تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از سرگرداني زائران عتبات عاليات در مرز مهران ـ 13 محمدي: دولت مصمم است زائران سرگردان را ساماندهي كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سرگرداني زائران عتبات عاليات در مرز مهران ـ 13 محمدي: دولت مصمم است زائران سرگردان را ساماندهي كند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام گفت: با بسته شدن تفاهم‌نامه‌ همكاري بين ايران و عراق در خصوص مبادله گردشگر، دولت زائران سرگردان انفرادي را در مرز ساماندهي مي‌كند.


فريدون محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي فارس به مرز مهران گفت: هيئت دولت در دومين سفر خود به استان ايلام مصوبه‌اي داشت، مبني بر اينكه آژانس‌هاي استان ايلام اجازه برقراري تورهاي زيارتي ، سياحتي، ورودي و خروجي به كشور عراق را داشته باشند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام يادآور شد: بر همين اساس اين مصوبه نياز به دستور‌العمل اجرايي داشت كه از سوي دولت ابلاغ شود، اخيراً دولت تصميم گرفته است تمام زائران انفرادي از طريق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سامان‌دهي شوند.
وي در ادامه افزود: تعداد زيادي از ايرانيان از طريق سفارت عراق براي اعزام به عتبات عاليات ويزاي انفرادي گرفته و به عراق اعزام مي‌شوند.
محمدي خاطرنشان كرد: بر اساس اين تفاهم نامه آژانس‌‌هاي بندي «ب» ايلام از طريق مرز مهران روزانه حداقل 200 زائر را مي‌توانند به عراق اعزام كنند. البته اين رقم در صورتي كه كار خوب انجام شود، قابل افزايش است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام اظهار داشت: يك آژانس عراقي و يك آژانس ايراني اين كار را انجام خواهند داد و در استان ايلام، ما آژانس‌ها را تحت نظارت يك شركت درآورده تا بتوانيم اين كار را انجام دهيم.
محمدي اضافه كرد: بحث گردشگران عراقي و ايراني صرفاً زيارتي نيست اين دو كشور جاذبه‌هاي تاريخي دارند كه مردم مي‌توانند در قالب توريست از آنها استفاده كنند البته در كنار آن نيز مي‌توانند كارهاي زيارتي خود را انجام دهند.
به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام، قرار است تورهاي ايلام گردي، ايران گردي نيز براي عراقي و كشورهاي عربي ديگر ايجاد كنيم كه طبيعتاً اين كار نيازمند ارتباط دو طرف است.
محمدي اظهار داشت: نمي‌توان فقط گردشگر به عراق اعزام كرد بلكه بايد اين روابط دو طرفه باشد و بايد ما نيز گردشگراني از كشور عراق داشته باشيم در حال حاضر اين فرصت پيش آمده كه بتوانيم در قالب تور عده‌اي را به عراق برده و همچنين از عراق نيز عده‌اي را در قالب تور به عنوان گردشگر وارد كشور كنيم.
وي تصريح كرد: در حال حاضر عراقي‌ها به صورت انفرادي وارد ايران مي‌شوند، ولي خود كشور عراق فقط زائران ايراني را به صورت كارواني قبول مي‌كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام در خصوص امنيت زائران در كشور عراق گفت: زائران انفرادي سرگردان هستند ، زائراني كه در قالب كاروان حج و زيارت مي‌روند اين مشكلات را ندارند هدف دولت از انعقاد اين قرارداد اين است كه اين سرگرداني زائران انفرادي را به حداقل ممكن برساند.
محمدي با تأكيد بر اين موضوع كه سازمان گردشگري زائران انفرادي را ساماندهي و در قالب كاروان‌ها به كشور عراق اعزام خواهد كرد، گفت: با كشور عراق وارد مذاكره مي‌شويم، يك آژانس عراقي و يك آژانس ايراني براي اين منظور انتخاب مي‌كنيم تا امنيت زائران را در طول سفر تضمين كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام يادآور شد: بر اساس اين تفاهم نامه زائران ديگر در مرز سرگردان نخواهند بود و مشكلات به حداقل مي‌رسد.
وي افزود: هماهنگي‌هايي در اين زمينه با سازمان حج و زيارت شده و آنها نيز در جريان موضوع هستند.فعاليتي كه ما انجام مي‌دهيم هيچ گونه مزاحمت و مغايرتي با فعاليت سازمان حج و زيارت ندارد و در واقع تكميل كننده كار آنهاست.
محمدي خاطرنشان كرد: اگر در آينده در عراق امنيت فراهم شود مطمئن باشيد روزانه 5 الي 6 هزار نفر به كشور عراق خروجي خواهيم داشت و مهمترين محور خروجي براي زائران ايراني نيز مرز مهران است به همين خاطر ما نيز وارد عمل شده‌ايم. البته اين وظيفه‌اي است كه دولت تعيين كرده است تا زائران و گردشگران ايراني در حداقل مشكل باشند.
به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام، تمام زائران انفرادي را به انضمام 200 نفر را در قالب كاروان، ساماندهي و به كشور عراق اعزام خواهيم كرد.
وي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد بايد به جايي برسيم كه صدور ويزاي انفرادي به حداقل برسد يعني بايد زائران در قالب تور و كاروان به كشور عراق اعزام شوند. البته به نظر نمي‌رسد موضوع صدور ويزاي انفرادي تمام شدني باشد به هر صورت ويزاي انفرادي صادر مي‌شود ولي ما به دنبال به حداقل رساندن اين موضوع هستيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان ايلام در پاسخ به اين پرسش كه در صورتي كه گردشگران وارد عراق شوند علاوه بر زيارت، آثار باستاني را هم خواهند ديد آيا اين امر باعث افزايش قيمت نمي‌شود؟ گفت: نمي‌دانيم چقدر هزينه افزايش پيدا مي‌كند. ما به دنبال افزايش قيمت نيستيم. مي‌خواهيم هزينه‌ها را در حداقل نگه داريم. چيزي كه ما دنبال مي‌كنيم اين است كه موضوع سرگرداني زائران در مرز را بر طرف كنيم.
وي اضافه كرد: مي‌خواهيم كيفيت خدمات را افزايش دهيم البته بالا رفتن كيفيت باعث افزايش قيمت هم مي‌شود چه اشكالي دارد افراد هزينه بيشتر دهند اما خدمات بهتري دريافت كنند.
محمدي در پايان خاطر نشان كرد: بيشتر به دنبال ورودي زائر هستيم تا خروجي آن. مي‌خواهيم 200 نفر زائر را به عراق برده و راه نفوذي پيدا كنيم براي ورود گردشگران عراقي به داخل كشور. اين كه همه ما تلاش كنيم پول مملكت را ببريم و در آن سوي مرزها هزينه كنيم درست نيست، درست است بحث معنوي زيارتي زائران ايراني مطرح است ولي در بحث اقتصادي اين كار به ضرر كشور است؛ چون ما ارز را از كشور خارج و در آن طرف هزينه مي‌كنيم.
انتهاي پيام/ر
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن