تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816714680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير سابق امور اقتصادي و دارايي پيشنهاد كرد: انتشار اوراق قرضه بين المللي براي جذب سرمايه هاي سرگردان جهان


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير سابق امور اقتصادي و دارايي پيشنهاد كرد: انتشار اوراق قرضه بين المللي براي جذب سرمايه هاي سرگردان جهان
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام پيشنهاد كرد ايران براي جذب سرمايه هاي سرگردان حاصل از بحران اقتصادي جهان اقدام به انتشار اوراق قرضه بين المللي كند.
به گزارش فارس داوود دانش جعفري در حاشيه همايش بحران مالي جهاني، فرصت ها و تهديدها در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بازار سرمايه ايران با بازار سرمايه ديگر كشورها ارتباط خاصي ندارد و بر اين اساس اين حوزه از اقتصاد ما تاثير خاصي از بحران جهاني اقتصاد نخواهد پذيرفت.
وي در عين حال افزود: تاثيرپذيري اصلي را در حوزه واقعي اقتصاد و كالا شاهد هستيم، چرا كه طي ماه هاي اخير قيمت بسياري از محصولات مانند فلزات ساختماني، آهن، آلومينيوم و ديگر محصولات كاهش يافته است.
دانش جعفري گفت: طبيعتا آن دسته از بنگاه هايي كه در بازار سرمايه با اين محصولات مرتبط هستند، دچار افت ارزش سهام شده اند، بنابراين بحران جهاني به طور غير مستقيم بر بورس ما تاثير مي گذارد.
وي درباره فرصت هايي كه در اين باره براي اقتصاد ما فراهم شده است، گفت: به نظر مي رسد در سه حوزه مشخص فرصت هاي خوبي براي ما به صورت بالقوه بوجود آمده كه بايد با اتخاذ سياست هاي درست اين فرصت ها را به صورت بالفعل درآوريم و يكي از اين حوزه ها، بخش تراز بازرگاني است.
دانش جعفري توضيح داد: با توجه به ارزان شدن نسبي هزينه واردات، مي توانيم با حفظ ارزش و حجم صادراتمان، تراز بازرگاني خود را بدون اتكا به نفت مثبت كنيم.
رييس كميسيون نظارت دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: واردات خدمات ما هميشه از ميزان صادرات آن بيشتر بوده و در واقع در اين بخش تراز بازرگاني كشور منفي است ولي در شرايط فعلي كه خدمات در دنيا با كاهش ارزش مواجه شده، مي توانيم با حفظ و حتي افزايش صادرات خدمات تراز منفي خود را مثبت كنيم.
دانش جعفري گفت: بايد در اين شرايط به شدت در جذب و واردات سرمايه هاي سرگرداني كه به دنبال محل امني براي سرمايه گذاري هستند، تلاش كنيم، اگرچه به علت مشكلاتي كه از ناحيه بانك هاي خارجي بوجود آمده، جذب سرمايه از طريق اعتبارات بانكي به شدت محدود شده است، روش هاي ديگري براي جذب اين سرمايه ها وجود دارد.
وي توضيح داد: انتشار اوراق قرضه ارزي كه در زمان دكتر نوربخش هم انجام شد و در دنيا مورد استقبال قرار گرفت از روش هايي است كه به علت سودبالا معمولا با استقبال خوب بين المللي مواجه مي شود.
دانش جعفري تصريح كرد: البته مساله مهم در اين باره، ايجاد و ارائه تضمين هايي است كه اين اوراق را تضمين كند و اين تضمين ها معمولا از سوي بانك هاي خارجي ارائه مي شود اما از آن جاي كه خود اين بانك ها در حال حاضر به شدت آسيب ديده اند، مي توانيم با ايجاد صندوق هايي كه اين اوراق را تضمين كنند، اعتماد سرمايه گذاران خارجي را جلب و بازپرداخت اوراق مشاركت ارزي را با فروش نفت تضمين كنيم.
وي در خصوص مديريت ارزش دلار در كشور نيز اظهار داشت: بانك مركزي ايران هم مانند ساير بانك هاي مركزي، سياست خود را به ثابت نگهداشتن ارزش دلار نسبت به ساير ارز ها معطوف كرده است،بنابراين رويكرد فعلي بانك مركزي به معناي حمايت از يك ارز خاص نيست.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در حال حاضر تقاضا براي دلار به دلايل متعددي به طور روز افزون افزايش يافته و يكي از اين دلائل چشم انداز مثبتي است كه در مورد مهاجران در دنيا بوجود آمده و اين خوش بيني به صورت خودكار تقاضا را براي دلار افزايش مي دهد و دليل دوم اين است كه در شرايط فعلي فرصت هاي خوب و ارزان قيمتي براي سرمايه گذاري در آمريكا به وجود آمده كه سرمايه گذاران را به حضور در اين كشور ترغيب مي كند كه طبيعتا نيازمند دلار است.
وي دليل سوم را حركت سرمايه ها از ساير بازارها به بازار پولي آمريكا ذكر و تاكيد كرد: اين روند تقاضا براي دلار را افزايش خواهد داد و مجموع اين عوامل به گران تر شدن دلار كمك مي كند.بر اين اساس نرخ قيمت دلار ربطي به سياست هاي بانك مركزي ما ندارد.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن