تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي؛ هفته كتاب با نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي آغاز مي‌‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي؛ هفته كتاب با نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي آغاز مي‌‌شود
خبرگزاري فارس: ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي و دانشگاهي در روزهاي 19 تا 23 آبان در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان برگزار مي‌شود و اولين رويداد فرهنگي است كه به استقبال هفته كتاب مي‌رود.


به گزارش خبرنگار فارس، نشست خبري ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي و دانشگاهي با حضور محمود آموزگار رئيس ستاد نمايشگاه، علي‌رضا رباني مديرعامل انجمن فرهنگي ناشران بين‌المللي و مهدي عمران‌لو دبير ستاد نمايشگاه صبح روز چهارشنبه 15 آبان در محل انتشارات آمه برگزار شد.
آموزگار عنوان كرد: با توجه به اين‌كه حدود 60 درصد عناوين عرضه شده در اين نمايشگاه با ارزهاي اروپايي تعيين قيمت شدند و با توجه به اين‌كه اين روزها شاهد كاهش بهره‌وري ارزها هستيم، ستاد نمايشگاه تصميم گرفت توسط بخش رايانه خود 10 درصد تخفيف نسبت به اين كتاب‌ها در نظر بگيرد كه مراجعان با توجه به وب سايت انجمن به نشاني www.anjomannasheran.com مي‌توانند از آخرين تغيير قيمت‌ها مطلع شوند.
به گفته وي در اولين دوره نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي كه در سال 82 برگزار شد 10 هزار عنوان كتاب عرضه شد كه امسال به 60 هزار عنوان افزايش يافته است كه حدود 65 درصد اين كتاب‌ها داراي تاريخ انتشار سال 2006 به بعد دارد و نشانگر تمايل نمايشگاه به عرضه آثار جديد است.
رئيس ستاد نمايشگاه با بيان اينكه در نمايشگاه امسال علاوه بر پذيرش بن‌هاي كاغذي كتاب، كارت‌هاي الكترونيكي كتاب نيز مورد قبول است تصريح كرد: براي اين منظور هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده و به تعداد غرفه‌ها، دستگاه‌هاي كارت خوان در نظر گرفته شده است.
آموزگار شكل‌گيري ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي دانشگاهي را فضايي براي جبران خلاء ناشي از اعمال سياست‌هاي جديد دولت در خصوص قطع يارانه و حذف نمايشگا‌ه‌هايي كه توسط وزارت بهداشت و علوم برگزار مي‌شد، دانست كه در آغاز سال تحصيلي دانشگاهي و همچنين در فاصله زماني مانده تا نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برگزار مي‌شود.
وي بار ديگر در خصوص قطع يارانه كتاب از دولت بيان داشت كه انجمن ناشران خارجي از اين موضوع استقبال مي‌كند؛ چراكه استفاده صحيح از يارانه مراقبت زيادي را مي‌طلبد كه بعضا اتفاق نمي‌افتد و ايجاد مشكل مي‌كند.
آموزگار ادامه داد: انجمن معتقد بود كه كاهش هزينه‌هاي واردات كتاب‌هاي خارجي منجر به پايين آمدن قيمت تمام شده كتاب مي‌شد. خوشبختانه مطلع شديم وزارت ارشاد لوايحي را در خصوص حذف اين عوارض در نظر گرفته و تفاوتي را بين كالاهاي فرهنگي و كالاهاي ديگر در نظر گرفته كه قابل تقدير است.
وي با اشاره به اين‌كه خوشبختانه نمايشگاه‌هاي قبلي با اقبال روزافزون مخاطبان مواجه شده است، تاكيد كرد: امسال مراجع دولتي نيز براي چنين رويدادي تعيين بودجه كردند و در خبرها داشتيم كه كتابخانه ملي هم بودجه‌اي براي خريد از ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي دانشگاهي اختصاص داده است.
ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي دانشگاهي با تعامل موسسه فرهنگي نمايشگاه‌ها و وزارت ارشاد و با حضور 700 ناشر خارجي و يازده ناشر داخلي در حوزه تاليف و ترجمه برگزار خواهد شد كه در آن عرضه كتاب‌هاي بدون اجازه ناشر خارجي و به صورت افست ممنوع است.
عمده كتاب‌ها مربوط به امريكا و كشورهاي اروپايي است كه در بخش كتب آكادميك سهم آمريكا از همه بيشتر است.
ششمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي و دانشگاهي در روزهاي 19 تا 23 آبان در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان برگزار مي‌شود كه به گفته آموزگار اولين رويداد فرهنگي است كه به استقبال هفته كتاب مي‌رود.
همچنين مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه روز شنبه 18 آبان از ساعت 19 تا 21 با حضور محسن پرويز معاون فرهنگي وزارت ارشاد در همين مكان برگزار مي‌‌شود.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن