تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814667762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلودگيهاي زيست محيطي،ميزان بروزبيماري آندومتريوز را افزايش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آلودگيهاي زيست محيطي،ميزان بروزبيماري آندومتريوز را افزايش داده است
عضو كميته علمي كنگره آندومتريوز گفت: "آندمتريوز" بيماري است كه در كل دنيا 10 تا 15 درصد جمعيت را مبتلا مي كند، اما در ايران 30 درصد زنان به اين بيماري مبتلا هستند.


اندومتريوز يك بيماري شايع در زنان است كه در آن، مخاط رحم كه بطور طبيعي بايد در ديواره رحم وجود داشته باشند در خارج از رحم و در داخل لگن،تخمدان، روده، ريه ، كليه و تقريبا در بيشتر نقاط بدن شروع به رشد مي كند.
رشد نابجاي اين نسج ها به گونه اي است كه سيستم ايمني بدن فرد را تقليل مي دهد و علاوه بر درد منجر به ناباروري مي شود.
دكتر "عادل شروين" در آستانه برگزاري كنگره علمي آندومتريوز در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: يكي از عوامل مهم در بروز اين بيماري آلودگي محيط زيست است، به اين صورت كه آلودگي هاي موجود در آب ، زمين و هوا بر روي سيستم بدن و توليد مثل افراد تاثير مي گذارند.
مسول پانل درمان هاي جراحي كنگره گفت: بيشتر افراد مبتلا به اندومتريوز افرادي هستند كه در محيط هاي آلوده از نظر آلاينده هاي محيط زيست زندگي مي كنند و در اثر بيماري، سيستم ايمني بدن آنها تقليل مي يابد.
اين متخصص زنان و زايمان يادآور شد: با افزايش جمعيت و كارخانجات صنعتي، مواد آلاينده بيشتري وارد بدن مي شود و اين آلاينده ها با تاثير بر سيستم كلي بدن باعث بروز اين بيماري مي گردد.
وي افزود: رشد نسج هاي اضافي در محيط خارج رحم، با سرعت بالا رخ مي دهد و به شدت ساير قسمت هاي بدن را درگير مي كند.
شروين با بيان اينكه مهمترين عامل در درمان موفق اندومتريوز، تشخيص زودهنگام اين اختلال است ادامه داد: مراجعه به پزشك وانجام معاينه و ارايه شرح حال بيمار براي پزشك نقش مهمي در تشخيص زودرس اندومتريوز دارد.
وي اضافه كرد : درد و خونريزي مهمترين علت مراجعه بيمار به پزشك است.
مسئول پانل درمان هاي جراحي اندومتريوز گفت : آلودگي هاي محيط زيست شامل مواد پلاستيكي و مواد شيميايي به نوعي در چرخه تغذيه انسان تاثير مي گذارند كه همين عامل برروي دستگاه توليد مثل تاثير مي گذارد.
اين متخصص زنان و زايمان با بيان اينكه هنوز علت اصلي ايجاد آندومترويز مشخص نيست، گفت: بررسي افراد مبتلا به اين بيماري نشان مي دهد، افرادي كه در محيط هاي آلوده زندگي كرده اند، بيشتر به اين بيماري دچار مي شوند.
وي اضافه كرد: به طور مثال در ايران ، بيماراني كه در اصفهان زندگي مي كنند، ميزان بروز بيماري بيشتر است كه اين امر مي تواند ناشي از بالا بودن ميزان آلاينده هاي محيط زيست در اين شهر باشد.
پژوهشكده ابن سينا با هدف بررسي بيشتر اندومتريوز ، اقدام به برگزاري نخستين كنگره كشوري اندومتريوز كرده است.
اين كنگره 22 و 23 آبان ماه در تالار امام خميني دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن