تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815177781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدودف :روسيه سپر موشكي آمريكا را با موشكهاي اسكندر پاسخ مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدودف :روسيه سپر موشكي آمريكا را با موشكهاي اسكندر پاسخ مي دهد
رئيس جمهوري روسيه از استقرار موشكهاي اين كشور در درياي بالتيك به عنوان پاسخي به استقرار سپر موشكي آمريكا در اروپاي شرقي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتد پرس، "ديميتري مدودف" امروز در يك سخنراني گفت : موشكهاي كوتاه برد روسيه در كالينگراد در درياي بالتيك كه هم مرز با كشورهاي عضو ناتو است در پاسخ به استقرار سپر موشكي آمريكا در جمهوري چك و لهستان خبر داد.

كالينگراد با كشورهاي لهستان و ليتواني هم مرز بوده و به گفته مدودف موشكهاي اسكندر در اين نقطه مستقر مي شوند.

رئيس جمهور روسيه از تعداد اين موشكها و همچنين اين مطلب كه آيا اين موشكها به كلاهك هسته اي مجهز خواهند بود يا نه سخني نگفت اما به اين نكته اشاره كرد كه روسيه تجهيزاتي را نيز براي مقابله با تجهيزات الكترونيكي آمريكا كه بواسطه سپر موشكي آمريكا در خاك جمهوري چك و لهستان مستقر مي شوند به كار مي گيرد.

به گفته مدودف، نيروي دريايي روسيه نيز به عنوان بخشي از پاسخ كرملين به سپر موشكي آمريكا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آمريكا در ژانويه سال 2007 به دو كشور لهستان و جمهوري چك كه پيشتر از اقمار شوروي بودند و در حال حاضر از اعضاي اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه دفاع ضد موشكي شامل 10 موشك رهگير در لهستان و يك سيستم راداري را در خاك چك مستقر كند.

ايالات متحده توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديدهاي موشكي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي اعلام كرده است، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرارچنين سامانه اي بر اين باور است كه تهران و پيونگ يانگ فاقد چنان توان موشكي هستند كه بتوانند منافع واشنگتن را مورد هدف قرار دهند، بنابراين به باور كرملين هدف استقرار چنين سامانه اي ازسوي آمريكا در اروپاي شرقي، كنترل سيستمهاي موشكي روسيه است.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن