تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضدعفوني كننده هاي مناسب و كاربرد صحيح آنها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ضدعفوني كننده هاي مناسب و كاربرد صحيح آنها
تهران / واحد مركزي خبر / بهداشت و سلامت 1387/08/15
در استفاده از مواد ضدعفوني كننده لازم است دستورالعمل كاربرد آن را به دقت بخوانيم و از مخلوط كردن و نگهداري طولاني مدت آنها بر سطوح خودداري كنيم .
دكتر شهريار حمزه پور داروساز و دبير اجرايي نخستين همايش ضدعفوني كننده ها ، در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : در انتخاب مواد ضدعفوني كننده لازم است دقت كنيم از گروهي از اين فراورده ها استفاده كنيم كه با پوست سازگار باشند ، مقاومت ميكروبي ايجاد نكنند ، سمي و سرطان زا نباشند و در صورت جذب از طريق پوست به طور كامل در بدن تجزيه و دفع شوند .
وي گفت : در اين ميان تركيبات فنلي از قبيل پي سي ام ايكس PCMX يا
پارا كلرومتوزاينولول ، از فراورده هاي مناسب براي استفاده هاي خانگي ، ادارات و حتي مناسب براي ضدعفوني كردن محيط بيمارستانها محسوب مي شوند .
دكتر حمزه پور كاربرد موادي مانند جوهر نمك و تركيبات سفيد كننده را براي استفاده دائمي در محيط منزل مناسب ندانست و اضافه كرد : اين مواد مي توانند در درازمدت موجب بروز آلرژي ، آسيب به ريه ها و عوارضي چون آسم شوند .
اين كارشناس موثر بودن مواد ضدعفوني كننده را وابسته به كاربرد غلظت مناسب از آنها با توجه به نوع استفاده و ميكروبهايي كه هدف كم كردن آلودگي آنهاست اعلام كرد و گفت : براي اثربخشي اين فراورده ها لازم است دماي محيط متعادل و عاري از مواد بيولوژيك مانند خون و ادرار باشد .
وي همچنين به خانمها توصيه كرد از مخلوط كردن مواد گندزدا با يكديگر خودداري كنند زيرا با اين كار اثرگذاري هر يك از اين مواد كم مي شود اما عوارض آنها باقي مي ماند .
دكتر حمزه پور مدت زمان مناسب براي ماندن مواد بر پوست يا سطوح را مدت ذكر شده بر دستورالعمل هر يك از فراورده هاي ضدعفوني اعلام كرد و افزود : بر خلاف تصور برخي از خانمها باقي گذاشتن اين مواد بر سطوح آشپزخانه ، دستشويي يا حمام باعث اثر بيشتر اين مواد نمي شود .

بنابر اين گزارش همايش يكروزه ضدعفوني كننده ها و نحوه نظارت بر توليد و واردات آنها 20 آبان در سالن همايشهاي صدا و سيما برگزار مي شود .
در اين همايش بيش از 600 نفر از داروسازان وداروخانه داران سراسر كشور حضور خواهند داشت .
اين همايش با همكاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و شوراي سياستگذاري صدا و سيما برگزار مي شود .
تصوير با صدا دارد
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن