تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813226768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درنشست هيأت نمايندگان اتاق تهران رخ داد:بازگشت خاموشي به اتاق پس از 17 ماههشدارهاي آل اسحاق به بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: درنشست هيأت نمايندگان اتاق تهران رخ داد:بازگشت خاموشي به اتاق پس از 17 ماههشدارهاي آل اسحاق به بودجه


تهران- خبرگزاري كار ايران
هجدهمين نشست هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران روز گذشته در حالي برگزار شد كه علينقي خاموشي، رئيس سابق اتاق بازرگاني ايران پس از 17 ماه دوري، بار ديگر به جمع فعالان بخش خصوصي آمد و مهمترين اتفاق اين جلسه را رقم زد.
به گزارش ايلنا، خاموشي در حالي خرداد ماه سال گذشته رياست اتاق ايران را به نهاونديان سپرد كه پيش از آن به مدت 20 سال، رياست پارلمان بخش‌‏خصوصي را بر عهده داشت.

زمان حضور خاموشي در اتاق ايران اما به 5 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران باز مي‌‏گردد. رئيس سابق اتاق ايران مشروعيت خود در اتاق بازرگاني را از حكمي گرفته بود كه در تاريخ 27 بهمن ماه سال 57 به امضاي امام خميني(ره) رسيده بود. خاموشي طبق حكم حضرت امام در اين روز به همراه 7 تن از كساني كه نامشان در كنار نام خاموشي قرار گرفته بود، مأمور حضور در اتاق بازرگاني ايران شده بودند تا نيروهاي انقلابي و متشرعين بازاري نهاد بخش‌‏خصوصي را از دست نيروهاي شاهنشاهي خارج كنند.
علينقي خاموشي از سال 1366 رداي رياست اتاق ايران را به تن كرد و 20 سال بعد در خرداد ماه سال 1386 آن را به دوش نهاونديان نهاد. هرچند خاموشي در آن روز از تحويل پست رياست اتاق و پايان مسؤوليت ابراز خرسندي كرد اما او نتوانست در اتاق جايگاه ديگري را براي خود متصور شود. از همين رو هيچگاه به اتاق بازرگاني بازنگشت و در حالي كه نماينده بخش‌‏خصوصي و عضو اين پارلمان به حساب مي‌‏آمد، حاضر نشد در جلسات هيات نمايندگان حضور يابد و در جايگاه رياست حاضر نباشد. روز گذشته اما خاموشي پس از 17 ماه دوري از اتاق بازرگاني باز به اردوگاه بخش خصوصي بازگشت تا علاوه بر كسب و كار شخصي باز هم فعاليت پارلماني را تجربه كند.
حضور خاموشي در اتاق تهران به دعوت آل اسحاق اين سوال را بوجود آورد كه آيا او حاضر مي‌‏شود در جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران نيز حضور يابد و جايگاهي غير از رئيس را برگزيند.
به گزارش ايلنا، در نشست هجدهم اعضاي اتاق تهران در مورد مهم‌‏ترين مسائل اقتصاد ايران باصراحتي بيشتر ازگذشته، سخن گفتند.
هشدارهاي صريح يحيي آل‌‏اسحاق در مورد بودجه سال آينده و اظهارنظرهاي انتقادي احمد ترك‌‏نژاد، خطاب به آنان كه معتقدند بحران جهاني اقتصاد، تاثيري بر اقتصاد ايران ندارد؛ از مهمترين انتقادهاي فعالان بخش خصوصي بود.
محسن خليلي عراقي مسن ترين عضو هيات نمايندگان اتاق تهران با سابقه 60 سال فعاليت ومديريت اقتصادي، پس از يحيي آل اسحاق، نخستين سخنران نشست هجدهم بود.
محسن خليلي از روزهاي پرنوسان اقتصاد ايران، از تلاش‌‏هايي كه براي حذف اصل 44 صورت گرفت و از كوشش‌‏هايي كه ابلاغيه اصل 44 را به دنبال داشت سخم گفت.
درهجدهمين نشست نمايندگان بخش خصوصي، حميد حسيني، فرهاد فزوني و پدرام سلطاني سه عضو گروه خواستاران تحول، به انتقاد از سياست‌‏هاي داخلي اتاق بازرگاني در چيدمان هيات رئيسه اتاق‌‏هاي مشترك بازرگاني، نحوه پذيرش تشكل‌‏ها واتحاديه‌‏هاي توليدي و درنهايت نحوه اداره اتاق‌‏هاي بازرگاني پرداختند و ازرئيس اتاق تهران خواستند پيام آنها را به گوش اعضاي هيات رئيسه اتاق ايران برساند.
درنشست روز گذشته، علينقي خاموشي درميان بهت همكاران خود به جمع پيوست و در ميانه كشاكش نطق‌‏هاي انتقادي احمد ترك نژاد و حميد حسيني، اتاق تهران را ترك كرد.
پايان پيام

كد خبر: 455783
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن