تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813110095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درسومين كنگره عرس بيدل مشايي: انسان اقيانوس بي كرانه اي از وجود خداوند است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درسومين كنگره عرس بيدل مشايي: انسان اقيانوس بي كرانه اي از وجود خداوند است
معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت:انسان كامل اقيانوس بي‌كرانه‌اي از جلوه وجودي خدا و خدا محور و حقيقت آفرينش است و اگر همه به خدا نگاه كرده باشند به خود مي رسند و خود را درمي يابند.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، "اسفنديار رحيم مشايي" در سومين كنگره عرس بيدل دهلوي در تهران افزود: امروزه حركت بشر رو به كمال است و كمال انسان نيز در طول تاريخ ميسر مي‌شود.
وي اظهار داشت: جامعه جهاني در عين حال كه از منظر آزادي و انتخاب حركت مي‌كند و انسان را انتخاب‌گر قرار داده ، يك الزام بزرگ را طي مي‌كند و آن دست‌يافتن به خداوند است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود:افراد بزرگي مثل بيدل در دنيا كم نيستند، اما به نسبت جمعيت انسان‌ها حتما كم شناخته شده‌اند.
وي تصريح كرد: كساني هستند كه جلوه‌هاي بزرگي از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي انساني را به ظهور رسانده‌اند و سند روشني هستند كه نمي‌توان معدل حضور انسان در دنيا را معادل حضور آنان دانست.
مشايي با بيان اينكه ‌امروز پرسش بزرگ بشريت موضوع حيات است،‌ افزود: زندگي همواره با پرسش همراه است، چه براي وضعيت امروز و چه براي آنچه كه در طول تاريخ اتفاق افتاده است.
معاون رييس جمهور گفت: يك فرض موجود آن است كه همه آنچه كه از ابتداي تاريخ تا به امروز براي بشر روي داده هماني بوده كه از ابتداي آفرينش منظور شده و اين همان مشيت الهي است.
وي خاطر نشان كرد: بي‌ترديد همه ما در جريان انديشه و فكر بارها و بارها به سراغ پاسخ اين پرسش‌ها رفته‌ايم كه كيستيم، چيستيم و چرا هستيم.
رحيم مشايي تاكيد كرد: ‌در اين هيچ ترديدي نيست كه همه موجودات عالم ترجمان خدا هستند ، اما باز ترديدي نيست كه در ميان همه موجودات آن موجودي كه خداي را بيشتر، بهتر، شفاف‌تر و زيباتر باز مي‌تاباند انسان است و خدا به عشق چنين بازتابشي است كه دست به آفرينش زده است.
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن