تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باراك اوباما؛ رييس جمهور ايالات متحده


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: باراك اوباما؛ رييس جمهور ايالات متحده
باراك اوباما نامزد دموكرات پيروز انتخابات نيز در نخستين واكنش و پيام خود به آمريكاييان از ايالت شيكاگو پس از كسب پيروزي در انتخابات در اجتماع 125 هزار نفري مردم و علاقه مندانش در "گرنت پارك"شيكاگو، بار ديگر با تاكيد بر ضرورت ولزوم تغيير در ايالات متحده گفت:"راه درازي پيش روي ما است. اما اين مسير قابل طي شدن است....من به شما قول مي دهم كه ما مي توانيم اين مسير را طي كنيم".
عصرايران- در 56 امين انتخابات رياست جمهوري در تاريخ ايالات متحده باراك اوباما نامزد آفريقايي تبار و دموكرات توانست با پيروزي خيره كننده بر جان مك كين نامزد جمهوريخواهان فايق آيد و نام خود را به عنوان 44 امين رييس جمهور ايالات متحده در تاريج ثبت كند.

هر چند كه هنوز نتايج اعلام شده اوليه است اما پيروزي اوباما در بيشتر ايالت هايي كه از آنها با عنوان حساس و سرنوشت ساز نام برده مي شد (8 ايالات حياتي از جمله اوهايو و پنسيلوانيا) اميد جان مك كين را براي پيروزي در انتخابات كم فروغ تر ساخت.

همچنين و بنا به گزارش سي ان ان دموكرات ها توانستند در انتخابات كنگره نيز پيروزي چشمگيري به دست آورند و فاصله كرسي هاي خود با جمهوريخواهان را به طور قابل ملاحظه اي افزايش دهند.

بنا به گزارش سي ان ان تا لحظه شمارش آرا (8 صبح چهارشنبه به وقت تهران) دموكرات ها توانستند با كسب 56 كرسي سنا حدود 60 درصد كرسي هاي آن را تصاحب كنند.اين فاصله تا كنون و در تاريخ سياسي ايالات متحده كمتر اتفاق افتاده است. از سوي ديگر در مجلس نمايندگان نيز تا لحظه شمارش آرا، دموكرات ها توانستند با كسب 222 كرسي پيروزي خود در انتخابات كنگره را نيز به جشن بنشينند.

از مهم ترين ويژگي هاي اين دوره از انتخابات آمريكا حضور بيش از 67 در صد واجدان شرايط راي در پاي صندوق هاي راي است كه يك ركورد محسوب مي شود. خبرگزاري ها از تمامي حوزه هاي راي گيري در بيشتر ايالت هاي امريكا گزارش دادند كه صف هاي طولاني در مقابل حوزه هاي اخذ راي گاه حتي باعث شد تا شهروندان براي راي دادن ساعت ها در صف هاي طويل بايستند.همچنين حضور بي سابقه جوانان و رنگين پوستان در اين دوره از انتخابات چشمگير بود وبيشتر اينان به باراك اوباما راي مي دادند.خبرگزاري سي ان ان در ساعت 22:30 سه شنبه شب به وقت واشنگتن (7 صبح چهارشنبه به وقت تهران) گزارش داد كه تا لحظه شمارش آرا باراك اوباما با كسب 338 راي الكترال توانسته است جان مك كين را قاطعانه شكست دهد. اين رقم آراي الكترال 68 راي بيش از حد نصاب لازم براي راه يابي به كاخ سفيد است.

همچنين جان مك كين رقيب انتخاباتي اوباما پس از مشخص شدن نتايج اوليه آرا و مشخص شدن پيروزي باراك اوباما در پيامي به رقيب خود و مردم آمريكا با تبريك به اوباما براي كسب پيروزي در انتخابات رياست جمهوري ،وعده داد كه از هيچ كمكي براي موفقيت دولت جديد آمريكا در ايجاد رفاه و حل مشكلات اقتصادي مردم ايالات متحده فروگذار نخواهد كرد.مك كين كه يك مجروح جنگي است و در دهه 1960 ميلادي به مدت 5 سال در اسارت نيروهاي ويتنامي بوده است مسن ترين نامزد انتخابات رياست جمهوري با 72 سال بود و اگر به كاخ سفيد راه مي يافت پيرترين رييس جمهور آمريكا در تاريخ ايالات متحده لقب مي گرفت.

باراك اوباما نامزد دموكرات پيروز انتخابات نيز در نخستين واكنش و پيام خود به آمريكاييان از ايالت شيكاگو پس از كسب پيروزي در انتخابات در اجتماع 125 هزار نفري مردم و علاقه مندانش در "گرنت پارك"شيكاگو، بار ديگر با تاكيد بر ضرورت ولزوم تغيير در ايالات متحده گفت:"راه درازي پيش روي ما است. اما اين مسير قابل طي شدن است....من به شما قول مي دهم كه ما مي توانيم اين مسير را طي كنيم".

اوباما همچنين وعده داد كه در مسير اداره آمريكا از كمك و مشاورت جان مك كين و سارا پيلن نيز استفاده خواهد كرد.

44 امين رييس جمهور ايالات متحده پس از مراسم تحليف در 20 ژانويه 2009 در كاخ سفيد مستقر خواهد شد.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن