واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پیشینه قرآن سوزان
اگر سیر تاریخ را نگاه کنیم می بینیم که اولین فردی که قرآن را سوزانید عثمان خلیفه سوم بود. هدف او از این کار بنا بر نقل اهل سنت یک پارچه سازی قرآن و وحدت قرائت ها بود، اما شیعیان جنبه نتیجه آن را منکر می شوند و علت آن را ارائه قرآن و قرائت مورد نظر عثمان به بلاد اسلامی میدانند تا به این وسیله مرجعیت علی علیه السلام را خدشه دار نماید، حضرت علی علیه السلام در این باره فرمود:
«امروز در عالم اسلام حادثهای بزرگ به وقوع پیوسته و كتاب خدا این گونه سوزانده شده و چنین رواست كه خداوند متعال آتش را بر كسانی كه با كتاب او چنین برخورد كردهاند، مسلط سازد.» [1]
در کتاب موتمر بغداد - نشست بغداد- که شرح مناظره بزرگان اهل سنت و شیعیان در زمان نظام الملک و ملکشاه سلجوقی است، بزرگ شیعیان جمع آوری قران توسط عثمان را بهانه اهل سنت برای این عمل ناپسند عثمان می شمارد و آن را مخالفت و حرکت آشکار بنی امیه برای نفوذ در دین و کاهش قدرت صحابه از جمله علی علیه السلام می داند و خطاب به همتای سنی خویش در مناظره می گوید:
اگر قرآن جمع آوری و یک مصحف نشده بود چگونه پیامبر به مومنین دستور می داد تا ختم قرآن کنند و با این حال تمامی قراء اعزامی به بلاد مسلمین اهل مدینه بودند و لهجه حجازی داشته اند چطور همینکه پایشان به کوفه و بصره و غیره رسید اختلاف مصاحف پیش افتاد آن هم در میان صحابه ای که همه زیر نظر پیامبر حافظ قرآن بودند و همه اهل مدینه بودند......
نتیجه این حرکت غلط عثمان سبب شد تا به وی لقب حراق المصاحف- سوزاننده مصحف ها دهند زیرا پس از جمع آوری این قرآن تمامی قرآن ها دگر، را جمع نمود و سوزانید.
از این مسئله می توان این نتیجه را استنباط کرد که سوزاندن مصحف توسط عثمان در واقع هجومی از بنی امیه برای جدایی افکندن بین قرآن و عترت است؛ زیرا علی کاتب وحی و امین سر پیامبر بود و عثمان از وی برای این مسئله یاری نجست و قرائت مورد نظر خود را ارزانی داشت اما تاریخ نشان میدهد که عثمان شکست خورد و هنوز پس از قرن ها قرائت حفص از عاصم که شاگرد علی بن ابی طالب علیه السلام تا کنون صحیح ترین قرائت در میان مسلمین جهان است.
بله عثمان به این آیه نرسید و آن را درک نکرد.
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّـهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ [2]
می خواهند نور خدا را با فوت دهانشان خاموش کنند در حالیکه خدا نورش را شدت می بخشد.
شیعه واصل ثقلین
اما اسلامیک فوبی ها(اسلام ستیزان)چرا دست به چنین کاری می زنند:
در مذهب شیعه به موازات دو ثقل اکبر و اصغر دو نوع قرآن مصطلح است:
- اول قرآن ناطق
- دوم قرآن صامت (که در برابر ناطق تعریف می شود)
قرآن ناطق، اهل بیت رسول الله هستند و قرآن صامت کلام الله مجید است زیراهر نوشته ای احتیاج به تاویل دارد و تاویل قرآن بر هیچ کسی پوشیده نیست. اهل تشیع اهل بیت را مستحق تاویل می دانند و اهل سنت نیز ابراز می دارندکه تاویل پیامبر از طریق صحابه صحیح است هرچند که اکنون تاویل صحابه بر احادیث پیامبر و فتوای ائمه اربعه و ابن تیمیه بر تاویل صحابه مقدم است. [3]
خداوند از نور خود در آیه فوق سخن گفت، این نور خداوند قطعاً واسطه ای است ما بین خدا و خلق خداوند در آیه ای دیگر از این نور سخن می گوید:
((راوی می گوید از امام باقر علیه السلام در مورد این آیه از قرآن:
فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ[4]
حال که چنین است، به خدا و رسول او و نورى که نازل کردهایم ایمان بیاورید؛ و بدانید خدا به آنچه انجام مىدهید آگاه است!
پرسیدم.
امام علیه السلام فرمودند ای ابا خالد به خدا قسم نور ائمه از آل محمد ص هستند تا روز قیامت!!
اینان والله.. نور خدا یی که هستند که نازل کرده!!
اینان والله.. نور خدا در آسمانها و در زمین هستند
والله ای ابا خالد هرآینه نور امام در قلوب مومنین منور تر از خورشید نورانی در روز است!
اینان والله منور می کنند قلوب مومنین را
و خداوند عزوجل از هر که بخواهد این نور را محجوب می سازد (مخفی می نماید)پس قلوب انها تاریکی میگیرد
به خدا قسم ابا خالد هیچ بنده ای ما را دوست نمی دارد تا اینکه خداوند قلبش را پاک و مطهر می نماید.. و قلب بنده ای مطهر نمی شود تا اینکه تسلیم ما گردد وبرای ما سلم (یک رنگ و خالصانه همراه ما)باشد. پس چون با ما سازش کند خداوند سالم می دارد اورا از سختی حساب و ایمن می دارد او را از هراس روز قیامت اکبر[5]))
و در جامعه کبیره می خوانیم:
«اَشْهدُ اَنّكُمْ نُورَاً فِي.الْاَصْلابِ الشَّامِخَه وَ الْاَرْحامِ المُطَهَّره» [6]
«شهادت مي.دهم كه شما.ها نوري در صلب.هاي شامخ و رَحِم.هاي پاك و طاهر بوده.ا.يد»
نتیجه در چند سوال
- پس نور خداوند در کجا تجلی پیدا می کند و کجا مصداق دارد؟؟؟؟ اهل بیت علیهم السلام
- چه هنگام قرآن به نطق و سخن در می آید؟؟هنگامی که در کنار اهل بیت قرار بگیرد
- نطق و سخن قرآن سبب چه چیز می شود؟؟
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا [7]
و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مىكنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمىافزايد
این خواص قرآن کامل است که ناطق است و گرنه این قرآن مگر در اسرائیل نبود مگر در اندلس نبود مگر در جماهیر شوروی نبود مگر در مستعمرات انگلیس و اسپانیا و فرانسه نبوده.......
- اما چرا سوزانده نمی شد؟؟؟
این مسئله علت دارد و علت آن نیز تحقق یافتن وعده های قرآن است.
- شعار حزب چای که چندی پیش در آمریکا تظاهرات کرد چه بود؟
خداوند به آمریکا پشت کرده است
- این یعنی چه؟
یعنی این که وعده های قرآن در حال عملی شدن است و این چه وقت ایجاد شد؟؟
هنگامی که قرآن از صمت – عدم سخن به نطق- سخن در آمد و آن نیز به وسیله قرار گرفتن در کنار عترت رسول الله است، این مسئله از آن جا شدت می گیرد که 3 ام القرای جهان اسلام را بشناسیم:
1- مصر و الازهر:
وضع سیاسی:
حکومتی فاسد که هرگونه نشان و نماد اسلامی را می کوبد، نظام حسنی مبارک امروزه نه تنها اسلام سیاسی را قبول ندارد بلکه بزرگترین نهضت اسلامی جهان سنی را که اخوان المسلمین باشند را با تمام توان خود می کوبد.
وضع مذهبی و دینی:
ایدئولوژی مذهبی اهل سنت امروزه توسط سلفی ها و وهابیت به سختی بایکود شده است تا آنجا که در کتاب هایی که میان حجاج توسط سلفی ها پخش می شود شیوخ الازهر را در مسئله توحید از یک زن صاحب گله در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله برتر می داند
وضع اجتماعی و اقتصادی:
وضع اجتماعی مصر را در فقر این کشور خلاصه می کنیم مردم مصر بسیار فقیر هستند و وضع اقتصادی آنان بسیار پایین است
وضع جایگاهی:
جایگاه مصر در حل قضیه های کشورهای عربی بسیار پایین آمده است و قطر و عربستان جای مصر را به عنوان کشور های مهم در دولت های عرب گرفته اند. در صنعت و تکنولوژی نیز این کشور وابسته و عقب مانده است، تا آنجا که با وجود رود نیل هنوز یکی از وارد کنندگان گندم در دنیا است.
2- حجاز و مذهب سلفی:
وضع سیاسی:
رژیم سلطنتی این کشور توسط علمای این کشور رژیم اسلامی و حاکمیت آن حاکمیت حق و شرع معرفی شده است، حرف از مردم سالاری ممنوع است و پادشاه این کشور صاحب مال و جان و ناموس مسلمین است، در میان خاندان سلطنتی هیچ توافقی وجود ندارد و زد و خورد سیاسی میان شاهزادگان همواره موجود است.
وضع مذهبی و دینی:
علمای مذهب سلفی به غیر از مذهب خود دیگران را اهل ضلال و کفرمی دانند و کمک به آنان را جایز نمی شمارند اینان منطق و فلسفه را مصداق بارز ضلال می شمارند؛ هرگونه اظهار نظر درباره دین محکوم است و خاطی اعدام و زندان می شود. طالبان و القاعده از افکار این مردمان سرچشمه گرفته اند.
در بین مردم دنیا علمای حجاز به تحجر معروف اند هرچند که دربین مسلمین نیز جایگاه خوبی ندارند.
وضع اجتماعی و اقتصادی:
زنان در عربستان در رتبه ای پست زندگی می کنند، مردم این کشور نسبتاً ثروتمند هستند و ثروت خود را در راه گشت و گزار در خارج و خرید ماشین و سهام بورس صرف می کنند، برخی نیز از ثروت خود برای تبلیغ مذهب سلفی صرف می کنند اما این مذهب روز به روز منحط تر می شود.......
وضع جایگاهی:
جایگاه جهانی این کشور به عنوان یکی از سازشکاران با اسرائیل و متحدین آمریکا در منطقه معروف است.
3- ایران و مذهب جعفری:
خودتان مقایسه کنید ایران انرژی هسته ای و پیشرفت اسلامی را با کشور مصر و حجاز.....
مصداق بارز چیست؟؟؟
مصداق بارز را می توانید در سخن امام ببینید:
اگر دشمن ازتان تعریف کرد، درباره ی خود شک کنید
حال اهل بصیرت و هر صاحب علمی باید تشخیص دهد که چرا قرآن به نطق در آمده است و سبب نطق قرآن چیست؟؟
وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ* إِنَّ فِي هَذَا لَبَلَاغًا لِّقَوْمٍ عَابِدِينَ [8]
ما در زبور بعد از ذكر (تورات) نوشتيم كه بندگان صالح من وارث (حكومت) زمين خواهند شد* در اين ابلاغ روشني است براي جمعيت عبادت كنندگان[9]
پاورقی ها:
1- طوسي محمد بن الحسن؛ اختيار معرفة الرجال، مشهد، دانشكده الهيات و معارف، 1348، ص 25.
2- صف آیه 7
3- رجوع کنید به کتب ابن تیمیه در باب توحید
4- سورة تغابن، آية 8.
5- «أُصول. الكافي.» ج. 1، ص. 194، كتاب. الحجّة.، باب. أنّ الائمّة. عليهم. السلام. نور الله. عزّوجلّ، الحديث. الاوّل.
عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْكَابُلِیِّ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنا فَقَالَ یَا أَبَا خَالِدٍ النُّورُ وَ اللَّهِ الْأَئِمَّةُ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ هُمْ وَ اللَّهِ نُورُ اللَّهِ الَّذِی أَنْزَلَ وَ هُمْ وَ اللَّهِ نُورُ اللَّهِ فِی السَّمَاوَاتِ وَ فِی الْأَرْضِ وَ اللَّهِ یَا أَبَا خَالِدٍ لَنُورُ الْإِمَامِ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ أَنْوَرُ مِنَ الشَّمْسِ الْمُضِیئَةِ بِالنَّهَارِ وَ هُمْ وَ اللَّهِ یُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِینَ وَ یَحْجُبُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ نُورَهُمْ عَمَّنْ یَشَاءُ فَتُظْلَمُ قُلُوبُهُمْ وَ اللَّهِ یَا أَبَا خَالِدٍ لَا یُحِبُّنَا عَبْدٌ وَ یَتَوَلَّانَا حَتَّى یُطَهِّرَ اللَّهُ قَلْبَهُ وَ لَا یُطَهِّرُ اللَّهُ قَلْبَ عَبْدٍ حَتَّى یُسَلِّمَ لَنَا وَ یَكُونَ سِلْماً لَنَا فَإِذَا كَانَ سِلْماً لَنَا سَلَّمَهُ اللَّهُ مِنْ شَدِیدِ الْحِسَابِ وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ یَوْمِ الْقِیَامَةِ الْأَكْبَرِ
6- زيارت وارث، مصباح المتهجد، شيخ طوسي(460 هق)، ص 720
7- اسراء آیه 82
8- انبیاء آیات 105- 106
9- ترجمه مکام شیرازی؛ آیات 105- 106؛ سوره انبیاء
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]