تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804065872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود اولين سياه پوست به كاخ سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ورود اولين سياه پوست به كاخ سفيد
« باراك اوباما » پس از دو سال رقابت انتخاباتي بر « جان مك كين » رقيب جمهوريخواه خود در ايالت هاي كليدي آمريكا به پيروزي رسيد و به عنوان اولين رئيس جمهور سياهپوست اين كشور به كاخ سفيد راه يافت .
اوباماي 47 ساله كه اصالتي كنيايي دارد چهل و چهارمين رئيس جمهوري آمريكا خواهد بود كه انتخاب وي پاياني بر سياست هاي جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا قلمداد مي شود.
اوباما پس از باخبر شدن از پيروزيش در انتخابات رياست جمهوري در ميان تعداد زيادي از مردم شيكاگو اعلام كرد كه تغييرات در حال وارد شدن به آمريكا است .
وي اظهار داشت كه همانطور كه قول داده بود تغييرات در حال ورود به آمريكا است و مردم اين كشور بايد منتظر ديدن آن باشند.
رئيس جمهور منتخب آمريكا در برابر 65 هزار نفر از حاميان انتخاباتيش در شيكاگو اظهار كرد كه اين موضوع از مدت ها پيش شروع شده است اما بزودي خود را بيش از پيش نمايان خواهد ساخت .
وي با تشكر از تلاش هاي مداوم حاميان و تيم انتخاباتيش در ستادهاي انتخاباتي ايالت هاي مختلف آمريكا اعلام كرد كه اگر آنها و تلاشهايشان نبود نمي توانست به اين پيروزي برسد و از سد جمهوريخواهان بگذرد.
اوباما در پايان قول داد كه طرح تغييرات را كه از ابتداي رقابت هاي رياست جمهوري مطرح شد به مرحله اجرايي درآورده و بوسيله آن دگرگوني هاي گسترده اي در زمينه هاي مختلف بويژه سياست بوجود آورد.
بوش و مك كين پيروزي اوباما را تبريك گفتند
به گزارش خبرگزاري فرانسه از آريزونا جان مك كين نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا به شكست خود در برابر باراك اوباما نامزد دمكرات در انتخابات اعتراف كرد.
مك كين پيروزي اوباما را در انتخابات تلفني به وي تبريك گفت . همچنين بوش پيروزي اوباما را در انتخابات رياست جمهوري آمريكا تبريك و از او و خانواده اش براي ديدار از كاخ سفيد دعوت به عمل آورد.
نيويورك تايمز : مك كين به بوش باخت
يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به اين كه پيروزي باراك اوباما نامزد دمكرات ها به عنوان نخستين رئيس جمهور سياه پوست آمريكا به معني سقوط موانع نژادي در اين كشور بود علت شكست جان مك كين را به خاطر عملكرد غلط دولت بوش دانست .
نيويورك تايمز در شماره ديروز خود نوشت : « باراك اوباما به عنوان چهل و چهارمين رئيس جمهور آمريكا انتخاب شد تا آخرين موانع نژادي در سياست آمريكا با انتخاب نخستين رئيس سياه پوست دولت فرو بپاشد. »
اين روزنامه انتخاب اوباما را « تخليه رواني در سطح ملي » آمريكا دانست و نوشت : « اين انتخابات رد رئيس جمهور منفور جمهوريخواه و سياست هاي اقتصادي و خارجي وي است . اين انتخابات همچنين آغوش گشودن به سوي درخواست اوباما براي تغييرات اساسي در آمريكا است . »
در اين گزارش آمده است : « اين انتخابات همچنين لحظه اي نمادين از سير تكاملي در تاريخ مملو از مسايل نژادي آمريكا است . ماجرايي كه تا دو سال پيش نيز قابل تصور نبود. »
نيويورك تايمز افزود : نهايت اين كه مك كين تحت الشعاع رقيبي قرار گرفت كه خود پديده اي بيش نبود. مك كين همچنين با فضاي متخاصم سياسي كه از سوي بوش و فروپاشي اقتصادي كه در ميانه رقابت عمومي انتخاباتي بروز كرد مبارزه كرد. »
اين روزنامه تصريح كرد : « اوباما نه تنها رياست جمهوري را از آن خود كرد بلكه هدايت پيروزي حزبش در كنگره را نيز در دست داشت تا دموكرات ها علاوه بر كنترل بر مجلس نمايندگان براي نخستين بار از سال 1375 تاكنون كنترل سنا و كاخ سفيد را نيز در دست گيرد. »
واكنش ها به پيروزي اوباما
سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ضمن تاريخي برشمردن پيروزي نامزد دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا تاكيد كرد : روابط آمريكا و اسرائيل در انتظار آينده روشني است .
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه « ايگال بالمور » در واكنش به پيروزي « باراك اوباما » نامزد دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت : « اسرائيلي ها به دو دوست بزرگ اسرائيل تبريك مي گويند; « جان مك كين » نامزد جمهوري خواه به خاطر مبارزات تبليغاتي خوب خود و « باراك اوباما » به خاطر پيروزي تاريخي خود. »
سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي افزود : ما مطمئنيم كه اين دوستي وعده آينده روشني را براي روابط اسرائيل و آمريكا مي دهد.
از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي « يديعوت آحارنوت » به نقل از « ايهود اولمرت » نخست وزير رژيم صهيونيستي نوشت : اوباما يا مك كين هر كدام رئيس جمهور آمريكا شوند دوست اسرائيل خواهند بود چون من هر دوي آنها را خوب مي شناسم .
عمرموسي : به اوباما خوشبين هستيم
عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب گفت : شعار اوباما در مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري واژه « تغيير » بوده است و اين همان چيزي است كه ما به آن نياز داريم . موسي گفت : ما به پيروزي اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا و نتايج آن خوشبين هستيم .
كراكر : سياست آمريكا در عراق تغيير نخواهد كرد
سفير آمريكا در عراق تاكيد كرد : سياست كلي واشنگتن در قبال عراق و جهان پس از انتخاب باراك اوباما به رياست جمهوري آمريكا تغيير نخواهد كرد.
رايان كراكر در مراسمي كه به مناسبت انتخاب رئيس جمهور جديد آمريكا در سفارت اين كشور در بغداد برگزار شده بود افزود : سياستهاي واشنگتن در قبال جهان و عراق پس از انتقال قدرت به اوباما تغيير نخواهد كرد.
كراكر افزود : عراق در مدت كوتاهي در زمينه هاي سياسي و امنيتي و ديگر زمينه ها گامهاي بزرگي برداشته است .
به گزارش خبرگزاري شين هوا از بغداد اين نخستين واكنش يك ديپلمات بلندپايه آمريكايي در عراق پس از انتخاب اوباماست .
كراكر گفت : عراقي ها مي توانند تاريخ خودشان را به دست خويش بنويسند اما اين روند به زمان زيادي نياز دارد و بايد از چند مرحله عبور كنند.
براون : باراك اوباما دوست واقعي انگليس است
نخست وزير انگليس در واكنش به اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا پيروزي باراك اوباما را رويدادي تاريخي توصيف كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان گوردون براون گفت : دولت وي با دولت باراك اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا در ماهها و سالهاي آينده همكاري نزديكي خواهد داشت .
براون گفت : در فرصتهاي مختلف با آقاي اوباما گفتگوهايي داشتم و دريافتم كه وي دوست واقعي انگليس است . وي افزود : ما ارزشها و سياستهاي مشتركي داريم و برهمين اساس مي توانيم با همكاري يكديگر در شرايط سخت اقتصادي كنوني بر مشكلات فائق آئيم و موفقيت جامعه خود را براي آينده رقم بزنيم .
پادشاه مغرب : اوباما نماينده خواسته هاي ملت آمريكاست
پادشاه مغرب انتخاب باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد آمريكا را تجسم خواسته هاي ملت آمريكا براي داشتن آينده اي بهتر دانست .
ملك محمد ششم در پيامي خطاب به اوباما ضمن تبريك پيروزي وي گفت : اعتماد ملت آمريكا نشانه توانايي بالاي سياستي اوباماست .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رباط محمد ششم بر پايبندي مغرب به ادامه هماهنگي با آمريكا براي تثبيت امنيت و ثبات براي ملتهاي منطقه و برطرف شدن خطرها و حل وفصل بحرانهاي گوناگون تاكيد كرده است .
قول هاي اوباما
اكنون زمان آن فرا رسيده است باراك اوباما نامزد دموكرات ها كه در انتخابات روز گذشته توانست بر « جان مك كين » رقيب جمهوريخواه خود پيروز شود به قول هاي انتخاباتي خود عمل كند.
محوري ترين تعهد اوباما كه توانست نظر راي دهندگان آمريكايي مخالف با سياست هاي تندرويانه و يكجانبه گرايانه بوش را به خود جلب كند شعار « تغيير » در سياست هاي دولت آمريكا بود.
بايد صبر كرد و ديد تغييراتي كه اين رئيس جمهور دموكرات اعمال خواهد كرد با چه سرعت و گستردگي در پيش گرفته خواهد شد و آيا اوباما مي تواند بدون مخالفت هاي محافل سياسي آمريكا كار خويش را به پيش ببرد يا خير.
اهم موضوعاتي كه باراك اوباما در حوزه سياست خارجي پيش رو خواهد داشت شامل موارد زير خواهد بود.

جنگ با تروريسم : اوباما متعهد شده است كه جنگ با تروريسم را با قوت و انرژي بيشتري ادامه خواهد داد. وي قول داده است كه زندان پايگاه دريايي ارتش آمريكا در خليج گوانتانامو را تعطيل كند و پرونده هاي مظنونان تروريستي در اين پايگاه را بازبيني كند. با اين حال اوباما زمان خاصي را براي تعطيلي اين زندان اعلام نكرده است .
افغانستان : اوباما در سفري كه در ماه خرداد به كابل داشت ضمن ديدار با حامد كرزي يعني فردي كه همواره مورد انتقاد وي بوده قول داد كه كمك هاي مداومي براي افغانستان در نظر گيرد. وي كه نظرش اين است مبارزه با القاعده بايد در افغانستان و پاكستان متمركز شود گفته است كه حدود هفت هزار نيرو را از عراق به افغانستان منتقل مي كند تا 36 هزار نيروي آمريكايي مستقر در آنجا را تقويت كند .
چين : اوباما چين را به عنوان شريك آمريكا و اغلب رقيب اين كشور مي داند. وي همچنين مي داند آمريكا به چين نياز دارد زيرا اين كشور داراي حق وتو در شوراي امنيت و در حل مسائل هسته اي ايران و كره شمالي مهم است .
ايران : اوباما با طرح گفت وگوي بدون پيش شرط با سران كشورهاي متخاصم با آمريكا يكي از بحث برانگيزترين موضوعات سياست خارجه آمريكا را گشود. وي معتقد است كه مذاكرات در ابتدا بايد از سطوح پايين سياسي شروع شود.
وي بر اين باور است كه اگر ايران از برنامه هاي هسته اي خود كوتاه بيايد آمريكا مشوق هاي بيشتري به ايران ارايه دهد. اما حقيقت اين است كه علت اوباما براي گفت وگو براي اين است كه وي معتقد است ديپلماسي مستقيم با رهبران ايران به آمريكا اعتبار بيشتري براي تحريم هاي شديدتر بين المللي مي دهد و اين كه وي فشار ديپلماتيك بر تهران را پيش از آن كه اسرائيل نياز به تجاوز عليه تاسيسات هسته اي ايران احساس كند افزايش خواهد داد.
وي همچنين متعهد شده كه سياست هاي خود درباره جمهوري اسلامي ايران را با رژيم صهيونيستي هماهنگ خواهد كرد.
عراق : اوباما ابتدا و هنگامي كه سناتور ايالت ايلينويز بود عليه جنگ صحبت كرد و سال گذشته با افزايش نيروها مخالف بود. وي عليه لايحه افزايش بودجه نظامي در ماه ارديبهشت سال گذشته راي داد اما با تخصيص بودجه براي تحقيق درباره جنگ عراق موافقت كرد.
وي مي گويد به عنوان فرمانده كل قوا نيروهاي آمريكايي را طي 16 ماه از عراق خارج مي كند . وي با ايجاد پايگاه هاي دائم در عراق مخالف است اما گفته كه عده اي از نيروها را در عراق براي مبارزه با شورش ها و تروريسم در اين كشور جنگ زده نگه مي دارد.
مناقشه خاورميانه : اوباما اعلام كرده سياستش در برابر اسرائيل مانند مك كين است . وي يك بار گفت هيچ كس بيش از فلسطينيان رنج نكشيده اما بعدا اعلام كرد منظورش اين بوده كه رنج آنها ناشي از عدم به رسميت شناختن اسرائيل و رد خشونت است . وي از راه حل تشكيل دو كشور مستقل فلسطيني و يهودي حمايت مي كند.
وي قول داده كه براي پيشرفت ناگهاني در مذاكرات صلح خاورميانه از لحظات اول بعد از سوگند رياست جمهوري همكاري لازم را ارايه كند. ضمن اين قول داده به امنيت اسرائيل خود را متعهد بداند. وي همچون ديگر روساي جمهوري آمريكا براي جلب نظر لابي صهيونيستي آمريكا گفت كه امنيت اين رژيم « قابل مذاكره نيست » .
وي طرفدار پايتختي قدس براي اسرائيل است و با تقسيم اين شهر موافق نيست .
اوباما ضمن انتقاد از گسترش شهرك هاي صهيونيستي خواستار انزواي گروه هاي مقاومت فلسطيني همچون حماس است . وي همچنين خواستار انزواي حزب الله لبنان است .
دفاع موشكي : اوباما درباره ميزان پولي كه آمريكا در زمينه دفاع موشكي خرج كرده ابراز ترديد كرده و از استقرار سيستم دفاع موشكي اروپا تنها هنگامي كه به خوبي آزمايش شد و كيفيت آن به اثبات رسيد حمايت مي كند.
كره شمالي : اوباما خود را از سياست هاي تندروانه بوش در چهار سال اول رياست جمهوريش جدا كرده و تمايل خود را به مذاكرات مستقيم با كره شمالي اعلام كرده است . اقدامي كه بوش نيز از آن حمايت كرد. وي خواستار ائتلاف قدرتمند بين المللي براي از بين بردن برنامه تسليحات هسته اي كره شمالي است .
حوزه داخلي : مهمترين قول اوباما در حوزه داخلي آمريكا مربوط به شرايط اقتصادي اين كشور است كه او متعهد شده وضعيت اقتصادي آمريكا را به شكوفايي سابق بازگرداند. وي در اين راستا گفته به تقويت بنگاه هاي اقتصادي كوچكي توجه خواهد كرد كه چندان از نظر آمريكايي ها شناخته شده نيستند.
وي قول داده كه ماليات ها را براي طبقه متوسط جامعه آمريكا قطع كرده و آن را به ميزان 95 درصد كاهش دهد . اين طرح وي به نام « طرح نجات طبقه متوسط » نام گرفته است .
اوباما همچنين قول داده طرح جرج بوش براي ارايه كمك هاي مالي بيشتر به نهادهاي خيريه را افزايش دهد.
اين رئيس جمهور دموكرات متعهد شده است كه بودجه تحقيقات فضايي و آژانس ملي فضايي آمريكا (ناسا) را كاهش ندهد.
وي گفته كه خواستار تساوي حقوق براي همجنس بازان و خانواده اي است كه آنها تشكيل مي دهند و تاكيد كرده از زوج هاي همجنس باز حمايت خواهد كرد.
اوباما همچنين گفته كه قانون ضدتبعيض براي ارايه كنندگان خدمات اينترنتي را در همان سال اول رياست جمهوري خود به اجرا درخواهد آورد.
وي از حاميان سقط جنين بوده و اعلام كرده در اين راستا قضاتي را منصوب خواهد كرد كه حامي سقط جنين هستند.
اين رئيس جمهور دموكرات همچنين قول داده است كه در راستاي اصلاحات دولتي در آمريكا مديران ضعيف نهادها و برنامه هاي اجرايي را كنار خواهد گذاشت و با استفاده از افراد حرفه اي و بازبيني برنامه هاي ناكارآمد از هزينه هاي مازاد خواهد كاست و تيم ويژه ) را در كاخ سفيد تشكيل خواهد داد . SWAT (اجراي قانون (
زندگينامه اوباما
باراك اوباما در چهارده مرداد 1340 در هانالولو هاوايي از پدري با نام باراك حسين اوباما اهل كنيا و مادري با نام « آن دونهام » آمريكايي سفيدپوست اهل كانزاس به دنيا آمد.
پدر و مادر اوباما هنگامي كه در دانشگاه هاوايي در مانوئا درس مي خواندند با هم آشنا شدند اما بعد از دو سال از يكديگر طلاق گرفتند و پدر اوباما به كنيا بازگشت و پيش از مرگش در سال 1361 در حادثه رانندگي تنها يك بار ديگر پسرش را ديد .
دونهام پس از طلاق با « لئو سوئتورو » ازدواج كرد و خانواده در سال 1346 به اندونزي رفت .
اوباما پس از آن به هانالولو بازگشت و با پدربزرگ و مادربزرگ مادريش زندگي كرد و در سال 1358 از دبيرستان فارغ التحصيل شد .
اوباما اعتراف كرده كه به عنوان يك بزرگسال در دوران دبيرستان از ماريجوآنا كوكائين و الكل استفاده كرده است .
اوباما پس از دوران دبيرستان به لس آنجلس رفت و به مدت دو سال در كالج « اوكسيدنتال » درس خواند و سپس به دانشگاه كلمبيا در شهر نيويورك رفت و در رشته علوم سياسي گرايش روابط بين الملل به مطالعه پرداخت .
اوباما ليسانس خود را از دانشگاه كلمبيا در سال 1362 گرفت .
پس از صرف چهار سال در شهر نيويورك اوباما به شيكاگو رفت و به عنوان مدير پروژه جوامع در حال توسعه استخدام شد.
اوباما در خرداد 1368 با همسرش « ميشله رابينسون » آشنا شد و در سوم مهر 1371 با وي ازدواج كرد .
« ماليا آن » اولين دختر اين زوج در سال 1377 به دنيا آمد و دومين دختر با نام « ناتاشا » در سال 1380 متولد شد .
اوباما همچنين فارغ التحصيل دانشگاه قضايي هاروارد است و به عنوان وكيل حقوق مدني پيش از انتخاب به عنوان سناتور ايالت ايلينويز در سال 1376 خدمت كرد .
وي از سال 1376 تا 1383 در دانشگاه شيكاگو مدرس قانون اساسي آمريكا بود و پس از حضور ناموفقش در انتخابات مجلس نمايندگان آمريكا در سال 1379 در سال 1382 وارد مبارزات انتخاباتي سناي آمريكا شد و پس از پيروزي اوليه در اسفند 1382 سخنراني را ارائه داد و در آبان 1383 با 70 درصد آرا از ايالت ايلينويز به سناي آمريكا راه يافت .
وي به عنوان عضو اقليت دموكرات در صد و نهمين كنگره آمريكا به تصويب قانون كنترل تسليحات متعارف و استفاده از بودجه هاي دولتي كمك كرد.
اوباما همچنين سفرهاي رسمي را به اروپاي شرقي خاورميانه و آفريقا در صد و دهمين كنگره آمريكا داشت و در تصويب قوانيني درباره تقلب انتخاباتي تغيير آب و هوا تروريسم هسته اي و مراقبت از پرسنل بازگشته ارتش آمريكا نقش داشت .
وي نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري را در بهمن 1385 اعلام كرد و در سال 1387 با پشت سر گذاشتن رقيب سرسخت خود « هيلاري كلينتون » به عنوان نامزد دموكراتها انتخاب شد و « جوزف بايدن » سناتور اهل ايالت « دنور » را به عنوان معاون خود برگزيد.
دموكرات ها سناي آمريكا را نيز در دست گرفتند
دموكرات ها در انتخابات روز گذشته آمريكا كنترل خود را بر سناي اين كشور بيشتر از گذشته كردند.
در مجلس سنا كه يكي از دو مجلسي است كه كنگره آمريكا را تشكيل مي دهد دموكرات ها توانستند 5 كرسي ديگر از جمهوريخواهان گرفته و از آن خود كنند.
كنگره آمريكا از مجلس نمايندگان و مجلس سنا تشكيل شده است كه نمايندگان هر ايالت آن در زمان انتخابات رياست جمهوري و انتخابات ميان دوره اي كه دو سال ديگر برگزار مي شود انتخاب مي شوند.
با اين حال پيش بيني مي شود با مشخص شدن نتايج نهايي اين انتخابات دموكرات ها نتوانند اكثريت قاطع را در سنا كه كسب 60 كرسي از 100 كرسي سنا است از آن خود كنند . اگر دموكرات ها بتوانند اكثريت قاطع را در سايه به دست آوردند اين امر امكان استفاده جمهوريخواهان از تاكتيك مانع تراشي در راه تصويب قوانين را سلب مي كند.
با پيروزي دموكرات ها در ويرجينيا نيوهمشاير كاروليناي شمالي كلرادو و نيومكزيكو اميد فراواني در ميان اين حزب وجود دارد كه آنها بتوانند 56 كرسي سنا را از آن خود كنند . پيش از اين دموكرات ها 49 كرسي از 100 كرسي را در دست داشتند و بخاطر حمايت 2 سناتور مستقل در اين مجلس از اكثريت آرا برخوردار بوده اند.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن