تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806595644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر از شهر تهران نماهاي شيشه‌اي گرماي داخلي منزل را تشديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر از شهر تهران نماهاي شيشه‌اي گرماي داخلي منزل را تشديد مي‌كند
اجتماعي. شهرداري . نماي شيشه
مشاور شهردار در امور محيط زيست ، با بيان اين كه نماهاي شيشه‌اي تشديد كننده گرما هستند ، گفت : بازتاب نور شيشه‌اي در نماي اين ساختمان‌ها ، موجب تشديد گرماي محيط و افزايش دما مي‌شود .

محمد هادي حيدرزاده در گفتد وگو با خبرنگار ايرنا گفت : نور خورشيد در نماهاي شيشه‌اي ساختمان‌ها منعكس مي‌شود و اين بازخورد نور در افزايش دماي شهر و تشديد گرما تاثير گذار است.

وي با بيان اين كه نماي شيشه‌اي در كشور ما و به ويژه در تهران با توجه به نوع اقليمي كه وجود دارد، مناسب نيست، اظهار كرد: با توجه به اهميت انرژي، به كارگيري چنين نمايي در ساختمان‌ها موجب هدر رفتن آن مي‌شود كه به هيچ عنوان به نفع ما نيست.

حيدرزاده خاطرنشان كرد: نماهاي شيشه‌اي در آلودگي هواي تهران به سرعت كثيف مي‌شوند و توجه نكردن به نظافت آن ها، زيبايي بصري شهر را به خطر مي اندازد.

مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست افزود: با توجه به معماري غني ايراني ، ساخت ساختمان‌ها با نماي شيشه اي، متناسب با فرهنگ ما نيست و قطعا در نماي ساختمان‌ها مي‌توان از ابزار بهتري استفاده كرد.

***
* طرح مدرسه سبز با رويكرد آموزش‌هاي زيست محيطي در تعدادي از مدارس مناطق ‪ ۱۹ ،۲ ،۱‬توسط شهرداري تهران آغاز شد .

به گزارش ايرنا صبح امروز با حضور مشاور شهردار تهران در امورمحيط زيست ، نماينده آموزش و پرورش استان تهران و نمايندگان مدارس مناطق ، اولين نشست فاز اجرايي طرح آموزش زيست محيطي اين مدارس در مجتمع آموزشي سوده آغاز شد .

مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست ، در اين نشست آموزشي گفت : با توجه به اقدامات موفقي كه مجتمع آموزشي سوده در زمينه آشنايي دانش آموزان با مباحث زيست محيطي به عمل آورده است زمينه‌اي فراهم شد تا اين اقدامات و آموزش‌هاي زيست محيطي در مدارس مناطق ‪ ۲،۱‬و ‪ ۱۹‬آغاز شود .

وي با بيان اين كه اطلاعاتي به دست آمده از استانداردهاي آموزشي در سطح بين‌المللي را در اين مدت توانستيم با نظام آموزشي ايران تطبيق داده و مدرسه‌اي سبز با تمام استانداردهاي زيست محيطي ايجاد كنيم، افزود: با توجه به تجربه كشورهاي توسعه يافته در امر ورود دانش آموزان به مقوله اجرايي در زمينه آموزش و به ويژه زيست محيطي ما نيز توانستيم تمام شاخص هاي زيست محيطي را در سطح اين مدارس توسط خود دانش آموزان اجرا كنيم .

حيدرازده گفت: از آن جايي كه مقوله محيط زيست بر اساس اصل ‪ ۵۰‬قانون اساسي و ظيفه عمومي تلقي مي‌شود لذا تمام ارگان‌هاي حقيقي و حقوقي موظف به حفاظت از محيط زيست بوده و از اين رو شهرداري تهران با همين هدف وارد شد.

وي افزود: از آن جا كه سرمايه‌هاي هر شهري شهروندان آن هستند، زماني مي توانيم اين سرمايه را افزايش دهيم كه شهرونداني با كيفيت داشته باشيم، ذا آموزش‌هاي زيست محيطي از طريق كودكان و نوجوانان بهترين گزينه براي انتقال فرهنگ محافظت از محيط زيست به خانواده هاست .

***
* معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ‪ ۴‬گفت: تمامي بوستان‌هاي منطقه به طرح ويلچر گذر مجهز شدند.

پژمان الله وردي زاده افزود: به منظور رفاه حال جانبازان و معلولان و استفاده اين عزيزان از امكانات موجود در بوستان ها، با اجراي يك طرح جهادي موضوعي، تمام بوستان‌هاي منطقه به طرح ويلچرگذر مجهز شد.

الله وردي زاده تصريح كرد: پيش از اين براي جلوگيري از ورود موتورسواران به داخل بوستان‌ها و فضاهاي سبز منطقه از موانع ‪ U‬شكل استفاده مي‌شد.

اين موانع اگر چه مانع از ورود موتورسواران مي‌شد اما محدوديت‌هايي نيز براي معلولان و كساني كه از ويلچر استفاده مي‌كنند بوجود مي‌آورد.

وي افزود : طرح ويلچر گذر براي اولين بار در كشور در شهرداري منطقه ‪۴‬ استفاده شد و با استفاده از اين طرح از اين پس تمامي معلولاني كه از ويلچر استفاده مي‌كنند مي‌توانند به راحتي وارد بوستان‌ها و فضاهاي سبز شوند در حالي كه همچنان موتورسواران قادر به ورود به بوستان‌ها نخواهند بود.

وي در ادامه به مناسب‌سازي معابر منطقه جهت تردد آسان معلولان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در ‪ ۱۷‬تقاطع مناسب‌سازي معابر براي معلولان و جانبازان انجام شده و اين كار نيز با جديت در منطقه دنبال مي‌شود.

***
* جشن بزرگ شهروندي در پهنه غرب تهران فردا در استاديوم ‪ ۱۲‬هزار نفري آزادي و با هدف برگزاري يك روز شاد، در سه منطقه تهران برپا مي‌شود.

به گزارش ايرنا، شهرداران خانواده به شهروندان ‪ ۴‬تا ‪ ۱۱‬ساله گفته مي‌شود كه در حال حاضر ‪ ۳۰۰‬هزار نوآموز در مهدهاي كودك، آمادگي ها، پيش دبستاني ها و دبستان‌هاي شهر تهران عضو باشگاه شهرداران خانواده هستند در مقياس خانه و خانواده است.

بنابر اين گزارش شهروندان ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۵‬ساله شهر تهران تحت پوشش طرح شهرداران مدارس قرار مي‌گيرند و در حال حاضر ‪ ۷۰۰‬هزار دانش آموز مقطع راهنمايي در قالب ‪ ۸۵۰‬مدرسه راهنمايي عضو شهرداران مدارس هستند. هدف از اجراي اين طرح ارايه آموزش‌هاي شهروندي در مقياس مدرسه و تا شعاع ‪ ۵۰۰‬متري پيرامون آن است.

حسين هوشيار، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه ‪ ، ۵‬با اشاره به برگزاري اين جشن گفت: در اين جشن كه از ساعت ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۱‬برگزار خواهد شد، برنامه‌هاي شاد و متنوعي براي بزرگسالان و كودكان تدارك ديده شده است و توسط مجريان شناخته شده در سيما اين برنامه اجرا مي‌شود.

به گفته هوشيار، جمعي از ورزشكاران و هنرمندان مطرح كشور به عنوان مهمان ويژه در اين جشن حضور مي‌يابند.

***
* بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با شركت مترو جهت اتصال جنوب غرب تهران به شبكه حمل و نقل عمومي سريع السير، در آينده‌اي نزديك شهروندان اين محدوده مي‌توانند از ‪ ۲‬ايستگاه خط ‪ ۳‬مترو كه عمليات احداث آن آغاز شده است استفاده كنند .

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ‪ ،۱۸‬معاون حمل و نقل ترافيك اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: مقرر شده تا طرح اتصال مترو از مجاورت ريل راه آهن به بزرگراه آيت الله سعيدي
(باند جنوبي) در منطقه ‪ ۱۸‬و واگذاري ‪ ۲۳‬هكتار از اراضي تملك شده در انتهاي مسير يعني پايانه آزادگان به مرحله اجرا درآيد و از طريق روش كند و پوش عمليات با سرعت بالائي پيشرفت فيزيكي داشته باشد.

علي خرقاني ادامه داد: واگذاري بيش از ‪۲۳‬هكتار از اراضي و تلاش براي تملك ‪۱۶‬هكتار باقيمانده توسط اداره املاك و مستغلات منطقه، برگزاري جلسات مكرر با مجري طرح خط ‪ ۳‬مترو در جهت واگذاري اراضي و يا اجاره آن ها، هماهنگي و آغاز عمليات شناسائي خاك در پايانه، اخذ مصوبه اجراي عمليات در بطن بزرگراه سعيدي از سازمان ترافيك توسط مجري طرح و برنامه ريزي براي احداث ‪ ۲‬ايستگاه در محدوده منطقه، از سايراقداماتي است كه حوزه حمل و نقل ترافيك در جهت تسريع عمليات نصب ريل‌هاي مترو به انجام رسيده تا در حداقل زمان ممكن اين سرويس دهي به شهروندان صورت گيرد.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن