تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816493629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز انتخابات رئيس جمهوري آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: روز انتخابات رئيس جمهوري آمريكا
1- همه آمارها از نظرسنجي‌هاي رسمي و غيررسمي از برتري نامزد حزب دمكرات بر نامزد حزب جمهوريخواهان خبر مي‌دهند كه اين تفاوت از شش درصد تا بيشتر از پانزده درصد است. اگر واقعيت نظرسنجي‌ها تا فردا آراء مردم آمريكا را رقم بزند، چهل و چهارمين رئيس جمهور آمريكا خواهد شد. اما در پايان همه نظرسنجي‌ها اين جمله حك شده است تا لحظات آخر بطور يقين آراء مردم آمريكا را نمي‌توان تعيين كرد و نتيجه از درون صندوق‌ها مشخص خواهد شد.

2- برخي از اين نظرسنجي‌ها را تحليلگران رسانه‌اي و سياسي آمريكا دال بر پيروزي گرفته‌اند و نوشته‌اند او - نامزد دمكراتها - با اختلاف راي بسيار برجسته‌اي پيروز خواهد شد. پيروزي كه از زمان تا امروز براي دمكرات‌ها بي‌سابقه خواهد بود.

3- اصلي‌ترين تفاوت در انتخاب يا در نگاه به جايگاه كنگره آمريكا (مركب از مجلس و سنا) ارزيابي مي‌گردد. اگر انتخاب شود، كنگره و رئيس جمهور از اكثريت يك حزب - دمكراتها - اداره و مديريت آمريكا را به عهده خواهند داشت. اغلب نويسندگان اين همگوني و يكپارچگي كنگره و كاخ سفيد را به فال نيك گرفته‌اند و با نظر مثبت ارزيابي كرده‌اند كه در آينده نزديك و به سرعت مشكلات دروني و بخصوص مسايل مالي و اقتصادي را مديريت خواهند كرد و در سياست خارجي نيز تغييرات عمده تحقق خواهد يافت. در داخل موضوع ماليات‌هاي عمومي، هزينه‌هاي بهداشت و درمان‌، همچنين هزينه‌هاي آموزشي و تحصيلي براي خانواده‌هاي آمريكا، عناوين برجسته است و در صدر برنامه‌ريزيهاي فوري رئيس جمهور آينده قرار خواهد گرفت.

در سياست خارجي كه از هم‌اكنون براي مسئوليت وزير خارجه آينده برخي از اسامي از شخصيت‌هاي سياسي نام برده مي‌شود، اصل بر تغيير روش از و يا نظامي‌گري به گفتگو و مصالحه است. در اين سياست چتر گسترده حضور آمريكايي‌ها در صحنه‌هاي جنگ جمع مي‌گردد و بدون ترديد تغيير و تحول در نگاه به اعمال سياست خارجي و كاستن از منحني بحران‌ها مدنظر دمكرات‌ها با هماهنگي كنگره و رئيس جمهور خواهد بود.

4- دمكرات‌ها، قدرت اكثريت را در كنگره در اختيار دارند، پيروزي قاطع موجب خواهد شد كه اعمال قدرت هماهنگ در سيستم مديريتي آمريكا ظهور و بروز پيدا كند. اين قدرت و موقعيت را دمكرات‌ها با شعار پيش كشيده‌اند. اين تغيير در نگاه عمده و شروع دوران جديد، با نگاه به درون و يا درون‌گرايي همراه خواهد شد و همه چيز با حل مشكلات دروني كشور ارزيابي و رقم مي‌خورد. در يك جمله مي‌توان پيش‌بيني كرد كه تا حدودي سياست را با هماهنگي كنگره در پيش خواهد گرفت تا ابتدا در درون كشور فضاي ملتهب جامعه آمريكا را آرام سازد و نشانه‌هاي ترميم مديريت با اولويت حل مشكلات داخل كشور و يا به‌عبارت ديگر چرخش به درون‌گرايي كليد خواهد زد.‌

5‌- شعار هم شعار انتخاباتي است و هم اين كلمه نشان مي‌دهد كه اولا مشكلات دروني در جامعه آمريكا به لحاظ اقتصادي، سياسي و اجتماعي در حد بحران عمومي و سراسري در اين كشور است. ثانيا ادامه سياست‌هاي گذشته ديگر امكان‌پذير نيست.

اما اين از كجا شروع خواهد شد. از سياست‌هاي داخلي يا خارجي؟ اغلب نظر مي‌دهند كه شروع تغيير در برنامه‌هاي داخلي و آنهم با نگاه جديد به سيستم ماليات‌ها، پرداخت‌ها در درون بوركراسي گسترده دولت و در يك كلام، تعديل در برنامه‌ها و چگونگي اجرا آنها خواهد بود. از هم‌اكنون طرح‌هاي تعديل خود را آشكار كرده است و همين طرح‌هاي اجرايي كه با شروع تعديل براي رسيدن به يك سياست همه‌جانبه به ميان آورده، موجب بالا رفتن محبوبيت او و درصد آراء براي دمكرات‌ها شده است. عبور از مسير براي تغيير با مديريت جديد كه كنگره و كاخ سفيد در هماهنگي حزبي آن را دنبال خواهند كرد، هم در درون آمريكا و هم در سياست خارجي، دگرگوني اساسي بوجود خواهد آورد. اين دگرگوني را امروز دمكرات‌ها با جمله، فردا مانند ديروز نخواهد بود، به مردم آمريكا وعده مي‌دهند.




 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن