تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813223314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس ارتباطات: *فضاي مجازي محدوديت‌هاي فضاي واقعي را برنمي‌تابد *فضاي مجازي، خاطرات محصور در صفحات كاغذي را به نمايش عمومي‌ مي‌گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارشناس ارتباطات: *فضاي مجازي محدوديت‌هاي فضاي واقعي را برنمي‌تابد *فضاي مجازي، خاطرات محصور در صفحات كاغذي را به نمايش عمومي‌ مي‌گذارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

به اعتقاد يك كارشناس ارتباطات، فضاي مجازي علاوه بر اينكه مي‌تواند براي كاربران مثل يك دفترچه الكترونيك خاطرات باشد، اين توان را دارد كه خاطرات يا تجربياتي كه پيش از اين در لابه‌لاي صفحات كاغذي محصور مي‌شد را به عرصه نمايش عمومي‌ بگذارد.

سعيده زادقناد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: يكي از مهمترين دغدغه‌هاي زندگي و انسان مدرن درگيري با روزمرگي است كه خود معلول سبك زندگي ماشيني و مدرن است. بدين ترتيب براي رهايي از اين روزمرگي افراد سعي مي‌كنند تا به تكرار هر روزه فعاليت‌هاي همگون شده خود معنا ببخشند. در همين راستا يكي از روش‌هايي كه مي‌تواند اين معنابخشي را تسريع و تسهيل كند، نگارش روزمره خاطرات است. بگونه‌اي كه افراد با تسري دادن اين احساس كه هميشه چيزهاي با ارزش را به نگارش درمي‌آورند، اين بار سعي مي‌كنند تا با نوشتن خاطرات روزمره خود، به نوعي به آنها ارزش بيان شدن و به رشته تحرير درآمدن بدهند.

به گفته‌ي وي، روزمر‌ه‌نويسي در وبلاگ سبب مي‌شود تا كاربران بعضا در معرض نظرات و تجربيات مشترك ديگران قرار بگيرند و با درك احساس اينكه ديگران نيز مثل آنها زندگي مي‌كنند و درگير مسائل مشتركي هستند، به نوعي وفاق روحي و احساسي با ساير كاربران اينترنت برسند كه طبعا اين احساس مشترك مي‌تواند باعث برقراري ارتباط و تداوم آن سبب ساز شكل گيري روابط مختلف شود.

زادقناد يادآور شد: وبلاگ به عنوان يك رسانه شخصي و مرتبط با ايده‌ها، افكار، نگرش‌ها، عملكردها و بالاخره هويت و هدف كاربراني است كه آن را ايجاد كرده‌اند. درج خاطرات و روزمره‌نويسي هم جدا از هويت كاربراني كه وبلاگي را با اين هدف ايجاد مي‌كنند و به تبع آن مخاطبان آنها نيست.

وي افزود: فضاي مجازي محدوديت‌هاي فضاي واقعي را برنمي‌تابد و عرصه بسيار گسترده‌اي را براي هرگونه فعاليتي فراهم ساخته است. بدين ترتيب اضافه شدن هر نوع كاركرد جديد مثل روزمره‌نويسي تغيير چنداني را در فضاي وبلاگ نويسي ايجاد نمي‌كند.

زادقناد در عين حال گفت: نمي‌توان عطش‌هاي اوليه مخاطبان و كاربران را براي جذب شدن در عرصه‌هاي نوظهور انكار كرد، ولي همانطور كه از واژه «عطش» پيداشت پس از مدتي فروكش مي‌كند و راه را براي عرصه‌هاي جديد باز مي‌كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن