تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819763283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولین روبات انسان نمای فضانورد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اولین روبات انسان نمای فضانورد ناسا که قرار است از ماه پاییز به ایستگاه فضایی بین المللی برود عضو توییتر شد تا خاطرات ماموریت خود را از فضا در این میکروبلاگ اجتماعی بنویسد.





این روبات انسان نما که محصول مشترک آژانس فضایی آمریکا و شرکت جنرال موتور است ماموریت دارد که به همکاران خود در ایستگاه فضایی بین المللی کمک کند.

این روبات انسان نما دارای دست، پا و نیم تنه است. سر این روبات کاملا از دوربین تشکیل شده است و مغز آن در داخل شکمش قرار دارد.

این روبات که R2 نام دارد می تواند با دست خود بنویسد، اشیاء را بگیرد و حتی یک تلفن همراه هوشمند را مدیریت کند.
R2 که قرار است از پاییز مهمان ایستگاه فضایی بین المللی شود عضو شبکه اجتماعی توییتر شده است تا خاطرات ماموریت خود را از ایستگاه در روی این میکروبلاگ بنویسد.

این روبات در اولین پست خود در روی توییتر نوشت: "سلام، اسم من Robonaut 2 یا به طور مختصر R2 است."
این دفتر خاطرات فضایی بیش از دو هزار و 800 طرفدار دارد.

ایده اولیه R2 از 10 سال قبل و با فکر استفاده از روباتهای انسان نما برای انجام کارهای با دقت بالا در صنایع میکروالکترونیک ارائه شد.





این روبات به عنوان بخشی از یک آزمایش برای مطالعه تعامل میان انسان و روبات به فضا می رود. تنها پس از ارائه نتایج این ماموریت، مقامات ناسا در خصوص اینکه از روباتها در برنامه های فضایی استفاده کنند یا خیر تصمیم گیری خواهند کرد. در یک دهه اخیر، ناسا گامها بزرگی در این جهت برداشته است.

براساس گزارش تلگراف، مهندسان ناسا در این خصوص توضیح دادند: "R2 توانایی ما را در ساخت و کشف وسعت خواهد بخشید. این نمونه های آزمایشی روباتهای انسان نما می توانند در فعالیتهایی چون پیاده رویهای فضایی، کارهای خارج از ایستگاه فضایی و در ماموریتهای شاتل مفید باشند و بروز حوادث و هزینه ها را کاهش دهند."







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن