تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار كوتاه
خط توليد ال ۹۰ و ريو زيانده است

خط توليد خودروهاى ال- 90 و ريو بيش از يك ميليون تومان براى گروه خودروسازى سايپا زيان دارد.مهرداد بذرپاش در حاشيه مراسم صادرات ۵۰۰ دستگاه خودروى پرايد ۱۳۲ به كشور مصر، گفت:متأسفانه ال-۹۰ ضعف قرارداد دارد چرا كه قيمت گذارى اقلام توليد داخل و SKD به طرف فرانسوى واگذار شده است. اما در قيمت گذارى نهايى خودرو، براى آن كه هزينه ها تأمين شود، بايد ۴ تا ۵ درصد روى قيمت كشيده شود كه از اين طرف نيز وزارت صنايع و معادن فيلتر گذاشته است. در اين راستا، فقط خودروساز تحت فشار قرار گرفته است. با اين شرايط عقلانى نيست خودرويى توليد شود كه روى زيان حركت كند. لذا تعطيلى خط توليد ال-۹۰ به نفع ما و مردم است.وى با بيان اين كه خط توليد ال-۹۰ و ريو بيش از يك ميليون تومان زيان ديده است، خاطرنشان كرد: براى حل اين مشكل بايد با همكارى وزارت صنايع راهكارى اتخاذ شود. بذرپاش يادآور شد: ساير خودروسازان چون رنو، تويوتا، نيسان و سيتروئن سياست تثبيت قيمت خودرو را داشتند، اما به دليل افزايش هزينه ها، قيمت خودروهاى خود را تا ۵ درصد افزايش دادند، اين در حالى است كه فروش آنها بسيار كمتر شده است.وى در ادامه درباره صادرات خودرو به مصر، تصريح كرد: پس از ماه ها مذاكره قرار شد طى سه سال ۱۲ هزار خودرو و طى ۵ سال ۲۷ هزار خودرو از محصولات سايپا به كشور مصر صادر شود. در فاز بعدى نيز عمليات اجرايى ساخت كارخانه سايپا با ۸۰ درصد سرمايه گذارى طرف مصرى و ۲۰ درصد سهم سايپا شروع مى شود.بذرپاش توضيح داد: علت كاهش سهم سايپا در ايجاد كارخانه، ضمانت اجرايى پروژه و نقدينگى كمتر است. مديرعامل گروه خودروسازى سايپا گفت: تا سال ۱۳۹۰ ميزان صادرات گروه خودروسازى سايپا با توليد يك ميليون دستگاه به ۲۰ درصد مى رسد. براين اساس حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو صادر خواهد شد.وى ادامه داد: موضوع ديگرى كه گروه خودروسازى سايپا دنبال مى كند، ايجاد كارخانه در كشورهايى است كه بتوان زمينه صادرات خودرو به آفريقا و آسياى ميانه را فراهم نمايد. بذرپاش با بيان اين كه از اين پس پرايد ،۱۳۲ پرايد ،۱۱۱ تندر ۹۰ و خودروى ملى به خودروهاى صادراتى افزوده مى شوند، عنوان كرد: پرايد ۱۱۱ تا پايان سال به بهره بردارى مى رسد. همچنين بزودى خودرو ملى سايپا رونمايى خواهد شد. وى تأكيد كرد: بازار صادراتى سايپا با افزايش نوع محصولات، از ۱۵ كشور به ۳۰ كشور خواهد رسيد.

نفت به افزايش قيمت لبخند زد

بازار جهانى نفت اولين روز كارى خود را در ماه نوامبر با افزايش قيمت آغاز كرد.
به گزارش مهر، درحالى كه در آخرين روز معاملات هفته گذشته ميلادى قيمت هر بشكه نفت خام سبك و شيرين امريكا به ۶۷ دلار و ۸۱ سنت رسيده بود، ديروز و با آغاز اولين هفته كارى در ماه نوامبر به رقم ۶۸ دلار و ۳۴ سنت رسيد.بلومبرگ گزارش داد قيمت هر بشكه نفت برنت درياى شمال نيز با ۴۰ سنت كاهش به ۶۴ دلار و ۳۴ سنت رسيد. اين در حالى است كه نفت برنت درياى شمال در آخرين روز معاملات هفته گذشته ميلادى ۶۴ دلار و ۴۰ سنت معامله شده بود.گفته مى شود كاهش نگرانى ها در خصوص وضعيت اقتصاد جهان، قيمت نفت در بازارهاى جهانى را با افزايش مواجه كرده است.

قيمت CNG در جايگاه هاى سوخت ۴۰ تومان شد

رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: قيمت CNG در جايگاه هاى سوخت به ۴۰ تومان افزايش مى يابد.به گزارش ايسنا، سردار محمد رويانيان در مراسم افتتاح ستاد ساماندهى مسافربرهاى شخصى گفت: پيش از اين قيمت CNG هشت تومان و كارمزد جايگاه داران ۱۲ تومان بود كه در مجموع CNG در جايگاه هاى سوخت ۲۰ تومان عرضه مى شد.وى افزود: براساس مصوبه اخير، سقف كارمزد جايگاه داران در راستاى توسعه CNG به ۳۲ تومان افزايش يافت و بدين ترتيب قيمت CNG به ۴۰ تومان افزايش يافته است.وى گفت: نرخ جديد به وزارت نفت ابلاغ شده و اميدواريم تا اوايل آذرماه اجرايى شود.

كاربرد جايزه ملى كيفيت ايران در كشورهاى اسلامى

جايزه ملى كيفيت ايران از آنجا كه مورد تأييد سازمان هاى مختلف قرار گرفته، قرار است توسط كشورهاى اسلامى و برخى از كشورهاى اروپايى به اجرا دربيايد.نظام الدين برزگرى رئيس مؤسسه استاندارد با بيان اين كه ۱۸ آبان روز ملى كيفيت است، گفت: از آنجا كه برخى از بنگاه ها در زمينه كيفيت مشكلاتى را داشتند، مؤسسه استاندارد بر آن شد تا با توجه به شرايط كشورمان، جايزه ملى كيفيت ايران را طراحى كند. لذا رويكرد ما در اين مدل رضايت مشتريان و محصول است.وى خاطرنشان كرد:۷۰ شركت در ۱۰ گروه محصولى در روز ملى كيفيت رقابت خواهند كرد. داشتن جايزه ملى كيفيت براى واحدهاى توليدى سودآورى و پايدارى حضور، دارد.

كاهش ۴۰درصدى توليد انار

سخنگوى وزارت جهاد كشاورزى گفت: باتوجه به كف بر شدن باغ هاى انار در شمال به دليل سرماى شديد زمستان حداقل تا سه سال آينده، مشكل تأمين انار خواهيم داشت. محمدحسين انصارى فرد، با اشاره به اينكه امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد كاهش توليد انار نسبت به سال قبل داريم، به ايسنا خاطرنشان كرد: اين كاهش توليد بيشتر به صادرات اين محصول كشورمان لطمه زده و بازار داخلى آسيب چندانى نديده است. او ادامه داد: امسال اگر انار وارد بازار مى شود متعلق به جنوب كشور است و البته مقدارى نيز از افغانستان واردات داريم كه اين واردات نيز به دليل گران بودن محصول در بازار داخل و ارزان بودن آن در غرب افغانستان است و اين واردات بيشتر به حالت غيررسمى انجام مى شود.

نهايى شدن اساسنامه مجمع كشورهاى صادركننده گاز

نماينده ايران در هيأت كارشناسان عالى رتبه مجمع كشورهاى صادركننده گاز گفت: اساسنامه مجمع كشورهاى صادركننده گاز در نشست وزارتى اين مجمع در مسكو نهايى خواهد شد. «سيدمحمدعلى خطيبى طباطبايى» در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه قرار بود نشست وزارتى مجمع كشورهاى صادركننده گاز در ماه نوامبر درمسكو برگزار شود ، افزود: وزراى اين مجمع در مورد تاريخ هاى اعلام شده از سوى مسكو (ميزبان نشست) براى برگزارى نشست مجمع وزارتى در ماه نوامبر ۲۰۰۸ به دليل مشغله كارى به توافق نرسيدند لذا تاريخ دقيق برگزارى اين نشست مشخص نيست.

نگرانى در تأمين سيب زمينى و پياز زمستان وجود ندارد

مديركل دفتر سبزى و صيفى وزارت جهاد كشاورزى از رفع نگرانى كشاورزان از بابت فروش مازاد توليد سيب زمينى خبر داد و گفت: در فصل پائيز و زمستان با ورود توليدات استان هاى جنوبى به كل كشور، مشكلى به لحاظ تأمين محصولات سبزى و صيفى بخصوص سيب زمينى و پياز وجود ندارد.
محمد مهدى بحرينى به مهر خاطر نشان كرد: درشرايط كنونى توزيع و قيمت سيب زمينى در بازار مصرف به حالت عادى بازگشته و با اتخاذ سياست افزايش نرخ خريد تضمينى اين محصول از ۱۰۸ تومان به ۱۳۵ تومان، نگرانى كشاورزان از بابت فروش مازاد توليد مرتفع شده است.
وى بيان كرد: فروش مازاد توليد سيب زمينى بر اساس نرخ جديد از سوى كشاورزان به تعاونى روستايى سبب شد تا در كوتاه ترين زمان ممكن تعادل قيمت در بازار مصرف برقرار شود، ضمن اينكه با ورود توليدات استان هاى جنوبى در فصل سرما براى تأمين محصولات سبزى و صيفى در كشور مشكلى وجود نخواهد داشت.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن