تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در تازه‌ترين شماره «ماهنامه نقد سينما»مطالب مربوط به جشنواره «فيلم كوتاه ديني رويش» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در تازه‌ترين شماره «ماهنامه نقد سينما»مطالب مربوط به جشنواره «فيلم كوتاه ديني رويش» منتشر شد
گروه ادب: بيست‌و‌هشتمين شماره ماهنامه سينمايي «نقد سينما» دربردانده مطالبي درباره جشنواره «فيلم كوتاه ديني رويش» از سوي حوزه هنري منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) «جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش»، «بايدها و نبايدها»، «پرونده موضوعي سينماي علمي و تخيلي»، «درباره سينماي خيال‌پردازانه»، «پيش‌فرض‌هاي آخر‌الزماني بشر»، «مرور بهترين فيلم‌هاي سينمايي فانتزي»، بخشي از مطالب به كاررفته در اين شماره ماهنامه نقد سينما است.

در بخشي از مطلب «تكيه بر فطرت بشري» چنين مي‌خوانيم: «مفاهيم ديني چيزي جز زندگي انساني و فطري بشري نيست، مفاهيمي كه منجر به تجلي رفتارهاي منطبق با اعتقادات ديني و انساني است، هر فيلمي كه بتواند باورها و ارزش‌هاي عميق انساني و ديني را در جهت زندگي سالم انساني متجلي كند و تقويت‌كننده آرمان‌هاي الهي و هويت انساني باشد، مي‌تواند ديني باشد. سينما هم به‌عنوان يك هنر پيچيده و اثر‌گذار كه مي‌تواند طيف وسيعي از مخاطبان را باپيام‌هاي خود درگير كند، رسانه‌اي بسيار مفيد براي انتقال پيام‌هاي ديني است».

«تكيه بر فطرت بشري در جشنواره فيلم رويش»، «سينماي كودك و نوجوان در بوته نقد»، «نگاهي به فيلم فرزند خاك»، «انسان بدون تخيل انسان ناكامل است»، «پيش‌فرض‌هاي آخرالزماني بشر»، «درباره سينماي خيال‌پردازانه»، «خانواده سينما زير يك سقف است» و «شخصيت‌پردزاي در فيلمنامه» بخش ديگري از مطالب اين ماهنامه است.

در بخش ديگري از اين ماهنامه چنين آمده است: «اغراق در پرداختن به ظواهر ديني، پرداخت به نمادهاي ديني بدون توجه به مفاهيم عمقي آن، القاي مستقيم پيام‌هاي ديني، ضعف ساختاري و فني و تكراري بودن موضوعات از جمله مواردي است كه مي‌تواند اقبال مخاطب توليد فيلمساز را كم كند».

اين ماهنامه در 95 صفحه به صاحب‌امتيازي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و مدير‌مسئولي «حسن بنيانيان» منتشر شد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن