تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812695023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه ای منحصر به فرد شبیه لانه حشرات ( تصویری)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبر آنلاین : پلایا کارات واقع در کاستاریکا بخش بی.نظیری از کره خاکی ما است که 5 درصد از تنوع زیستی کل زمین را در خود جای داده است. این منطقه به حدی زیبا و کم.نظیر است که بسیاری آن را نمونه کوچکی از بهشت بر روی زمین می.دانند. حالا یک نفر پیدا شده که در دل این بهشت زیبا خانه. بی.نظیری ساخته که نه تنها فقط از فناوری.های سبز استفاده می.کند، بلکه 100 درصد هم خودکفا است و خودش می.تواند همه نیازهای خود را تامین نماید. این ویژگی.ها،. علاوه بر زیبایی خانه است البته!



روبلز ارکوئیتکتوس،. سازنده خانه،. این خانه را به قدری از مراکز شهری و تمدن انسانی دور ساخته است که امکان رساندن هیچ نوع امکانات شهری از قبیل کابل برق یا شبکه فاضلاب و همچنین لوله.کشی آب به آن وجود ندارد.



در مورد آب،. خانه راه.حل خودش را دارد و از آب.های جنگل استفاده می.کند. همچنین این آب.ها به واسطه دو توربین هیدروالکتریک کم.فشار،. تبدیل به منبع انرژی این خانه هم می.شوند. این دو توربین می.توانند 800 کیلو وات در ساعت انرژی برای خانه تولید نمایند. علاوه بر این.ها،. سقف خانه با صفحه.های خورشیدی خود می.تواند بیش از 10،800 کیلو وات در ساعت برق تولید کند. صفحه.های خورشیدی دیگری هم روی سقف و اطراف خانه وجود دارند که به طور اختصاصی آب خانه را گرم می.کنند.



یکی دیگر از ویژگی.هایی که این خانه را منحصر به فرد می.سازد این است که تمام موادی که در ساخت این خانه به کار رفته.اند، .از قبل مورد سنجش قرار گرفته.اند تا ببینند که چه قدر در شرایط محیطی سخت دوام می.آورند.



بله شرایط محیطی سخت! چون این منطقه خیلی مرطوب است، .بارندگی خیلی زیادی دارد و همچنین انواع و اقسام کپک.ها،. قارچ.ها و خلاصه انواع گیاهان و جانوران در این منطقه به وفور یافت می.شوند. بنابراین،. خانه از مواد مقاوم و بادوامی برای ماندن در این شرایط و تحمل همه این موارد ساخته شده است.



به علاوه خانه یک متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده تا حتی.الامکان از رطوبت مصون بماند. همچنین تمام خانه به صفحه.های حرارتی مجهز است که اطراف یک چهارچوب ساخته شده از جنس استیل کار گذاشته شده.اند.



در طراحی این خانه از نحوه لانه.سازی حشرات الهام گرفته شده است ه سعی می.کنند لانه.های خود را با کفایت و کارامدی بالا بسازند. بدین ترتیب، خانه به شکلی طراحی شده که تا حدی که ممکن است تهویه آن ساده باشد،. فضاهای داخلی آن خیلی کم در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند و در طولانی.ترین مدت زمان ممکن هم از نور طبیعی روز استفاده نماید. همه این موارد در مجموع به معنای مصرف کم.ترین میزان انرژی ممکن است.



به گفته معماران این خانه بی.نظیر، .این اولین گام موسسه ISEAMI (موسسه تاب.آوری،. بوم.شناسی،. هنر،. ذهن و پژوهش) است. بر اساس گفته.های آن.ها، خود خانه مکان اصلی موسسه خواهد بود. با این حال،. طراحی آن به گونه.ای است که می.تواند در زمان واحد برای فعالیت.های مختلف مانند پژوهش، آرام.سازی، آموزش،. تمرین، یوگا و بازی مورد استفاده قرار بگیرد.



در عین حال هم مدیر موسسه می.تواند از طبقه دوم موسسه به عنوان یک خانه تمام عیار استفاده نماید.



به نظر می.رسد که ساخت این موسسه، .بهانه.ای برای ساخت یک خانه بی.نظیر در یک مکان بی.نظیر شده است. با مواردی که گفته شد و عکس.های موجود، این خانه خیلی جذاب و دوست.داشتنی به نظر می.رسد. این طور نیست؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 972]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن