر حال شبكه نمايش خانگي مي تواند مردم را در خانه اغنا كند و فرصت هاي آنها را پر كند.
معاون امور سنيمايي تصريح كرد: البته دليل سوم حادثه اي است كه در حوزه مضامين و مفاهيم در توليدات سينمايي رخ داد. شايد اقتصاد موجب شد كه توليد كنندگان و تهيه كنندگان كمتر ريسك كنند و براي فيلم هاي نازل تر سرمايه گذاري كنند تا بازگشت سرمايه آنها را مستاصل نكند.
وي خاطر نشان كرد: در چنين شرايطي در سال هاي اخير ، مديريت در سينماي كشور دريافت كه براي بازيافت رابطه مخاطب با سالن هاي سينما بايد كاري جدي و بنيادين صورت گيرد .
جعفري جلوه با اشاره به حضور مديريتي خود در صحنه اجرايي اظهار داشت :ما در چنين دوره اي در سينماي ايران حضور يافتيم و در يافتيم كه مي بايد براي احياي سينما براي تجلي فرهنگ كاري جدي و برنامه جامع داشته باشيم و برنامه هاي اقتصادي را با هماهنگي پي گيري كنيم و با اين نگاه كه معطوف به اقتصاد سينما بود اقدامات جدي و اساسي در جهت سه محور فيلم خوب ،سالن خوب و اكران خوب را از انديشه به عمل كشانديم و امروز مي توانيم به جرات بيان كنيم كه سينماي ايران بيش از هر زماني و بهتر از هر زماني داراي برنامه است .
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه با مسئله نوسازي و بازسازي سالن هاي سينما گفت: ما در سال 87 مي توانيم در بازسازي نيمي از سالن هاي سينماي كشور سخن بگوييم. اگر امروز 300 سالن سينمايي و فضاي نمايش در اختيار باشد در سراسر كشور حدود 70 سالن سينما بازسازي شده كه اگر منابع بيشتر در اختيار بود توفيق حاصل مي شد كه در اين سه سال گذشته همه سالن هاي مورد نياز را بازسازي كنيم.
وي افزود: البته برنامه اين كار موجود است و به هيئت دولت و به مجلس ارائه شده كه قطعا مي توان با يك عزم جدي چنين حركت وسيع را هم در نوسازي سالن ها و هم در ساخت سالن هاي جديد شاهد بود .
معاون امور سينمايي با ابراز تاسف از نبود امكانات نمايش در برخي از استان هاي كشور افزود: با كمال تاسف بايد عرض كنم در 140 مركز شهرستان فاقد حتي يك سالن سينما هستند و مردمان اين شهرستان ها هيچ امكاناتي براي دسترسي به سينما ندارند .
جعفري جلوه ادامه داد : براي برقراري سالن هاي سينما در سراسر كشور بايد عزمي جدي داشت .
وي با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي گفت: ايشان فرمودند كه توسعه و پيشرفت كشور به سينما نياز دارد .
معاون امور سينمايي افزود: اين امر حاصل نمي شود مگر با سرمايه گذاري هاي دولت و نهاد هاي عمومي و بخش خصوصي كه براي اينها برنامه ريزي شده است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طرح جامع اكران خوب را جزء يكي از اصولي ترين نياز هاي سينما دانست و گفت: در كنار نوسازي سالن ها و توسعه فضاي موجود و افزايش وضعيت آنها و ساخت سالن هاي جديد، طرح اكران خوب با برنامه نمايش فراگير و سراسري از ديگر طرح هايي است كه در دستور كار ما قرار گرفت. از اواخرسال 85 و 86 طرح اجرا شد و در سال 87 زمينه جدي اين طرح را از بهار آغاز كرديم و امروز شاهد آن هستيم.
وي تصريح كرد:اهالي سينما،سينما داران ،پخش كنندگان ،تهيه كنندگان اين طرح را مي دانند و از آن با خبر هستند .طرح اكران هم زمان فيلم در تهران و شهرستان ها كه اقدام جدي و اثر گذار بوده و هست امروز در حال انجام است.
وي وجود رايانه هاي اقتصادي را سهم مهمي در اقتصاد سينما تلقي كرد و گفت: امروز ما از رايانه ها برخورداريم رايانه هايي كه اقتصاد سينما و تحولات آن را هدف گرفته است.
جعفري جلوه تاكيد كرد: در اين ترديدي نداريم كه بايد يارانه هاي ما معطوف شود به تحولات فرهنگي در سينماي ايران و در اين ترديد نداريم كه سالن خوب مي بايد از فيلم خوب آكنده شود.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: پس اين فرصتي است براي سينما گران تا در پي راه برداشته شده از سوي موقعيت سينماي كشور و مسئولان و دولت، گامهاي مكمل خود را سريع تر بردارند و به توليد متناسب تر آثار اقدام كنند.
به گزارش ايرنا ، او ياد آورشد: لذا بي هيچ ترديدي بيان مي كنم هدف از سرمايه گذاري ها در امر احياي اقتصاد سينما تحولات فرهنگي عظيم در اقتصاد سينماي ايران است كه اگر آنها رخ ندهد، ما از چرخه اقتصادي ظاهرا برخورداريم اما از يك آبروي فرهنگي آنگونه كه بايد برخوردار نخواهيم بود.
معاونت سينمايي در خصوص فناوري هاي سينمايي گفت: در اينجا بايد تحولات عظيمي رخ دهد فناوري هاي جديد لازمه اين سينما است و اگر اين تحولات جدي تر از اين باشد در تمام زمينه ها سينما بهتر مي تواند تاثير گذاري كند.
جعفري جلوه گفت استفاده از فناوري جديد در دستور كار ما قرار دارد.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن