تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815436875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به برنامه‌هاي جنبي نمايشگاههاي بزرگ قرآني و رضوي در گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به برنامه‌هاي جنبي نمايشگاههاي بزرگ قرآني و رضوي در گلستان
داخلي. ديني. قرآن. نمايشگاه. جشنواره. امام رضا.

بخشها و برنامه‌هاي جنبي دهمين نمايشگاه قرآن كريم باعنوان "سيماي انسان در قرآن" و نمايشگاه بزرگ "فرهنگ رضوي" در گرگان تشريح شد.

نمايشگاه قرآني با ‪ ۳۰‬غرفه در راستاي برنامه‌هاي مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درتالار فخرالدين اسعد گرگاني برپا شده و ازبخش‌هاي متنوعي همچون غرفه آثار مكتوب شامل نسخه‌هاي خطي قرآن كريم، خانواده، فروش محصولات و نرم افزارهاي علوم قرآني، اسماء الحسني و موبايل اسلامي تشكيل شده است.

نمايشگاه بزرگ "فرهنگ رضوي" نيز در اين تالار باحدود ‪ ۵۰‬غرفه سراي اهل قلم، مهرورزي اقوام، كتاب و محصولات فرهنگي، هنرهاي تجسمي و خوشنويسي، غرفه عكس رضوي، زيارت مجازي حرم امام رضا(ع) و نشست‌هاي علمي و فرهنگي از يازدهم ماه جاري پذيراي علاقمندان از سراسر استان گلستان است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان روز سه‌شنبه از برپايي نمايشگاه هولوكاست در حاشيه دهمين نمايشگاه سيماي انسان در قرآن در تالار فخرالدين اسعد گرگاني خبر داد.

دكتر "غلامرضا منتظري" با اشاره به اينكه ماجراي هولوكاست ترفندي است كه صهيونيست هابراي مظلوم نمايي خود به كار بردند، افزود: يكي از توصيه‌هاي قرآن، توصيه به دشمن شناسي است و مبناي شكل‌گيري اين نمايشگاه نيز افزايش سطح دانش و بينش قرآني جامعه است.

وي اضافه كرد: نمايشگاه هولوكاست شامل مطالبي از يهود و صهيونيست مي‌باشد كه توسط مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تهيه و منتشر شده است.

اين آثار در سالن شماره يك تالار فخرالدين اسعد گرگاني تا بيستم آبان ماه در حاشيه نمايشگاه قرآن كريم در معرض ديد علاقمندان قرار دارد.

همچنين نمايشگاه نقاشي با موضوع علوم قرآني همزمان با دهمين نمايشگاه قرآن در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار شد.

دكتر منتظري دراين خصوص گفت: اين نمايشگاه شامل مجموعه آثاري است كه با عنوان امثال قرآن كريم توسط شماري از محققين و پژوهشگران تهيه شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان افزود: اين آثار از زمره آثار كم نظير هنري به شمار مي‌آيد كه در كنار هر تصوير، گزارشي اجمالي از محتواي آن و متن عربي ترجمه شده و آموزه‌هاي ديني مشاهده مي‌شود.

وي تصريح كرد: بالغ بر ‪ ۵۰‬اثر هنري از آيات قرآني در اين نمايشگاه عرضه شده است.

نمايشگاه نقاشي علوم قرآني نيز تا بيستم ماه جاري در حاشيه دهمين نمايشگاه قرآن كريم داير مي‌باشد.

مسابقه قرآن كريم نيز همزمان با برپايي نمايشگاه سيماي انسان در قرآن برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان، يك كمك هزينه حج عمره به مبلغ پنج ميليون ريال و دو كمك هزينه مشهد مقدس و قم به مبلغ يك ميليون ريال به برگزيدگان مسابقه اهدا مي‌شود.

فرم شركت در اين مسابقه در محل نمايشگاه فرهنگ رضوي توزيع مي‌گردد.

همچنين ارشاد اسلامي گلستان ار برگزاري مسابقه فرهنگي امام رضا (ع) در حاشيه نمايشگاه فرهنگ رضوي در تالار فخرالدين اسعد گرگاني خبرداد.

مسابقه امام رضا (ع) با هدف آشنايي نوجوانان و جوانان با ابعاد زندگي اين امام معصوم و همزمان با دهه كرامت برگزار مي‌شود.

اهدا يك كمك هزينه سفر حج عمره و دو كمك هزينه سفر به مشهد مقدس و قم از جوايز اين مسابقه به برگزيدگان مي‌باشد.

همچنين غرفه وبلاگ نويسي رضوي با هدف طراحي وبلاگ و وب سايت در نمايشگاه فرهنگ رضوي در تالار فخرالدين اسعد گرگاني آغاز به كار كرده است.

مسوول غرفه وبلاگ نويسي رضوي گفت: مسابقه وبلاگ نويسي پيرامون موضوعات مرتبط بانمايشگاه، زندگي حضرت معصومه(س) و دهه كرامت بوده و تا پايان نمايشگاه رضوي ادامه دارد.

فرهاد خواجه افزود: معرفي وبلاگ و وب سايت‌هاي مرتبط با موضوع نمايشگاه، زيارت مجازي حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) نيز از اهداف شكل گيري اين غرفه مي‌باشد.

وي اضافه‌كرد: شركت در مسابقه وبلاگ نويسي براي عموم آزاد مي‌باشد و در پايان به ده نفر از برگزيدگان مسابقه، هزينه اينترنت پرسرعت رايگان به مدت يك ماه اهدا مي‌شود.

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان نيز غرفه كودك و نوجوان در نمايشگاه فرهنگ رضوي گلستان برپا كرده است.

در اين نمايشگاه فعاليتهاي فرهنگي، هنري و ادبي كانون در قالب برنامه- هايي نظير سنجش معلومات قرآني، قصه‌گويي (قصص قرآني)، نجوم در آينه قرآن و كارگاههاي نقاشي، سفال و ادبي با موضوع فرهنگ رضوي توسط مربيان كانون براي كودكان ونوجوانان به اجرا درمي‌آيد.

ازسوي ديگر تمبراختصاصي جشنواره فرهنگي وهنري امام رضا (ع) در نمايشگاه رضوي گلستان رونمايي و در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

طراحي اين تمبر به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان براي شركت در دومين همايش علمي و پژوهشي مهرورزي و عدالت در كلام و سيره رضوي و بعنوان ماندگاري يادماني از اين همايش است.

اداره كل پست استان همچنين در راستاي ترويج فرهنگ جمع‌آوري تمبر و نيز نمايش تمبرهاي يادگاري با موضوع مذهبي، بويژه نمايش تمبرهاي حضرت رضا(ع) و معرفي هرچه بيشتر تمبر شخصي در اين نمايشگاه‌غرفه برپا كرده است.

مسوول روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان در خصوص تمبر رونمايي شده گفت: تمبر اختصاصي جشنواره پس از پايان نمايشگاه به اين اداره كل انتقال خواهد يافت.

"احمد قليش‌لي" افزود: همچنين يك آلبوم ‪ ۱۶‬عددي از تمبر به هر يك از غرفه‌داران نمايشگاه فرهنگ رضوي اهدا مي‌شود.

وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه كتيبه حديث امام رضا (ع) كه توسط مرتضوي استاد كاشيكاري اجرا شده به نمايش درآمده و در پايان جشنواره در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان نصب خواهد شد.

ساعات بازديد از اين نمايشگاهها و شركت در برنامه‌هاي مختلف آن صبح‌ها از ساعت ‪ ۸/۳۰‬تا ‪ ۱۱/۳۰‬و عصرها از ساعت ‪ ۱۴/۳۰‬تا ‪ ۲۱‬و تا روز بيستم آبان‌ماه اعلام شده است.ك ‪۴‬
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن