تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801301294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمایش جنینی جدیدی برای درمان بیماری ژنتیک کشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دانشمندان انگلیسی آزمایش جنینی جدیدی را کشف کرده.اند که با انجام آن والدینی که دارای بیماریهای ژنتیک هستند می.توانند نسبت به داشتن کودکان سالم امیدوار شوند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، در این شیوه جدید آزمایش به جای انکه فقط به یک جهش خاص از یک ژن از سلول جنین پرداخته شود، تمام “دی ان آ” موجود در یک سلول تحت آزمایش قرار می.گیرد و بدین وسیله روش تشخیص بیماری در جنین بسیار سریعتر از قبل حاصل می.شود.
پزشکان با این روش می.توانند به سایر بیماریهای احتمالی جنین نیز پی.ببرند.

گروه محققان از واحد ژنتیک بیمارستان “گای” لندن که این پژوهش را انجام داده.اند موفق به کشف این روش شده.اند که “پیش کاشت هاپلوتایپینگ ژنتیک” ‪ pgh‬نامیده می.شود.
روش فعلی به پیش کاشت تشخیص بیماریهای ژنتیک ‪ pgd‬معروف است .
این دانشمندان قرار است در کنفرانس بین.المللی باروری پراگ مرکز جمهوری چک پنج زوج را که با این روش در انتظار کودکان سالم خواهند بود، معرفی می.کنند.


اما این نظریه مخالفانی نیز دارد و گروهی این روش آزمایش را غیراخلاقی می شناسند و می.گویند که این آزمایش در بسیاری از موارد می.تواند منجر به مرگ جنین شود.


دانشمندان کاشف این روش آزمایشگاهی می.گویند این شیوه که از آن به روش “اثر انگشت دی ان آ ” نام برده می.شود می.تواند اثر ژنتیک را در مواردی مانند فیبر مثانه تشخیص دهد.
انتظار می.رود ‪ ۱۰۰‬خانواده در انگلیس در سال تحت این آزمایش قرار گیرند.

در روش ‪ pgh‬والدین داوطلب و کودکان آنها مورد آزمایش قرار می.گیرند و شرایط ژنتیکی را برای تشخیص واحد معیوب از یک دی ان آی موجود در کروموزوم تحت تشخیص قرار می.گیرد.

ابتدا یک سلول از جنین گرفته و در ازمایشگاه تحت ازمایش قرار می.گیرد تا نمونه.های بیشتری از این ژن معیوب تولید شود. سپس تقسیم کروموزومی سلول مد نظر قرار می.گیرد تا نشان داده شود که یک جنین دو واحد از این ژن را دارد یا خیر.

این روش برای نخستین بار به منظور تشخیص بیماری پوسیدگی عضلانی بکار رفته است.




پروفسور “پیتر براود” یکی از محققان این پژوهش گفت :صرف نظر از این که نوع بیماری ژنتیک والدین هرچه باشد ، از این پس ما می.توانیم همان کروموزوم معیوب را که در والدین است در جنین نیز شناسائی کرده و تشخیص دهیم که آیا جنین نیز دارای این کروموزوم معلول هست یا خیر.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن