تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816752041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش ختنه دختران و خشونت جنسي عليه آنان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: افزايش ختنه دختران و خشونت جنسي عليه آنان
سيديپ جنلاديپ، مدير گروه مطالعه خشونت عليه زنان مي گويد: قربانيان تجاوز و خانواده آنها در مالي براي حفظ آبرويشان به ندرت ، عليه متجاوزان به عنف شكايت مي كنند در حالي كه موارد ربودن و تجاوز به عنف در حال افزايش است.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا، بر اساس مطالعات انجام شده، در يك سال از خشونت هاي جنسي بر عليه زنان در كشور مالي ، هر چهار روز يك تجاوز جنسي به وقوع پيوسته است.

بر اساس اين گزارش با اين كه پليس به تازگي به صورت هفتگي بررسي هايي در اين زمينه انجام مي دهد، اما اين بررسيها به ندرت به مجازات متهمين ختم مي گردد.

اين گزارش مي افزايد : فقدان دانش ، درك غلط ، سهل انگاري و بدتر از همه بي تفاوتي جامعه نسبت به موضوع ، مصونيت عاملين اين جنايتها را در پي داشته است.

بوباكار مايگا، بازرس پليس باماكو مي گويد: در سال 2008 شش نفر به اتهام خشونت و تجاوز جنسي به زندان محكوم شدند براساس اين حكم 3 نفر از آنها به 6 ماه و سه نفر ديگر به دو سال زندان محكوم شدند. مايگا ادامه ميدهد: در سال 2007 دو نفر به 6 ماه زندان و پرداخت چهل دلار آمريكا به خانواده هاي قربانيان محكوم شدند.

"دورت وامبلا"، رئيس يك مركز مشاوره اي حقوق زنان در باماكو اعلام كرد كه نبود حمايت قانوني از زنان دليل گسترش خشونت است ، نبود و بكار نرفتن قانون "منع خشونت جنسي "متجاوزان به عرف را حريص تر و جسورتر مي كند ، وي همچنين با اشاره به رسوم وحشتناك منطقه همچون قطع عضو تناسلي زنان و اجبار زنان به ازدواج با برادر شوهرشان بعد از مرگ وي را نيز از خشونت هاي معمول مي شمارد.

مبارزه ها و راهكارها بر عليه ختنه دختران

بر اساس اين گزارش جامعه شناس ماليايي، آكوپادار ماكالو مي گويد: تا زماني كه سنتهاي مشخصي در جامعه پذيرفته مي شود ، نشان مي دهد كه زنان درباره خشونت عليه خود اقدامي نكرده و بر ضد آن مبارزه نمي كنند، وي با طرح اين سوال كه " آيا اصلاً زنان از جنبش حمايت از حقوق آنها آگاه هستند؟ آيا در آن شركت مي كنند؟ " مي افزايد كه بخش عمده اي از زنان از تلاش براي تغيير وضعيت خويش خبر ندارند و در واقع آنها تسليم عادات و سنتها شده اند و سكوت زنان ، خشونت عليه آنان را افزايش داده است.

همچنين بارابينتو مدير برنامه " اقدام براي برابري زن و مرد " كه خود تامين مالي اين مطالعه را به عهده داشته است مي گويد: افزايش حاشيه نشيني ، تغيير محلات و سبكهاي زندگي ، روابط ساكنين پايتخت و . . . خطر و خشونت عليه زنان را افزايش داده و از اين جهت شهر باماكو مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدير گروه مطالعه خشونت عليه زنان (Diop ) خواستار كمك و حمايت جامعه مدني، اصناف، پزشكان، كارگران، پليس، قضات و مهم تر از همه خود زنان و دختران در اين كشور شده است.

يكي از مسئولان وزارت " توسعه زنان، كودكان و خانواده ها " از طرح دولت براي تصويب قانوني جديد، خبر مي دهد كه دايره تعريف خشونت را بسط داده و علاوه بر تجاوز، صدمه به آلت تناسلي و ازدواج اجباري را نيز شامل خواهد شد.

وي اظهار اطمينان مي كند كه اجراي اين قانون نقطه پاياني بر خشونت عليه زنان خواهد بود. اين مقام مسئول مي افزايد كه در قانون جديد دوره زندان ثابت مانده ولي جريمه ها افزايش يافته است.

او در پاسخ سوالي درباره نحوه اجراي قانون جديد با توجه به عدم اجراي جدي قانون موجود ، حمايت از زنان مي گويد كه اجراي قانون بر عهده وزارت دادگستري است. يكي از قربانيان خشونت عليه زنان با اعلام اينكه در پانزده سالگي توسط يكي از محارمش مورد تجاوز قرار گرفته است مي گويد: " هنوز آن لحظات سخت از ذهنم بيرون نرفته است" او در پاسخ به اين سوال كه بهترين نوع حمايت از زنان چگونه مي تواند باشد ؟ با گريه مي گويد: "شايد خدا بتواند زنان را از اين آتش مصون دارد."
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن