تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصلاني:مهمترين مشكل سينماي كشور ضعف در توليد فيلمنامه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اصلاني:مهمترين مشكل سينماي كشور ضعف در توليد فيلمنامه است
سنندج - خبرگزاري مهر: نويسنده فيلم تنگنا گفت: امروز يكي از مهمترين مشكلات سينماي كشور ضعف در توليد فيلمنامه و توجه به رعايت اصول آن است.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج محمدرضا اصلاني ظهر امروز در نشست تخصصي فيلمنامه نويسي در سنندج اظهار داشت: امروز يكي از مهمترين مشكلات سينماي كشور ضعف در توليد فيلمنامه و توجه به رعايت اصول آن است كه متاسفانه در عدم رعايت اين مهم نيز سينماي ما با مشكلاتي مواجه است.

كارگردان فيلم آتش سبز بيان داشت: بعضي از فيلمنامه نويس هاي ما به دنبال موضوع هستند اين در حاليست كه كشور ما مملو از موضوع هاي بكر و جالب است.

وي تصريح كرد: مشكل فيلمنامه نويس هاي ايراني موضوع نيست بلكه عدم ساختار و توجه به رعايت اصول و قواعد آن است.

فيلمنامه نويس و كارگردان كشورمان يادآور شد: اكثر فيلمنامه نويس هاي كشور سناريوهاي را كه مي نويسند تجربه نكرده اند كه اين خود معضلي ديگر به شمار مي آيد.

اصلاني افزود: نخستين هنر فيلمنامه نويس الهام گرفتن از زندگي است و نبايد بدون تصوير زندگي سناريوي را بنويسد.

وي افزود: فيلمنامه نويسي در حقيقت يك هنر ناقص و ابتر است و مي توان آن را يكي از مراحل توليد يك فيلم دانست و در غير اين صورت نمي تواند به عنوان يك اثر هنري نهايي مطرح باشد.

اصلاني عنوان كرد: ما در كشور از نظر توليد در رده پنجم دنيا قرار داريم به طوري كه سالانه بيش از 400 فيلم كوتاه و بين 60 تا 70 فيلم بلند ساخته مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سينماي جنگ اظهار داشت: اكثر فيلم هاي ساخته شده با موضوع و مضمون جنگ نتوانسته اند ارتباط و باورپذيري خوبي را در مخاطب به وجود آورد كه اين ناشي از عدم حضور فيلمنامه نويس ها در جهبه و خط نخست جنگ بوده است.

اصلاني خاطرنشان كرد: فيلمنامه نويس هاي غرب هيچ وقت به سراغ فيلمنامه هايي نمي روند كه آن را تجربه نكرده باشند به طوري كه حتي پيشنهاد نوشتن اين فيلمنامه ها را نمي پذيرند.

نشست تخصصي فيلمنامه نويسي با همت انجمن سينماي جوانان ايران دفتر سنندج با حضور محمدرضا اصلاني فيلمنامه نويس مطرح كشوري به مدت دو روز در سنندج برگزار گرديد.
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن