تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803870989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزييات آيين نامه حمايت از دانشجويان استعداد درخشان وزارت بهداشت منتشرشد


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: جزييات آيين نامه حمايت از دانشجويان استعداد درخشان وزارت بهداشت منتشرشد
گروه آزمون وسنجش : جزييات آيين نامه تسهيلات آموزشي، پژوهشي و رفاهي ويژه استعدادهاي درخشان وزارت بهداشت تشريح شد.
به گزارش خبرنگار آفرينش ، آيين نامه شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت بهداشت به منظور برقراري تسهيلات ويژه آموزشي و پژوهشي براي دانشجويان استعداد درخشان و شكوفايي استعدادهاي بالقوه با محوريت ارزش هاي والاي اسلامي، انساني و ملي تصويب شد.
مشمولين استفاده از آيين نامه تسهيلات استعدادهاي درخشان
بر اساس اين گزارش ، برگزيدگان آزمون سراسري گروه علوم تجربي با كسب نمره 2/5 انحراف معيار بالاتر از ميانگين با معرفي سازمان سنجش ، دارندگان مدال طلا، نقره و برنز كشوري از المپيادهاي دانش آموزي و برگزيدگان حائز رتبه هاي اول تا سوم نهايي جشنواره رازي، جشنواره هاي خوارزمي و جوان خوارزمي در زمينه علوم پزشكي با معرفي دبيرخانه هاي مربوطه از مشمولين اين آيين نامه هستند.
همچنين مالكان ابداع يا اختراع ثبت شده و يا تاييد معاونت تحقيقات و فنآوري وزارتخانه هاي مربوطه، دانشجويان نمونه كشوري گروه پزشكي با معرفي نهادهاي ذيربط و 2/5 درصد پذيرفته شدگان برتر كشوري در هر يك از آزمون هاي متمركز جامع علوم پايه پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي و جامع پيش كارورزي پزشكي، پذيرش دستيار پزشكي و دندانپزشكي حداقل 3 نفر و حداكثر تا سقف چهل نفر در هر آزمون مي توانند از مواد اين آيين نامه استفاده كنند.
لازم به ذكر است، رتبه هاي برتر پذيرفته شدگان در آزمون هاي ورودي دوره هاي تحصيلات تكميلي كارشناسي ارشد و Phb به گونه اي كه در آزمون هاي ورودي كارشناسي ارشد تا 20 نفر پذيرفته شده در هر رشته يك نفر، تا 50 نفر پذيرفته شده در هر رشته 2 نفر و در صورتي كه تعداد پذيرفته شدگان بيش از 50 نفر باشد در مجموع سه نفر و در آزمون هاي ورودي دكتري تخصصي(phb) تا 5 نفر پذيرفته شده در هر رشته يك نفر، تا 10 نفر در هر رشته 2 نفر و در صورتي كه تعداد پذيرفته شدگان بيش از10 نفر باشد در مجموع سه نفر مشمول اين آيين نامه مي شوند.
همچنين، يك درصد دانشجويان برترهر رشته ورودي هر سال تحصيلي دانشگاه و حداقل يك دانشجوي كارداني با معدل18/5 يا بيشتر، يك دانشجوي مقطع كارشناسي با معدل 18 يا بيشتر و براي مقاطع بالاتر معدل 17 يا بيشتر از ديگر مشمولان استفاده از اين آيين نامه هستند.
دانشجويان پژوهشگر برجسته به پيشنهاد شوراي استعدادهاي درخشان دانشگاه و تاييد شوراي پژوهشي و دبيرخانه شورا در مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي وزارت متبوع، همچنين رتبه هاي برتر پذيرفته شده در هر رشته در آزمون نهايي دانشنامه تخصصي به صورتي كه به ازاي هر 20 نفر پذيرفته شده يك نفر، تا 50 نفر پذيرفته شده دو نفر و در صورتي كه تعداد پذيرفته شدگان بيش از 50 نفر باشد در مجموع سه نفر مي توانند از اين آيين نامه استفاده كنند البته تسهيلات مربوط به مشمولين آن پس از تصويب در شوراي مربوطه ابلاغ خواهد شد.
غير مجازين براي استفاده از آيين نامه تسهيلات استعداد درخشان
دانشجويان داراي محكوميت قطعي كميته انضباطي دانشگاه مشمول اين آيين نامه نمي شوند
گفتني است، دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي كه در دو ترم متوالي يا متناوب معدل كمتر از 16 و در كل دوره معدل كمتر از 17 و دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و بالاتر كه در دو ترم متوالي يا متناوب معدل كمتر از 15 و در كل دوره معدل كمتر از 16 كسب كنند و همچنين دانشجوياني كه داراي حكم محكوميت قطعي از كميته انضباطي دانشگاه يا هيات بدوي تخلفات آزمون ها مبني بر تخلف آموزشي يا اخلاقي باشند، مشمول اين آيين نامه و تسهيلات مربوطه نخواهند شد.
به گزارش ايسنا، دانشجويان داراي استعداد درخشان هر مقطع تحصيلي اعم از شاغل به تحصيل و يا فارغ التحصيل مجازند تنها يك نوبت قبل از انجام خدمت سربازي و طرح نيروي انساني در آزمون ورودي مقطع بالاتر شركت كنند.
تخصيص 10 درصد ظرفيت پذيرش مازاد درهر رشته محل به دانشجويان استعداد درخشان
بر اساس اين آيين نامه حداكثر10 درصد از ظرفيت پذيرش مازاد در هر رشته محل به دانشجويان داراي استعداد درخشان مقاطع مختلف تخصيص داده مي شود، البته براي استفاده از اين سهميه شركت در آزمون و كسب حداقل 85 درصد نمره آخرين نفر پذيرفته شده در رشته / محل مربوطه الزامي است.
بر اساس اين گزارش، براي استفاده از سهميه مازاد كسب حداقل امتيازات لازم آموزشي، پژوهشي، فردي و اجتماعي كه با در نظر گرفتن بالاترين امتياز كسب شده تعيين مي شود لازم است، همچنين چگونگي محاسبه امتيازات آن در شيوه نامه نحوه ادامه تحصيل استعدادهاي درخشان ارائه و ابلاغ مي شود، البته دانشجويان مشمول اين ماده مي توانند فقط يك مرتبه براي مقطع تحصيلي بالاتر از مزاياي پيش بيني شده استفاده كنند.
گذراندن طرح نيروي انساني دانشجويان مشمول آيين نامه در مراكز وزارت بهداشت
لازم به ذكر است، دانشجويان مشمول اين آيين نامه به استثناي دانشجويان مقاطع phb و تخصصي مي توانند طرح نيروي انساني خود را در سازمان ها و مراكز آموزشي و پژوهشي و يا مديريتي مرتبط با دانشگاه هاي علوم پزشكي يا وزارت بهداشت بگذرانند مشروط بر اينكه حداقل 50 درصد دوران دانشجويي خود را (شامل زمان فارغ التحصيلي) واجد شرايط مشمول اين آيين نامه بوده و سازمان هاي فوق نياز به خدمات آنان داشته باشند.
تحصيل همزمان استعدادهاي درخشان در رشته هاي كارشناسي يا MPH
دانشجويان داراي استعداد درخشان دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد پيوسته (دكتراي حرفه اي) مجازند در صورت داشتن حداقل معدل 17 در دو نيمسال تحصيلي و تاييد استاد مشاور بطور همزمان در يكي از رشته هاي كارشناسي يا MPH دانشگاه هاي كشور به تحصيل ادامه دهند، البته مقررات تحصيل همزمان در دو رشته تحصيلي طي دستور العمل جداگانه اي ابلاغ مي شود.
به گزارش ايسنا، براي هدايت فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي دانشجويان داراي استعداد درخشان و نظارت بر آنها، دانشگاه يكي از اعضاي هيات علمي داراي مرتبه استادياري به بالا را به عنوان استاد مشاور دانشجو تعيين مي كند.
همچنين دانشجويان مشمول اين آيين نامه مي توانند به پيشنهاد دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ها و تاييد معاونت آموزشي دانشكده دروس عمومي را بطور غيرحضوري بگذراند، البته اين دروس جزو حدنصاب واحدهاي درسي دانشجو در آن نيمسال تحصيلي منظور نمي شود.
دانشجوي داراي استعداد درخشان مي تواند در هر نيمسال تحصيلي به پيشنهاد استاد مشاور و تاييد معاونت آموزشي دانشكده مربوطه حداكثر تا 27 واحد درسي را بگذراند.
بر اساس اين گزارش، دانشگاه مي تواند به منظور آموزش مباحث جديد علمي به دانشجويان داراي استعداد درخشان، كلاس هاي ويژه اي تشكيل دهد.
بر اين اساس، دانشگاه موظف است كلاس هاي ويژه آموزش زبان ، مهارت هاي رايانه اي، مديريت، روش تحقيق و ساير موارد مشابه را براساس نيازسنجي براي دانشجويان داراي استعداد درخشان به صورت رايگان تشكيل دهد، همچنين دانشگاه مي تواند امكانات لازم را براي شركت دانشجويان داراي استعداد درخشان در كنفرانس هاي علمي و كارگاه هاي آموزشي داخل و خارج از كشور فراهم و موظف است نسبت به پرداخت كمك هزينه هاي لازم جهت تحقيق در زمينه موضوع و تهيه پايان نامه هاي تحقيقاتي بر حسب مورد و شرايط هر دانشگاه اقدام كند البته كمك هزينه مذكور از محل اعتبارات پژوهشي دانشگاه قابل پرداخت است.
دانشگاه موظف است اقدامات لازم را در جهت اعطاي وام و كمك هزينه تحصيلي، خوابگاه، بن خريد كتاب و تسهيلات استفاده از كتابخانه ها، آزمايشگاه ها، رايانه و اينترنت و امكانات زيارتي، تفريحي، ورزشي براي دانشجويان داراي استعداد درخشان به عمل آورد و هزينه هاي مالي و اعتباري كليه برنامه هاي ويژه آموزشي و پژوهشي دانشجويان داراي استعداد درخشان از محل اعتبارات برنامه حفظ و پرورش استعدادهاي درخشان و ساير منابع دانشگاه تامين مي شود البته مبناي تخصيص بودجه دانشگاه ها نتايج ارزشيابي به عمل آمده از برنامه ها و عملكرد آنها و متناسب با تعداد دانشجويان داراي استعداد درخشان هر دانشگاه است.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن