تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816433744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط اقتصاد جهاني پس از پيروزي اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: شرايط اقتصاد جهاني پس از پيروزي اوباما
در كنفرانس بين‌المللي APEF بررسي شد؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: اعضاي مجمع اقتصادي آسيا – پاسفيك در هفتمين كنفرانس اين مجمع در اصفهان در ميزگردي به بررسي شرايط اقتصاد جهاني پس از پيروزي باراك اوباما پرداختند.


به‌گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، اعضاي دائم مجمع اقتصادي آسيا – پاسفيك در ميزگردي با اساتيد اقتصادي به‌نام دانشگاه‌هاي داخلي و خارجي و در جمع اعضاي شركت‌كننده در هفتمين كنفرانس بين‌المللي اين مجمع به بررسي پيروزي اوباما در انتخابات آمريكا و تاثير آن بر روي اقتصاد جهاني پرداختند.

استاد دانشگاه اوكلند در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نتيجه انتخابات اخير آمريكا چه‌تاثيري بر روي معادلات جهاني دارد،‌ افزود: اوباما در ابتداي راه با مشكلات اقتصادي بسياري روبرو است.

روبرت اسكولاي افزود: آمريكا بايد در آينده نقش مثبت‌تري را در دنيا بازي كند و بايد بر روي ديگر كشورها نيز اثرات مثبت‌تري را داشته باشد.

رئيس دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز در پاسخ به همين سوال افزود: در‌حال حاضر مشكلات داخلي آمريكا فراتر از يك مشكل است و دولت بوش با وام‌هاي ارزاني كه به‌مردم اين كشور داده است، يك معضل جديد به نام بازپرداخت اين وام‌ها ايجاد كرده است.

احمد اكبري با اشاره به اينكه آمريكا در جنگ به عراق و افغانستان فشار اقتصادي زيادي را متحمل شده است، ‌تصريح كرد: ايجاد اين جنگ‌ها فشار اقتصادي زيادي را بر روي مردم اين كشور وارد كرده‌است.

وي پيروزي اوباما را يك نكته مثبت در دولت آمريكا خواند و اظهار داشت: پيشينه دولت كلينتون اين را نشان مي‌دهد كه دموكرات ها بيشتر بر روي مسائل داخلي متمركز مي‌شوند و به‌احتمال زياد آمريكا با كشور‌هايي كه رابطه كمتري داشته است، ارتباط قوي‌تري ايجاد مي‌كند.

پروفسور تران ون هوا از دانشگاه ويكتوريا استراليا نيز تصريح كرد: از آنجائيكه شعار‌هاي انتخاباتي كمتر عملي مي‌شوند، نبايد نسبت به شعار‌هاي انتخاباتي اوباما خوش‌بين باشيم و فكر مي‌كنم كه اوباما بر روي اقتصاد داخلي بيشتر كار كند و كمتر بر روي تجارت خارجي متمركز مي‌شود.

استاد برجسته اقتصاد دانشگاه ولونگونگ استراليا با تائيد صحبت‌هاي روبرت اسكولاي افزود: دولت آمريكا مشكلات اقتصادي بسياري دارد و كار اوباما اينجا سخت مي‌شود كه بايد ديد دولت جديد آمريكا توانائي جبران اين كمبود هزينه‌ها را دارد يا خير.

پروفسور چارلز هاروي اظهار داشت: اگر دولت اوباما توانايي برطرف كردن اين مشكلات را نيز داشته باشد،‌ باز‌هم بايد بررسي شود كه از چه‌منابعي اين كمبود‌هاي اقتصادي جبران مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دولت آمريكا مي‌تواند با تزريق دلار، ‌بازار را سرپا نگه دارد، تصريح كرد: اين مسئله نياز به يك بازنگري دارد كه آيا كاپيتاليسم دولتي آمريكا و دخالت دولت آمريكا مي‌تواند به اين وضع سروسامان بخشد.

هاروي افزود: اغلب كشور‌هاي پيشرفته يك هدف براي GDP خود دارند و كشور آمريكا با اينكه يك كشور ثروتمند و پلتفرم در بحث تكنولوژي است،‌ نتوانسته به GDP دلخواه خود دست پيدا كند و اين به‌دليل هزينه‌هايي است كه دولت بوش براي جنگ و تجاوز به كشور‌هاي ديگر سرمايه‌گذاري كرده است و اگر اين هزينه‌هاي نظامي بر اقتصاد آمريكا تحميل نمي شد، آمريكا الان به GDP موردنظر خود رسيده بود.

انتهاي پيام//
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن