تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817139822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطبى: توره بايد به سياهچال پرسپوليس برود


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: قطبى: توره بايد به سياهچال پرسپوليس برود
افشين قطبى براى آنكه نشان دهد در باشگاه پرسپوليس همه چيز آرام پيش مى رود ديروز و در پايان تمرين در كمال آرامش مقابل خبرنگاران ايستاد ومثل هميشه پاسخگوى آنها شد. شرح كامل حرف هاى قطبى را در ادامه مى خوانيد:
• آقاى قطبى، شرايط تيم شما قبل از مصاف با صباباترى چگونه است؟
- من فكر مى كنم براى اين بازى مشكلى نداشته باشيم. همان طور كه ديديد بازيكنان آماده اند و به صورت منظم تمرين مى كنند همين امر سبب شده به پيروزى مقابل صباباترى اميدوار باشم.
• اولين مسأله حاشيه اى كه اين روزها همه دوست دارند در مورد آن اطلاعات داشته باشند مسأله ديكارمو است. در مورد ديكارمو صحبت مى كنيد؟
- من بارها گفتم كه ديكارمو جوان است و به ايران آمده تا خودش را نشان دهد. او در هر بازى با خود تلاش زيادى به زمين مى برد اما قبول كنيد ديكارمو از آن سوى دنيا به ايران آمده و زمان زيادى صرف مى شود تا حضورش پررنگ شود. اصلاً بياييد از اين زاويه به بازى ديكارمو نگاه كنيد، او در جريان بازى با سپاهان اصفهان ۲ موقعيت گل از دست داد اما در تمام حملات ما خود را صاحب موقعيت مى كرد. به نظرم خوب ظاهر شد. از طرفى در جريان بازى با مقاومت سپاسى مگر چند موقعيت گلزنى نصيب ديكارمو شد؟
• فكر مى كنيد با توجه به اين همه هزينه اى كه امسال پرسپوليس كرده به همان اندازه هم خوب نتيجه گرفته است؟
- اين قضيه به دلايل زيادى مرتبط است. در ليگ برتر ايران هرگاه تيمى قهرمان مى شود نيم فصل اول فصل بعد برايش بازى هاى پيش رو بسيار سخت خواهد بود. ما البته دچار بدشانسى هم شديم و موقعيت هاى صددرصدى مان گل نمى شد اما حريفانمان از يك موقعيت معمولى به ما گل مى زدند. در ضمن ما فصل گذشته يك مهاجم خوب و گلزن به نام محسن خليلى داشتيم كه معمولاً توپى را از دست نمى داد. از سوى ديگر قضاوت بد داوران عليه ما نيز سبب شد مشكلاتمان بيشتر شود و چندين و چند امتياز را به راحتى از دست بدهيم، البته در رسانه ها نيز بعضى ها تا توانسته اند از ما ايراد گرفتند و تمام تيم ما را مورد انتقاد قرار دادند. مشكلات مالى نيز از سوى ديگر به تيم پرسپوليس وارد شد و تمركزمان به هم ريخت.
• هنوز هم به قهرمانى فكر مى كنيد؟
- به نظر من با توجه به شرايط جدول براى قهرمانى در نيم فصل نيز زمان كافى در اختيار داريم. هميشه بعد از هر شكست مشكلاتى برايمان به وجود مى آيد كه عامل اين مشكلات از بيرون تيم وارد بازيكنان مى شود. بايد به پرسپوليس فرصت داد چون مى دانم چه تيمى در اختيار دارم اما متأسفانه افرادى هستند كه بعد از هر شكست با انجام كارهايى عجيب همه چيز را عليه ما تغيير مى دهند.
• آقاى قطبى ادبياتى كه هم اكنون به كار مى بريد با آنچه از شما در فصل گذشته ديده و شنيده بوديم كاملاً متفاوت است. اين قضيه را قبول مى كنيد؟
- به هيچ وجه! باور كنيد من عوض نشده ام اما رفتارهاى عليه من عوض شده است. هدف اول خيلى ها ضربه زدن به قطبى است. آنها فكر مى كنند من نبايد از بازيكنانم دفاع كنم اما من به دليل مسئوليتى كه دارم وظيفه ام دفاع از بازيكنان و اعضاى تيم است. من خودم را سرباز پرسپوليس مى دانم و حالا هم در حال كار هستم. فصل گذشته از فوتبال ايران شناخت نداشتم و همه چيز را با لبخند و خنده تمام مى كردم اما وقتى مى بينم عليه باشگاه موضع گيرى مى شود وظيفه خودم مى دانم از پرسپوليس دفاع كنم. مطمئن باشيد اگر مورينيو و گاس هيدينك به جاى من بودند رفتارى بدتر از من نشان مى دادند! فكر مى كنم برخى از افراد كه خود را دوست باشگاه مى دانند به علت رفتارهايى عجيب عليه باشگاه دشمن پرسپوليس هستند. آنها دوست دارند هر كارى عليه باشگاه انجام دهند و در آخر خودشان را در موفقيت هاى پرسپوليس سهيم بدانند!
• به نظر شما ابراهيم توره مى تواند مقابل صباباترى به ميدان برود؟
- فكر نمى كنم در اين زمينه شانسى داشته باشد زيرا او ۲ ۳، هفته است كه به همراه تيم تمرين نكرده و بايد مدتى را براى آماده سازى مجددش صرف نمايد، البته بايد بگويم با توجه به حساسيت هاى باشگاه او را بخشيديم و به زودى از توره استفاده خواهيم كرد.
• يكى از سوژه هاى بازى پرسپوليس و صباباترى شيث رضايى است. آيا هنوز با وى مشكل داريد؟
- من؟! اصلاً! هيچ مشكلى با شيث ندارم و اين موضوع را خودش نيز مى داند. من فقط حس مى كنم شيث از باقى بازيكنان از انگيزه بيشترى برخوردار است.
• در مصاحبه اى اعلام كرده ايد فيروز كريمى بامزه ترين مربى ايران است. آيا هنوز سر حرفتان هستيد؟
- بله. من ايشان را خيلى دوست دارم و هميشه برايشان آرزوى موفقيت مى كنم. فيروز كريمى به دليل كارنامه خوبى كه دارد جزو افتخارات فوتبال ايران بوده و مى تواند كارهاى بزرگى انجام دهد.
• يعنى هيچ حساسيتى نسبت به ايشان با توجه به اتفاقات فصل گذشته نداريد؟
- به هيچ وجه. ما هر ۲ نفر مربيان حرفه اى هستيم و كارمان را به خوبى بلديم. حساسيتى به حرف هاى ايشان ندارم اتفاقاً از شنيدن حرف هايشان لذت هم مى برم.
• آيا امكان تغيير سيستم بازى شما در روز ديدار با صباباترى وجود دارد؟
- بله ما به راحتى مى توانيم در ۳ سيستم بازى كنيم. ۱-۳-۲-،۴ ۳-۳-۴ و ۲-۴-۴ سيستم هايى هستند كه ما در جريان بازى هاى گذشته تغيير داديم و اگر لازم باشد باز هم اين كار را انجام مى دهيم. البته يك بار هم با سيستم ۱-۴-۱-۴ بازى كرديم كه بازيكنان نشان دادند از هوش بالايى براى عوض كردن شيوه بازى خود بهره مى برند.
• آيا آقاى ويتا فيزيوتراپ دائمى پرسپوليس خواهد شد؟
- آقاى ويتا يك پرفسور هلندى است كه در آلمان زندگى مى كند و براى ديدن من و آشنايى بيشتر با فوتبال ايران به تهران سفر كرده و در اين مدت كه در ايران مى ماند از او درخواست كردم به وضعيت بازيكنان پرسپوليس نظرى داشته باشد. ايشان در جام جهانى ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ با تيم ملى كره در جام جهانى حضور داشت و هم اكنون همكارى نزديكى با بايرن مونيخ دارد. او ميهمان من و دوست صميمى من است كه چند روز بعد به كشورش باز خواهد گشت.
• صباباترى ۲ بازيكن خوب در تيم ملى دارد؛ يكى محمد نورى هافبك اين تيم و دومى غلامرضا رضايى مهاجم سرعتى آنها. با توجه به كندى حركت در خط دفاع پرسپوليس فكر نمى كنيد مقابل صبا به مشكل بر بخوريد؟
- با اينكه مى دانم اين ۲ بازيكن چقدر موثر هستند اما معتقدم دفاع پرسپوليس اصلاً كند نيست.
• پس دليل دريافت گل هاى آسان چيست؟
- نقطه ضعف دفاع ما عدم تمركز است. ما در هر بازى حدود ۷۰ تا ۸۰ دقيقه صاحب توپ هستيم و شايد همين كنترل بيش از اندازه توپ باعث شود مدافعان تمركز خود را از دست بدهند. فراموش نكنيد ما در ۱۳ بازى گذشته از ۳ دروازه بان استفاده كرديم كه همين امر سبب مى شود تمركز مدافعان به هم بريزد و تفكر آنها تغيير كند. مهدى واعظى در فرم خودش نبود عليرضا حقيقى كم تجربه است و ميثاق معمارزاده هم مصدوم شد. بله ما كندى مدافعانمان را نيز پيش بينى كرديم و دوست داريم سازماندهى اين مشكل را رفع كنيم. خط دفاع پرسپوليس نيز مانند تمام تيم هاى باشگاهى و ملى كشورمان در تمام سطوح ايراد دارد و همواره فضاهاى زيادى به حريف مى دهد. ما دوست داريم اين مشكل را به صورت ريشه اى حل كنيم و به همين علت به دنبال زمان كافى براى اين كار هستيم.
• جدايى ماركو از پرسپوليس قطعى شده است؟
- اتفاقا ماركو دوست دارد در پرسپوليس بماند اما من ديگر نمى توانم كمكى به وى كنم. من از يك سو خودم ماركو را به ايران آوردم و بايد از وى دفاع كنم و از سوى ديگر باشگاه قرار دارد كه با توجه به قراردادم با باشگاه بيش از اين نمى توانم از ماركو بخواهم كه در پرسپوليس بماند. او به دليل برآورده نشدن انتظارات مالى اش پرسپوليس را ترك كرد و بازگشت وى با اين شرايط بسيار بعيد به نظر مى رسد.
• شما از جدايى ايشان مطلع بوديد؟
- بله، ماركو به من گفته بود امكان دارد پرسپوليس را ترك كنم. او در شرايطى به پرسپوليس آمده بود كه مى توانست به تيم المپيك كره جنوبى بپيوندد و حتى به دليل پشت پا زدن به كره اى ها مجبور شد با آنها به كنتاكت و درگيرى بپردازد. كاملاً مطلع بودم كه ماركو مى خواهد تيم را ترك كند. حتى ماركو چندين بار به باشگاه نامه نوشته بود و به آنها تذكر داده بود كه با اين شرايط پرسپوليس از پرسپوليس جدا مى شود.
• اگر مى گوييد باشگاه مشكل مالى دارد شايد اين مشكل مالى به شما هم ربط پيدا كند. آيا با اين شرايط شما هم قهر خواهيد كرد؟
- ببينيد من يك ايرانى هستم و با عشق و قلبم براى پرسپوليس خدمت مى كنم اما ماركو به ايران آمده تا در ازاى كارى كه مى كند پول بگيرد. بگذاريد يك نكته اى را بگويم كه شايد كسى نداند؛ من سال گذشته هم هميشه با تاخير پول مى گرفتم اما به كسى حرفى نمى زدم.
• اين تفكر خوب نيست كه ماركو بلافاصله بعد از ورودش به ايران از باشگاه طلب پول كند. شما هم با ما هم عقيده ايد؟
- او اصلاً به دنبال پول اضافه نيست بلكه دوست دارد طبق قرارداد حرفه اى كه امضا كرده پولش را سرموعد بگيرد. در ضمن چه كسى گفته بلافاصله بعد از ورودش به ايران پول مى خواست؟ او قرارداد دارد و بايد دقيقاً در روزى كه در قراردادش درج شده، پول بگيرد. ماركو مشكلات زيادى دارد. مادرش با او تماس مى گيرد و گريه مى كند از طرفى فشارهاى مربوط به بى نظمى در فوتبال ايران اين مربى برزيلى را آزار مى دهد. او ۴ ماه است كه به ايران آمده اما دريافتى خوبى از باشگاه نداشته و به همين دليل هم پرسپوليس را ترك كرده است.
• ماركو هم مثل ابراهيم توره از پرسپوليس قهر كرد اما هيچ وقت فشارى كه روى توره بود را ماركو تحمل نكرد.
- اولاً توره پول گرفته اما ماركو نگرفته و ثانياً توره به من گفت مى روم براى ديدن مادرم و۳ ۴، روزه برمى گردم اما ۲ ، ۳ هفته بازگشتش طول كشيد. او به من نگفت كه براى ازدواج به كشورش باز مى گردد يعنى به من دروغ گفت اما ماركو اصلاً چنين جرياناتى براى ما نساخت.
• گفته بوديد توره در بازگشت بايد به Dog House برود. آيا اين اتفاق رخ خواهد داد؟
- اين حرف يك شوخى است. خارج از ايران و در كشورهاى ديگر وقتى ميان يك زن و شوهر هم اختلاف مى افتد معمولاً به يكديگر مى گويند تو در Dog House من قرار گرفتى. منظور من اصلاً بد نبود بلكه گفتم او فعلاً بايد در سياهچال پرسپوليس باشد تا آماده به ميدان رفتن شود. داريوش خان مصطفوى البته به خوبى در بازگشت به توره انگيزه داده و او به زودى آماده خواهد شد.
• آيا حقيقت دارد كه شما ديكارمو را با سياوش اكبرپور مقايسه كرده ايد؟
- به هيچ وجه. من از دوران كودكى ياد گرفتم كه شفاف، صادقانه و رك صحبت كنم.
• ماجراى اخراج ديكارمو به كجا رسيد؟
- او هيچ جا نمى رود!
• اين درست است كه از قول شما شنيديم اگر يك بازيكن اخراج شود شما نفر دوم خواهيد بود؟
- بله من اين حرف را زدم. هر بازيكنى از پرسپوليس اخراج شود من نفر دوم خواهم بود. نمى دانم چرا اين قدر به ديكارمو حساس هستيد. همين توره كه اين قدر از آن صحبت مى كنيد يادتان رفته چند موقعيت ما را خراب كرد؟!
• زمانى كه براى بهتر شدن ديكارمو در نظر گرفته ايد كى به پايان مى رسد؟
- انشاءالله زودتر از ديرتر! ديكارمو مقابل سپاهان خيلى خوب بازى كرد و در ديدار با مقاومت سپاسى هميشه در موقعيت هاى ما حضور داشت. البته من خودم دوست دارم كه با «فرهاد خيرخواه» كه از سال گذشته مى شناسمش كار كنم اما قدرت، سرعت و قد ديكارمو مرا ترغيب مى كند كه از وى استفاده كنم.
• به عنوان آخرين سؤال، فصل گذشته برايتان نسبت به اين فصل راحت تر نبود؟
- همه فصل هاى فوتبال سخت است و بايد در هر سال جديد سياست هاى جديدى اتخاذ كرد. فصل پيش حبيب كاشانى كه هميشه من از او سپاسگزارم وستايشش مى كنم كارهاى بزرگى برايمان انجام داد و در اين فصل داريوش مصطفوى در جهت بازپرورى پرسپوليس اقدامات مثبتى داشته اما هر كدام يك سياست خاص داشتند. اميدوارم با كسب پيروزى هاى خوب به زودى اين فصل را نيز آسان كنيم.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن