تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816486373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موثرترين بازيكن ليگ 36 سال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موثرترين بازيكن ليگ 36 سال دارد
مرور آماري اتفاقات ريز و درشت فوتبال را با يك «اولين» شروع مي كنيم، آن هم در مورد يكي از تيم هاي قابل تحسين هفته هاي اخير فوتبال ايران يعني «پيكان»؛ پيكاني كه قبل از مسابقات هفته اخير مسابقات ليگ به صدر جدول اين مسابقات راه يافته بود در واقع آماده ترين پيكان تاريخ است.

به نوشته سرمايه، جالب خواهد بود اگر بدانيد اين براي اولين بار در كل تاريخ اين باشگاه است كه پيكان صدرنشيني در ليگ فوتبال را تجربه مي كند و هرگز آنها به چنين جايگاهي دست پيدا نكرده بودند.

200 گل براي استقلال اهواز

هفته دهم ليگ براي استقلال اهواز و دغاغله مهاجم اين تيم يك هفته ويژه بود. آنها در اين هفته سه بار دروازه حريف خود را باز كردند تا در مجموع به 200 گل در تاريخ حضورشان در مسابقات ليگ برتر دست يابند. زننده گل شماره 200 براي آنها كه بايد نامش در كتاب تاريخ اين باشگاه به ثبت برسد دغاغله بود.

ركورد مساوي

فجرسپاسي شيراز و بادوام ترين مربي ليگ يعني غلام پيرواني طي هفته هاي اخير كانون توجهات فراواني بوده است و حتي تا آستانه جدايي از يكديگر هم پيش رفتند اما گويي سرنوشت اينگونه رقم زده كه نام فجرسپاسي شيراز هميشه در كنار غلام پيرواني قرار گيرد. او از دو جهت ركورددار است. او هفت دوره است كه سرمربي مقاومت است و در واقع هيچ مربي اي در ايران نيست كه توانسته باشد جايگاه خود را در اين مدت زمان در يك تيم حفظ كند. اما جدا از اين ركورد منحصربه فرد غلام پيرواني و تيمش در كسب نتيجه مساوي هم يك ركورددار است.

آنها در اين فصل پنج مساوي كسب كرده اند يعني چيزي نزديك به نيمي از مسابقات شان را مساوي كرده اند. اگرچه امسال آنها رقبايي مثل صباباتري در كسب مساوي دارند اما قطعاً هيچ تيمي به ركورد 212 مساوي در طول تاريخ مسابقات ليگ برتر نخواهد رسيد وغلام پيرواني و تيمش از اين جهت با فاصله نسبت به ديگر رقبا قرار دارند.

مربياني كه در پست خود مشكل دارند

اتفاق قابل توجهي است. بدترين خط حمله ليگ در اختيار تيمي است كه سرمربي اش يك مهاجم است و بدترين خط دفاع را كسي هدايت مي كند كه خودش عمري در قلب دفاع مي ايستاده است. به جدول نگاه كنيد. كمترين آمار گل زده ليگ تا اين لحظه در اختيار ملوان بندرانزلي است كه در 12 مسابقه تنها 9 گل زده است در حالي كه محمد احمدزاده خودش از بهترين مهاجمان زمان خودش بوده است. اما عنوان بدترين مدافع ليگ در اختيار استقلال اهواز است كه در 12 بازي 21 گل خورده است. اكبر ميثاقيان سرمربي اين تيم زماني خودش يك مدافع آخر تمام عيار بود اما حالا نمي تواند اين خط تيمش را سروسامان بخشد.آنها اين عنوان را با ابومسلم شريك هستند.

صدرنشين هاي تازه وارد

صدرنشين ها تازه وارد هستند. 12 هفته از مسابقات ليگ مي گذرد و در صدر جدول دو مربي ايستاده اند كه اولين تجربه خود را در سمت سرمربي تجربه مي كنند. پيكان و ذوب آهن با اصغر مديرروستا و منصور ابراهيم زاده خوش درخشيده اند و توانستند بسياري از تيم هاي بزرگ را با مربياني كه سال هاي سال است در كوران مسابقات ليگ تجربه كسب مي كنند كنار بزنند.

مديرروستا اواسط فصل گذشته هدايت همين تيم پيكان را برعهده گرفت تا براي اولين بار اين پست را تجربه كند.منصور احدزاده هم قبلاً در ليگ بوده اما هميشه به عنوان يك دستيار و نه سرمربي. به اين جمع مي توان عباسي سرمربي برق را هم اضافه كرد كه فقط در دوره اي كوتاه سه فصل پيش سرمربي همين تيم شده بود.

ياوري ركورددار تعويض تيم

اگر غلام پيرواني پردوام ترين مربي تاريخ ليگ برتر است بعضي از مربيان هم هستند كه بيشترين جابه جايي ها را تجربه كرده اند و هرگز در يك تيم آرام و قرار نداشته اند و مدام جا عوض كردند. سرآمد اين مربيان محمود ياوري است كه با 9 تيم مختلف ليگ سطح اول فوتبال ايران را تجربه كرده است و در همين ليگ برتر مربي تيم هايي مثل استقلال اهواز، برق، پاس، ابومسلم و راه آهن بوده است.
بعد از جناب سرهنگ ياوري مرداني مثل فيروز كريمي، ذوالفقارنسب و جلالي هم با هشت تيم در كارنامه خود از جمله مربياني هستند كه تيم هاي متفاوتي را هدايت كرده اند.

سلطان پاس گل

بعضي از بازيكنان متخصصان پاس گل هستند. كساني كه شايد خودشان تمام كننده هاي قهاري نباشند اما هم بازي هاي خود را در موقعيت گل قرار مي دهند. اين بازيكنان ارزش هاي خاص خود را دارند و در ليگ هاي معتبر جهان هم حساب ويژه اي روي اين بازيكنان باز مي كنند و مثلاً لقب سلطان پاس گل را براي آنها در نظر مي گيرند.

در ليگ ايران تا اين لحظه اين عنوان متعلق به دو بازيكن خارجي است. لوسيانو هافبك تيم فوتبال مس و ايوان پتروويچ ستاره پرسپوليس هر دو با دادن شش پاس گل در صدر جدول پاس گل ايستاده اند.

باقري و نيكبخت در ليست موثرترين ها

حالا كه صحبت از مردان تاثيرگذار ليگ شد اجازه بدهيد موثرترين فوتباليست كل ليگ را هم بشناسيم. امتيازهايي كه يك بازيكن مي گيرد تا در اين رنكينگ قرار گيرد چيست؟ 1- گل 2- پاس گل 3- گرفتن پنالتي. اگر اين معيارها را قبول كنيم سه بازيكن هستند كه شرايط نسبتاً مشابهي دارند و كانديداي گرفتن اين عنوان هستند.از اين سه بازيكن دو نفر پرسپوليسي هستند. كريم باقري و عليرضا نيكبخت واحدي بعد از بازي در سپاهان و درخشش در آن خود را در اين جدول مطرح كردند. هر دو بازيكن موثر پرسپوليس تا امروز هفت گل زده اند و چهار پاس گل داده اند. در كنار اين دو بازيكن مي توان اسماعيل فرهادي بازيكن تيم ذوب آهن را قرار داد كه پنج پاس گل داده، پنج گل به ثمر رسانده و يك پنالتي هم گرفته است.

هزارمين گل پرسپوليس

يك عدد قابل توجه ديگر. گل كريم باقري در بازي مقابل سپاهان دقيقاً هزارمين گل كل تاريخ پرسپوليس بود كه موفق به، به ثمر رساندن آن شدند. عدد هزار عدد جالبي براي پرسپوليس است چون آنها اولين تيم ايراني هستند كه توانستند از مرز هزار امتياز و هزار گل در كل ليگ عبور كنند.آخرين نكته ربطي به مسابقات ليگ ندارد و يك ركورد تاريخي مربوط به تيم ملي است. پيش از اين خوانديم كه كريم باقري يكي از موثرترين بازيكنان ليگ است و به گفته علي دايي او براي بازي امارات در روز 24 آبان ماه به تيم ملي باز خواهد گشت.

اگر اين اتفاق رخ دهد او يك ركورد تاريخي ديگر را هم خواهد شكست و با 15 سال و پنج ماه حضور در تيم ملي پرسابقه ترين خواهد شد. قبل از او محمد پنجعلي با 13 سال و سه ماه حضور در تيم ملي پرسابقه ترين از نظر مدت زمان بوده است. حتماً مي دانيد كه باقري با وجود اين مدت زمان طولاني به خاطر يك غيبت پنج ساله نمي تواند به جمع كلوپ صدتايي هاي تيم ملي وارد شود.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن