تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814740434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل سايپا:تندر گران نشود خط توليد را تعطيل مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: مدير عامل سايپا:تندر گران نشود خط توليد را تعطيل مي كنيم
گروه اقتصادي- غلامي: چنانچه وزارت صنايع با افزايش قيمت تندر 90 موافق نباشد، خط توليد اين خودرو را تعطيل مي كنيم.
به گزارش خبرنگار ما، اين خبر را روز گذشته مدير عامل سايپا در مراسم آغاز صادرات سايپا 132 به مصر و در حالي كه حداقل يك ساعت و نيم خبرنگاران را در هواي سرد و باراني جاده مخصوص كرج و در محوطه شركت پارس خودرو معطل گذاشته بود، اعلام كرد.
مهرداد بذرپاش تصريح كرد: در حال حاضر تندر 90 زيان ده است و از آنجايي كه بخاطر ضعف قرارداد، طرف فرانسوي به صورت يك طرفه بين 20 تا 25 درصد قيمت قطعات را افزايش داده، ما دو راه بيشتر نداريم يا افزايش قيمت داشته باشيم و يا اينكه خط توليد را تعطيل كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه هنوز افزايش قيمت قطعات از سوي طرف فرانسوي را نپذيرفته ايم، اضافه كرد: به وزارت صنايع اعلام كرده ايم كه ما بيش از چهار تا پنج درصد از توليد خودروها سود نمي بريم، پس اگر خواهان ادامه فعاليت خط توليد تندر 90 هستند، بايد با افزايش قيمت موافقت كنند.
خبرنگاري از بذرپاش درخصوص تأثيرات بحران جهاني اقتصاد بر صنعت خودروسازي كشور سؤال كرد كه او پاسخ داد: كميته اي به منظور بررسي اين مسأله تعيين كرده ايم، اما واقعيت اين است كه بحران خودروسازان جهان بويژه خودروسازان فرانسوي ما را نگران كرده، مثلاً پژو و سيتروئن به تعطيلي رسيده اند و با اينكه تاكنون تأثير منفي اين بحران به ما منتقل نشده، اما احتمال دارد ارسال پكهاي CKD دچار به هم ريختگي شود.
وي با بيان اينكه هنوز توقفي در كار ارسال پكهاي زانتيا، تندر90 و مگان ايجاد نشده، گفت: حتي شرايط ارسال بهتر هم شده است كه به نظر مي رسد دليل اين امر ايجاد بحران در فروش اين شركتهاست، بنابراين آنها قصد كرده اند كه مشكلات ايجاد شده در بازار اروپا را از طريق فروش بيشتر به بازار آسيا برطرف سازند.
بذرپاش همچنين در مورد آغاز صادرات سايپا 132 به مصر خاطر نشان ساخت: قصد داريم ظرف يك ماه آينده 500 دستگاه صادر كنيم كه اين تعداد براساس پيش بيني ها ظرف دو سال آينده به 12 هزار دستگاه مي رسد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن