تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري هفته كتاب عنوان شد؛ نمايشگاه كتاب امسال با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني برگزار مي شود28 آبان روز كتاب ،بسيج ،ايثار و شهادتنام گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: در نشست خبري هفته كتاب عنوان شد؛ نمايشگاه كتاب امسال با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني برگزار مي شود28 آبان روز "كتاب ،بسيج ،ايثار و شهادت"نام گرفت
تهران- حيات

محسن پرويز معاون امور فرهنگي رييس جمهور گفت: هدف و برنامه امسال هفته كتاب ترويج و تقويت فرهنگ كتابخواني و تقدير از تمامي دست اندركاران موضوع كتاب اعم از نويسنده، ناشر، مصحح و خواننده كتاب است.
به گزارش خبرنگار فرهنگي حيات ،نشست خبري شانزدهمين دوره كتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور محسن پرويز معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد قبادي مشاور معاون امور فرهنگي، محمد حسن فكري مشاور معاون امور فرهنگي و صدرالله شجاعي مدير خانه كتاب صبح امروز در ساختمان فجر برگزار شد.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلام در ابتداي اين نشست انعكاس اخبار كتاب و كتابخواني را در رسانه هاي مكتوب و ديداري – شنيدار بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: رسانه هاي عمومي و رسانه ملي اهتمام ويژه اي نسبت به مساله كتاب و برنامه هاي مربوط به اين فرهنگ انجام داده اند كه بسيار قابل تقدير و تشكر است اين برنامه هاي اجرايي افق ديد و شرايط فكري جامعه را نسبت به مساله كتاب و كتابخواني تعالي مي بخشد و موجب رونق اين فرهنگ خواهد شد.
وي افزود: امروزه فرهنگ كتابخواني در كشور با افق مطلوب آن در جهان فاصله بسياري دارد اما اگر به طور منطقي امسال را با سال گذشته مقايسه كنيم حركت رو به رشدي اتفاق افتاده كه اين فاصله را نزديك خواهد ساخت.
پرويز به انعكاس خوب خبرهاي مربوط به كتاب و معرفي نويسندگان از سوي مطبوعات اشاره كرد و گفت: مطبوعات كشور با انعكاس اخبار مربوط به كتاب و تازه هاي نشر و همچنين مصاحبه با نويسندگان و ناشران بسيار خوب عمل مي كنند كه جاي بسي تقدير و تشكر دارد.
وي به جلسات تشكيل شده با حضور نهادهاي مختلف دولتي و خصوصي براي ارتقاي سطح شانزدهمين دوره هفته كتاب اشاره كرد و گفت: از زمان پايان هفته كتاب سال گذشته، جلسات مربوط به برگزاري شانزدهمين دوره هفته كتاب آغاز شد. در اين جلسات تمام نهادهاي دولتي و خصوصي شركت كردند و آخرين نشست نيز با حضور نهادهاي مختلف برگزار و به پايان رسيد كه هدف از اين جلسات پرداختن به نقاط ضعف و قوت روند برگزاري نمايشگاه بوده، تا با پرداختن به نقاط ضعف آنها را تقويت كنيم.
پرويز گفت: بخش هاي دولتي موظف شده اند تا بخشي از بودجه خود را صرف فضايل اخلاقي و برنامه هاي فرهنگي كنند و ترويج كتابخواني را در سرفصل برنامه هاي خود قرار دهند تا فرهنگ كتابخواني را در ميان خانواده هاي كاركنان بخش هاي دولتي ترويج و تقويت كنند.
وي به برنامه ريزي دراز مدت براي برگزاري نمايشگاه كتاب تاكيد كرد و گفت: جلسات امسال حدود يك سال به طول انجاميد كه چنين برنامه اي براي برگزاري اين نمايشگاه ضروري است چرا كه برنامه هاي كوتاه مدت در اين زمينه كارساز نيستند.
در ادامه اين نشست محمد حسن فكري دبير ستاد برگزاري شانزدهمين دوره كتاب به زمان و برنامه هاي هفته كتاب اشاره كرد و گفت: آغاز هفته كتاب امسال 21 آبان ماه سال جاري خواهد بود و روزهاي هفته كتاب نيز با نام هاي مربوط نام گذاري شده است.
وي افزود:"21 آبان ماه به نام روزكتاب، پديد آورندگان و خادمان نشر"، "22 آبان ماه به نام كتاب، كودك كار و صنعت"، "23 آبان ماه به نام كتاب ، كتابخانه، كتابدار و حاميان نسخ خطي"، "24 آبان به نام كتاب، مسجد و نماز"، "25 آبان به نام كتاب، ادبيات ، شعر و داستان"، "26 آبان كتاب، مدرسه، خانواده و دانش آموز"، "27 آبان به نام كتاب، دانشگاه و دانشجو"، "28 آبان به نام كتاب، بسيج، ايثار و شهادت"، "29 آبان به نام كتاب و رسانه" نام گذاري شده كه هر يك از اين روزها برنامه هاي متنوع و بزرگداشت هاي خاص خود را دارد.
در ادامه اين نشست حميد قبادي مشاور معاون امور فرهنگي و صدرالله شجاعي مدير خانه كتاب به ارائه جزييات برنامه شانزدهمين دوره هفته كتاب پرداختند.
پايان پيام
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن