تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون عمراني استاندار خوزستان: يك باند جاده كمربندي اهواز تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد بازسازي خط‌آهن خرمشهر- اهواز درهفته‌آينده آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون عمراني استاندار خوزستان: يك باند جاده كمربندي اهواز تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد بازسازي خط‌آهن خرمشهر- اهواز درهفته‌آينده آغاز مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: شهرستان‌ها

معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: به مردم استان قول مي‌دهيم پروژه جاده كمربندي اهواز تا پايان سال جاري به بهره‌برداري برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خوزستان - دكتر سيد عباس طباطبايي توضيح داد: جاده كمربندي كلان شهر اهواز حدود 29 كيلومتر و 500 متر طول دارد. قطعه نخست اين جاده از سه راهي صنايع فولاد آغاز و به جنب رودخانه كارون ختم مي‌شود.

وي افزود: در اين قسمت به جز در يك كيلومتر از جاده، پيشرفت بسيار خوبي را شاهد بوده‌ايم.

طباطبايي اظهار كرد: بخش دوم اين مسير نيز از جنب رودخانه كارون آغاز شده و تا ابتداي جاده انديمشك به اهواز ادامه مي‌يابد. متاسفانه در اين قسمت پروژه با معارضين بسياري روبرو بوديم و هم اينك مشكل معارضين اين بخش حل شده است.

طباطبايي با اشاره به اين كه اين پروژه مشكل تامين اعتبار ندارد، خاطرنشان كرد: ممكن است تخصيص اعتبار كمي دير يا زود شود ولي به مردم اهواز قول مي‌دهيم كه اين جاده تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي افزود: اعتبار مورد نياز پروژه جاده كمربندي اهواز به صورت كامل تامين شده و اخيرا با پي‌گيري‌هاي صورت گرفته 10 ميليارد تومان ديگر نيز به اين پروژه تزريق شده است. اعتبار پروژه جاده كمربندي در سال جاري 20 ميليارد تومان است و وزارت راه وعده داده هيچ كمبود اعتباري در ساخت اين جاده بوجود نيايد.

طباطبايي بيان كرد: اين جاده شامل چند تقاطع بسيار مهم است. در يك باند اين جاده عمليات خاكي و بخش بزرگي از عمليات زير اساس به اتمام رسيده و عمليات پايه يا اساس آغاز شده است.در تقاطع جاده با خط راه آهن نيز تمام تلاش خود را در جهت اتمام كار پروژه تا پايان سال گذاشته‌ايم، اين بخش از پروژه هم اينك فعال است.

معاون عمراني استانداري خوزستان ادامه داد: در تقاطع جاده كمربندي با جاده انديمشك - اهواز نيز فعاليت آغاز شده است. اين قسمت از مسير را تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسانيم و نمي‌گذاريم اين قسمت مانعي براي بهره‌برداري از جاده ايجاد كند. در تقاطع انافچه نيز مشكلي ايجاد نخواهد شد و مانع راه‌اندازي جاده نيست. البته كاري تاكنون انجام نشده و با يك چراغ قرمز مشكل را حل مي‌كنيم.

طباطبايي عنوان كرد: عمده مشكل ما در جاده كمربندي اهواز به پل جاده كمربندي بر روي كارون باز مي‌گشت. اين پل توسط يكي از شركت‌هاي بومي استان در حال احداث است. كار احداث اين پل بسيار خوب پيش رفته و قطعا يك باند از پل تا پايان سال به بهره‌برداري خواهد رسيد. همچنين پل بر روي راه آهن در جاده كمربندي نيز حدود 60 تا 65 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. به صورت كلي در يك باند آزاد راه بيش از 65 درصد پيشرفت دارد.

وي درباره آغاز عمليات اجرايي جاده كمربندي اهواز گفت: به صورت دقيق از زمان آغاز عمليات اجرايي پروژه اطلاع ندارم ولي فكر مي‌كنم آغاز عمليات اجرايي پروژه جاده كمربندي اهواز به حدود 10 يا 12 سال پيش باز مي‌گردد.

طباطبايي تصريح كرد: البته كاري كه در يكي دو سال اخير انجام شد فكر مي‌كنم معادل كار انجام گرفته تا پيش از آن بوده است. از سال گذشته تاكنون بر روي اين پروژه حساسيت ايجاد شده است هر دو هفته يك بار بنده و هر ماه يك بار آقاي استاندار از پروژه جاده كمربندي بازديد مي‌كنند.

وي بيان كرد: طولاني شدن زمان اجراي پروژه جاده كمربندي اهواز را زيبنده مردم خوزستان نمي‌بينم. چند پروژه به طلسم تبديل شده بودند كه تصميم گرفتيم طلسم آنها را بشكنيم. پروژه جاده كمربندي و پروژه استاديوم اهواز از جمله اين پروژه‌ها بوده است.

طباطبايي با اشاره به پروژه‌هاي بخش راه‌آهن خوزستان، خاطرنشان كرد: با پي‌گيري‌هاي انجام شده، بازسازي خط موجود راه آهن خرمشهر - اهواز در هفته آينده آغاز خواهد شد.

وي اظهار كرد: هم اينك سرعت تردد قطارها بر روي خط موجود حدود 45 كيلومتر در ساعت است كه با اجراي عمليات بازسازي، سرعت به حدود 120 كيلومتر در ساعت خواهد رسيد.

طباطبايي ادامه داد: اعتبار بازسازي خط اهواز - خرمشهر به حدود 120 ميليارد تومان خواهد رسيد. اين پروژه دهه فجر و يا حداكثر تا پايان سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي افزود: هم اينك پروژه خط دوم راه آهن خرمشهر - اهواز در حال نقشه برداري شدن است. اميدواريم عمليات اجرايي اين پروژه تا دهه فجر سال جاري آغاز شود. سرعت بر روي اين خط راه آهن بيش از 120 كيلومتر بر ساعت خواهد رسيد كه اميدواريم تا پايان سال 1388 اين خط راه آهن به بهره‌برداري برسد.

طباطبايي بيان كرد: اميدواريم در دهه فجر سال جاري، خط راه آهن كمربندي اهواز به بهره‌برداري برسد. با بهره‌برداري از اين خط آهن، قطارهاي باري كه قصد تردد در مسير بندرامام را دارند ديگر از اهواز عبور نمي‌كنند و بار زيادي از بخش اهواز برداشته خواهد شد. همچنين عمليات بازسازي پايه‌هاي پل راه آهن ريل علي بن مهزيار كارون با اعتباري بيش از سه ميليارد و 500 ميليون تومان در حال اجراست.

وي با بيان اينكه عمليات بازسازي راه آهن اهواز - انديمشك نيز تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: با اجراي اين عمليات مدت سفر در اين مسير حدود 20 دقيقه كاهش يافته و سرعت تردد به 120 كيلومتر خواهد رسيد.

طباطبايي از برنامه ريزي براي توسعه ايستگاه اهواز راه آهن جنوب خبر داد و گفت: حدود 500 ميليون تومان اعتبار در اين پروژه هزينه خواهد شد. همچنين توسعه ايستگاه سكوي دوم و پله برقي و سايه‌بان ايستگاه اهواز راه آهن جنوب را نيز با اعتباري معادل سه ميليارد تومان به زودي آغاز خواهد شد. اميدواريم بهره‌برداري از اين پروژه را حداكثر تا سه ماهه نخست سال آينده شاهد باشيم.

وي ادامه داد:عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن ماهشهر با همكاري شركت‌هاي پتروشيمي، شهرداري ماهشهر و راه آهن جنوب، با اعتبار بيش از پنج ميليارد و 500 ميليون تومان به زودي آغاز خواهد شد. همچنين اميدواريم تا حدود 2 ماه آينده شاهد راه‌اندازي ريل باس در خط اهواز به بندر امام باشيم.

معاون عمراني استانداري خوزستان با تشريح وضعيت پروژه راه آهن خرمشهر به شلمچه، خاطرنشان كرد: اين خط آهن داراي طول 17 كيلومتر و 500 متر است كه در 700 متر آخر اين خط آهن زمين حالت لجن داشته است و انواع مين‌ها از زمان جنگ در اين منطقه باقي مانده بود. به دليل اينكه اين مين‌ها در عمق زمين قرار دارند با دستگاه‌هاي مين ياب معمولي قابل شناسايي نبوده است. به همين دليل مجبور شده‌ايم دستگاه مين يابي را از غرب كشور به منطقه شلمچه منتقل كنيم تا مين‌ يابي در 700 متر آخر راه آهن خرمشهر به شلمچه انجام شود.

وي ادامه داد: در مابقي پروژه از 700 متر پس از مرز شلمچه تا يك و نيم كيلومتر قبل از خرمشهر نيز زيرسازي خط راه آهن به پايان رسيده و روسازي در حال انجام است. هم‌اينك در انتظار ريل گذاري در اين بخش هستيم. در يك و نيم كيلومتر باقي مانده تا خرمشهر نيز بدليل وجود معارض شخصي براي ادامه پروژه مشكل ايجاد شده است. اميدواريم با حل مشكل معارض، اين قسمت از پروژه ظرف مدت كوتاهي به پايان برسد.

طباطبايي خاطرنشان كرد: پيشنهاداتي در زمينه ساخت راه آهن‌هاي اهواز - مسجدسليمان - ايذه، اصفهان - اهواز، بهبهان - شيراز - اهواز، آبادان- ماهشهر - هنديجان- ديلم- بوشهر شده و جلساتي با مسؤولان در اين رابطه گرفته شده است. اميدواريم اگر در اين زمينه به نتيجه‌اي دست يافتيم، اين موضوع را در فهرست پروژه‌هاي دور دوم سفر هيأت دولت قرار گيرد.

وي با اشاره به وضعيت ورود فاضلاب‌ها به رودخانه كارون گفت: آلاينده‌ها از سه منبع شهري،‌كشاورزي و صنعتي به كارون وارد مي‌شود. در اهواز، كار احداث يك تصفيه‌خانه فاضلاب براي جلوگيري از ورود فاضلاب شهر اهواز آغاز شده است. احداث تصفيه‌خانه ديگر نيز در آينده نزديك آغاز خواهد شد. اميدواريم تا پايان سال جاري حجم فاضلاب ورودي به رودخانه كارون در مقطع شهر اهواز در بخش شهر به نصف گذشته برسد.

طباطبايي تصريح كرد: تا تاسيسات بخش فاضلاب اهواز به بهره‌برداري نرسد نمي‌توان از ورود آن به رودخانه جلوگيري كرد زيرا در غير اين صورت ممكن است اثرات نامطلوبي بر بخش‌هاي ديگر مانند خاك بگذارد. صنايع بزرگ استان را كه فاضلاب‌هاي صنعتي خود را به رودخانه كارون سرازير مي‌كنند، وادار به ايجاد تصفيه‌خانه پساب صنعتي كرده‌ايم. به عنوان مثال كار احداث تصفيه خانه پساب شهرك صنعتي اهواز تاكنون حدود 99 درصد با پيشرفت فيزيكي همراه بوده است و اميدواريم اين پروژه ظرف دو ماه آينده به بهره‌برداري برسد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اقدامات در حال انجام در بخش فاضلاب صنعتي اميدواريم ظرف حدود يك سال و 6 ماه آينده شاهد قطع ورود فاضلاب‌هاي صنعتي با حجم زياد به كارون باشيم. در بخش جلوگيري از ورود پس آبهاي كشاورزي و صنايع شيلات نيز كارهاي مهمي در حال انجام است كه اميدواريم نتايج مثبت آن را در آينده شاهد باشيم.

طباطبايي درباره ميزان ورود فاضلاب به كارون گفت: ‌متاسفانه از حجم فاضلاب ورودي به اين رودخانه اطلاع ندارم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن