تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817841623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کلاهبردار نامرئی را شناسايی کنيد(+عکس )


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

با آغاز تحقيقات و در زمان جمع.بندی اطلاعات موجود درباره نحوه و شگرد کلاهبرداری.های انجام شده، ديگر پرونده.های مشابه مطروحه در ديگر مراکز قضايی نيز جمع.بندی و در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت...



كلاهبرداری را كه با ارسال پیامك و انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه.های کثیرالانتشار از مردم با ادعای اعطای وام، كلاهبرداری می كرد، را شناسایی كنید.

چندی پیش با ارجاع پرونده.ای از دادسرای شمیرانات برای تحقیقات بیشتر به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، شناسایی اعضای یک گروه کلاهبردار دردستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات و در زمان جمع.بندی اطلاعات موجود درباره نحوه و شگرد کلاهبرداری.های انجام شده، دیگر پرونده.های مشابه مطروحه در دیگر مراکز قضایی نیز جمع.بندی و در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و حضور آنها در اداره چهاردهم، آنها در اظهارات خود درباره انجام کلاهبرداری به شیوه و شگردهای مختلفی اشاره می کردند که با جمع.بندی تمامی اظهارات آنها ، دو شیوه متفاوت کلاهبرداری استفاده شده از سوی متهم یا متهمان احتمالی مورد شناسایی قرار گرفت.

ماموران در بررسی.ها دریافتند كه كلاهبرداران در شیوه نخست با انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه.های کثیرالانتشار تحت عنوان «شرکت آینده سازان» اقدام به دادن آگهی اعطای وام با شرایط آسان کرده.اند.

براساس این آگهی، متقاضیان دریافت وام می.توانند با پرداخت مبلغی بین 600 الی 800 هزار تومان به حساب شرکت «آینده سازان» و با در دست داشتن اصل رسید پرداختی بانکی به آدرس شرکت واقع در میدان تجریش – خیابان شریعتی مراجعه و نسبت به دریافت وام، بدون نیاز به ضامن، اقدام كنند.







در این آگهی اعطای وام، چندین شماره تلفن همراه اعتباری ( 0919 ) نیز برای تماس با شرکت اعلام شده بود که متقاضیان دریافت وام جهت گرفتن اطلاعات بیشتر با آنها تماس می گرفتند.

ماموران در بررسی.های دریافتند كه مشخصات ارائه شده درباره شرکت آینده سازان وجود خارجی نداشته و آدرس ارائه شده نیز کاملا جعلی است و شخص پاسخگو به تلفن.ها نیز احدی از کلاهبرداران است.

كارآگاهان آگاهی دربررسی.ها دریافتند كه این گروه كلاهبردار، با ارسال پیامک برای تلفن همراه مشترکین، سوژه.های خود را شناسایی می.كردند. بطوری كه متقاضیان دریافت وام با مشاهده این پیامک و با تصور اینکه این پیامک از طریق امور مشترکین ارسال شده و قابل اعتماد است. با شماره.های ارائه شده تماس حاصل کرده و پس از دریافت شماره حساب از پاسخگوی تلفن سریعا نسبت به واریز مبلغ به حساب اقدام، پس از آن و با مراجعه به آدرس واهی شرکت متوجه کلاهبرداری و کذب بودن پیامک ارسالی می.شدند .

تلاش کارآگاهان برای شناسایی كلاهبردار یا كلاهبرداران احتمالی این پرونده ادامه داشت تا اینكه ماموران با شناسایی حساب.های بانکی متعلق به شرکت آینده سازان، ضمن اخذ دستور قضایی درباره مسدود كردن این حساب.ها تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری صاحبان حساب آغاز کردند اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که تمامی حساب.های بانکی افتتاح شده که مالباختگان نسبت به واریز پول به آنها اقدام کرده.اند تماما با اسناد و مدارک شناسایی و هویتی جعلی افتتاح حساب شده.اند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهمان این پرونده با استفاده از اسناد و مدارک هویتی مجعول اقدام به افتتاح حساب در شعبات بانکی دولتی و خصوصی در سطح شهر تهران کرده و وجوه واریزی از سوی مالباختگان را نیز بلافاصله پس از واریز توسط متهمان برداشت شده است.

تحقیقات درباره این پرونده در شرایطی ادامه داشت که با شناسایی تعداد بیشتری از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، مشخص شد که کلاهبرداران اقدام به افتتاح بیش از 50 حساب بانکی با استفاده از مدارک هویتی جعلی کرده.اند ضمن آنکه در تحقیقات انجام شده از دفتر خدماتی تلفن همراه ارسال کننده پیامک.ها نیز مشخص شد که این کلاهبرداران ضمن تماس تلفنی با مسئول ارسال پیامک.های تبلیغاتی و اخذ شماره حساب بانکی شرکت ارائه کننده خدمات تلفن همراه متعلق به این شعبه خدماتی، اقدام به واریز مبلغ مورد درخواست این دفتر خدماتی کرده و پس از آن، از طریق تلفنی و بدون حضور در دفتر خدمات تلفن همراه اقدام به ارائه متن پیامک مورد نظر خود کرده.اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این خبر گفت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق شدند تا تصویر استفاده شده از سوی یکی از متهمان را در زمان ارائه مدارک جعلی جهت افتتاح حساب بدست آوردند که با انجام هماهنگی.های لازم و اخذ دستور قضایی، دستور انتشار بدون پوشش چهره این متهم از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران ( شمیرانات ) صادر شده است.

محمدیان با اعلام این موضوع که صرف ارسال پیامک و انتشار آگهی بازرگانی در سطح روزنامه.های کثیرالانتشار نمی.تواند علتی برای اطمینان شهروندان به محتوای آین پیامک ها و آگهی های بازرگانی باشد و شهروندان قبل از هرگونه اقدام درباره انجام فعالیت بویژه در زمینه.های اقتصادی و مالی باید از صحت این قبیل آگهی.ها و .... اطمینان کامل پیدا كنند، عنوان داشت: از کلیه شهروندانی که نسبت به شناسایی صاحب تصویر متعلق به احدی از متهمان اقدام کرده.اند درخواست می.شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055614 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ضمن آنکه از دیگر مالباختگان احتمالی نیز که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته.اند دعوت می.شود تا جهت طرح شکایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه 2 بازپرسی دادسرای شمیرانات مراجعه كنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 390]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن