تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814973298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - چلسي قرباني انگيزه بالاي رمي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ورزش - چلسي قرباني انگيزه بالاي رمي‌ها


ورزش - چلسي قرباني انگيزه بالاي رمي‌ها

در آغاز شب چهارم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان، بارسلونا و اسپورتينگ جواز حضور در مرحله حذفي اين مسابقات را دريافت كردند. در شب توقف اينتر، ليورپول و بارسلونا، چلسي در خانه رم با تحمل شكستي سنگين روانه انگليس شد. بدين ترتيب تا بدين‌جا تكليف گروه C‌ رقابت‌ها با صعود بارسلونا و ليسبون به دور بعد مشخص شده و ساير تيم‌هاي گروه D و B و A بايد در انتظار بازي بعدي خود بنشينند.

نگراني اسكولاري و اميدهاي اسپالتي
در مهم‌ترين ديدار سه‌شنبه شب رم در استاديوم المپيك ميزبان چلسي صدرنشين ليگ‌برتر بود. تيم بحران‌زده لوچانو اسپالتي كه در اين هفته با تحمل شكست مقابل يوونتوس ششمين شكستش در رقابت‌هاي اين فصل را تجربه كرد در بدترين شرايط ممكن پذيراي تيم آماده لوئيس فيليپه ‌اسكولاري بود. چلسي كه در رقابت‌هاي اين فصل تنها يك بار و آن هم مقابل ليورپول شكست خورده بود براي مسجل كردن صعودش مقابل رم به ميدان رفت اما با ارائه يك بازي پراشتباه سه بر يك از حريف خود شكست خورد. تيم اسكولاري در اين فصل خيلي خوب گل مي‌زند و خيلي كم گل مي‌خورد اما منتقدان اين تيم بر اين باورند فيل بزرگ تنها اين توانايي را دارد كه مقابل تيم‌هاي كوچك خوب نتيجه بگيرد و شكست آنها مقابل رم مي‌تواند دليلي براي اثبات ادعاي اين منتقدان باشد. با درخشش وچينيچ در اين ديدار رم كه در سري A در ميان تيم‌هاي قعرنشين جا خوش كرده مي‌تواند به روزهاي آتي خود اميدوار باشد. در اين بازي كريستين پانوچي در دقيقه 34 گل اول رم را به ثمر رساند و وچينيچ در دقايق 48 و 58 پيروزي تيم اسپالتي در اين ديدار را قطعي ساخت. جان‌تري هم در دقيقه 75 يكي از گل‌هاي خورده چلسي را جبران كرد. لوئيس فيليپه اسكولاري پس از اين شكست از وضعيت ابراز نگراني كرد و گفت: وقتي يك تيم اين‌چنين سه گل دريافت مي‌كند بايد نگران وضعيتش شد، اكنون بايد به اين فكر كنم كه چرا اين اتفاق افتاد. ما فرصت‌هاي بسياري در اختيار رم قرار داديم. بازيكنان بسيار پراشتباه ظاهر شدند، تعداد پاس‌هاي غلط آنها واقعا من را شگفت‌زده كرد. در حال حاضر در گروه ما همه تيم‌ها شانس حضور در مرحله بعد را دارند. همه گروه‌هاي ليگ قهرمانان مشكل است. ما در يك بازي شكست خورده‌ايم اما ساير تيم‌هاي گروه از ما عقب‌تر هستند. ما در صورت كسب يك پيروزي ديگر به دور بعد خواهيم رسيد، اين در حالي است كه ساير تيم‌ها به دو پيروزي نياز دارند. دكو در اين ديدار 10 دقيقه به‌پايان ديدار به خاطر زدن ضربه آزاد قبل از اجازه داور با كارت زرد دومش مواجه و از زمين بازي اخراج شد. اسكولاري در اين باره گفت:‌ «اگر يكي از بازيكنان رم اين كار را مي‌كرد، مطمئنا داور به او كارت نشان نمي‌داد، در هر حال من هافبك‌هاي خوبي دارم و در بازي بعدي يك بازيكن ديگر را جانشين او مي‌كنم.»
در آن سو، اسپالتي سرمربي تيم ايتاليايي در پايان بازي از روحيه تيمي بالاي بازيكنانش ابراز شگفتي كرد.
اسپالتي در نشست خبري پايان بازي با چلسي گفت: «ماتئو بريگي و دانيله دروسي در ميانه ميدان عملكردي باورنكردني داشتند. آنها هم ميانه ميدان و هم دو جناح را يعني همان جايي كه چلسي فوق‌العاده‌، خطرناك است، به خوبي پوشش دادند. آنها با سختكوشي خود اين امكان را به «وچينيچ» دادند تا در كنار توتي بتواند تهاجمي‌تر بازي كند.»
سرمربي رم كه از اين پيروزي ذوق‌زده شده بود، گفت: «فكر مي‌كنم، در روزهاي آتي با سيستم 2-4-4 به ميدان خواهيم رفت. اين دست‌كم تا زماني است كه برخي از بازيكنان آسيب‌ديده ما بهبود پيدا كنند.»
كليد اين پيروزي اين بود كه در سخت‌ترين مراحل تيمي واحد بوديم. در حال حاضر اين را در تيم خودمان به خوبي احساس مي‌كنم. هواداران ما در اين بازي از دقيقه نخست تا آخرين دقيقه از ما پشتيباني فوق‌العاده‌اي داشتند و اين با توجه به نتايج اخير ما بود. اميدوارم، بازيكنانم با اين پيروزي انگيزه و نيروي بيشتري پيدا كنند. فكر مي‌كنم، ‌اين بازي مي‌تواند در اين فصل نقطه عطف ما باشد.»
در اين گروه بوردو با پيروزي دو بر يك مقابل كلوژ روماني شش امتيازي شد و در رده سوم قرار گرفت. كلوژ هم با چهار امتياز قعرنشين گروه A است.
مورينيو: 7 گل در اين بازي زديم
در گروه B اينتر در خانه آنارتوسيس فاماگوستا به تساوي سه بر سه رضايت داد. تيم خوزه مورينيو كه فعلا با هشت امتياز صدرنشين گروهش است ابتدا با گل بالوتلي از حريفش جلو افتاد اما با باردون در دقيقه 31 كار را به تساوي كشاند. ماركو ماتراتزي در دقيقه 45 تيم ايتاليايي را دوباره پيش انداخت اما پاناگي در دقايق تلف شده نيمه اول دوباره بازي را مساوي كرد. در نيمه دوم اين تيم قبرسي بود كه با گل فروسوس در دقيقه 50 از حريفش پيش افتاد اما سرانجام خوليو كروز در دقيقه 81 كار را به تساوي كشاند.
به اين ترتيب اينتر براي راهيابي به مرحله حذفي بايد منتظر ديدار بعدي خود در ليگ قهرمانان اروپا باشد. با اين حال، مورينيو پس از تساوي تيمش در خارج از خانه به Sky sport Italia گفت: اين بازي امتياز مثبتي براي ما بود و تيم ما را از نظر راهيابي به مرحله بعد در موقعيت خوبي قرار داد. اگر بازي بعدي خودمان در خانه را با پيروزي پشت سربگذاريم به مرحله حذفي راه پيدا خواهيم كرد. با اين وجود، من بر اين باور هستم كه اگر شما مي‌خواهيد عملكرد خوبي در ليگ قهرمانان اروپا داشته باشيد بايد در ماه فوريه قوي كار كنيد نه الان!
در اين ديدار 7 گل به ثمر رسانديم. سه گل براي خودمان و سه گل براي تيم حريف،‌ كامبياسو هم يك گل براي ما زد كه مورد قبول واقع نشد. ما بايد به راحتي اين بازي را مي‌برديم اما آنها بسيار خوب كار كردند و برابر ديدگان تماشاگران خودي شرايط را براي ما دشوار ساختند.
تيم اينتر در ديدار بعدي خود در جوزپه مه آتزا ميزبان پاناتينايكوس است. شاگردان مورينيو با پيروزي در اين ديدار مي‌توانند به مرحله بعدي رقابت‌ها راه پيدا كنند.
داماگوستا با اين تساوي با 5 امتياز در رده دوم اين گروه قرار گرفت. تيموري كتسبايا مربي اين تيم پس از اين بازي گفت: «پيروزي ما در اين بازي منصفانه نبود چون اينتر هم فرصت‌هاي زيادي داشت.»
در گروه C بارسلونا با تساوي يك‌ ـ يك مقابل بازل در نوكپ راهي دور بعد شد. مسي در دقيقه 62 براي بارسا و درديوك در دقيقه 83 براي تيم سوئيسي گلزني كردند.
گوارديولا پس از تساوي يك ‌‌ـ يك شاگردانش برابر بازل سوئيس پيش از آنكه ناراحت نتيجه بازي باشد، از آسيب‌ديدگي «آندراس اينيستا» ابراز ناراحتي و نگراني كرد.
او گفت: از تيم ناراحت و مأيوس نيستم، خبر خوب اين است كه براي مرحله يك هشتم نهايي انتخاب شديم، با اين حال در اين بازي به مشكلاتي هم برخورديم. به بازيكنانم گفتم بايد صبور باشند و در پي يافتن فضاهاي باز باشند، اما بازي بدون توپ ما خوب نبود. از اين گذشته بازل هم به خوبي دفاع مي‌كرد.
در پايان گل‌مان را به ثمر رسانديم، اما شايد بايد از خودمان بپرسيم ‌چگونه اين كار را كرديم. فكر مي‌كنم شايد به اين علت بود كه باور داشتيم، تنها بايد براي گرفتن امتياز به ميدان برويم. اين عادي نيست كه در يك بازي پس از 30 دقيقه با 4 گل پيش بيفتيم. به اندازه كافي در فوتبال بوده‌ام از اين رو مي‌دانم كه اين بازي‌ها گاهي از آنچه روي كاغذ به نظر مي‌رسد، دشوارتر است. دوست دارم روي اين موضوع تاكيد كنم.
گوارديولا كه زماني به عنوان بازيكن با بارسلونا قهرمان اروپا نيز شد، گفت: «از تساوي ناراضي نيستم، با اين حال شايد فقط نتيجه بازي براي ما خوب بود. ما در شروع ماه نوامبر هستيم و براي دور بعد انتخاب شديم، هرچند هنوز دو بازي ديگر را پيش رو داريم. اين چيزي است كه بايد مثبت ارزيابي شود، آسيب‌ديدگي آندراس اينيستا براي ما خبر بدي است. او بازيكن بسيار مهمي در تيم ماست. با اين حال آسيب‌ديدگي‌ها نيز بخشي از فوتبال هستند.»
اسپورتينگ هم با پيروزي يك بر صفر مقابل شاختار با 9 امتياز به دور بعد راه يافت.
يك پنالتي جنجالي و يك امتياز براي ليورپول
در جنجالي‌ترين ديدار سه‌شنبه‌شب ليورپول در آنفليد با يك پنالتي جنجالي موفق شد از اتلتيكو يك امتياز بگيرد. تيم اسپالتي كه با گل دقيقه 37 ماكسي تا لحظات پاياني از تيم رافا بنيتس جلو بود در نهايت با يك امتياز به خانه بازگشت. به دليل سرنگون شدن جرارد در محوطه جريمه به دليل برخورد با ماريانو پرينا در دقيقه 95 بازي داور نقطه پنالتي را براي ليورپولي‌ها نشان داد و كاپيتان جرارد گل تساوي ليورپول را به ثمر رساند.
«خاوير آگيره» پس از تساوي يك-يك در خانه ليورپول كه با پنالتي بحث‌برانگيز تيم ميزبان در دقيقه 94 همراه بود، گفت:‌ «من هرگز درباره داوري صحبت نمي‌كنم و اكنون نيز اين كار را نخواهم كرد. فاصله زيادي با حادثه خطاي پنالتي داشتم و حقيقت اين است كه اين مسئله در يك دقيقه رخ داد و در همين يك دقيقه سرنوشت بازي تغيير كرد. به هرحال يك تيم بايد به نبرد ادامه بدهد.
ما مزدي دريافت نكرديم اما اين امتياز هم بد نيست. به بازيابي اعتماد به‌نفس خود ادامه مي‌دهيم و امروز روزي بود كه يك گام رو به جلو برداشتيم.»
وي در مورد جريان بازي هم گفت: «تيم ما حرفه‌اي كار كرد، با نظم ظاهر شد و چهره واضحي از خود برابر يك تيم بزرگ در يك ورزشگاه ويژه نشان داد. نتيجه مي‌توانست بهتر از اين باشد اما نبايد حسرت چيزي را بخوريم.»
در طرف مقابل سرمربي ليورپول از نباختن تيمش در بازي برابر آتلتيكو مادريد ابراز خوشحالي كرد.
رافائل بنيتس گفت: «فكر مي‌كنم در نيمه اول و دوم بازي فرصت‌هايي را داشتيم. آنها در نيمه نخست تنها يك فرصت داشتند و آن را هم به گل تبديل كردند. ما هم در نيمه دوم 7 فرصت مسلم گلزني داشتيم. به راستي نااميد‌كننده است كه در پايان ناچار بوديم از راه پنالتي به گل برسيم. هرچند فكر مي‌كنم، ‌دست كم شايسته اين تساوي بوديم. نباختن براي ما اهميت زيادي داشت.»
سرمربي اسپانيايي ليورپولي‌ها ادامه داد: «البته كه پيروزي مي‌توانست براي ما بهتر باشد، اما نباختن هم مهم بود، چرا كه هنوز هم درصدر جدول [گروهD] قرار داريم. مي‌شد ديد كه در تمام طول بازي تهاجمي بوديم. در ضدحمله‌‌هاي آنها به دردسرهايي برخورديم، چراكه آنها بازيكنان سطح اول خوبي دارند، اما ما تا پايان بازي حمله كرديم.»
در گروه D اتلتيكو مادريد و ليورپول با هشت امتياز به ترتيب در رده اول و دوم قرار دارند.

نتايج ديدارهاي سه‌شنبه‌شب
گروه A: رم 3‌ـ چلسي يك، كلوژ يك‌ـ بوردو 2
گروه B: آنارتوسيس 3‌ـ اينتر 3، وردربرمن صفر‌ـ پاناتينايكوس 3
گروه C: بارسلونا يك‌ ـ بازل يك، اسپورتينگ يك ‌ـ شاختار صفر
گروه: D: ليورپول‌ يك ـ اتلتيكو يك، مارسي 3‌‌ـ آيندهوون صفر
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن